• Schnooglewookiemush

Irriterande, unga föräldrar.

Är jag den enda unga föräldern som faktiskt blir smått irriterad på många andra unga föräldrar?

Hur många gånger kliver man inte in på en 16-årings sida, full med skryt om att hon ska bli UNG mamma?
    "Mamma är ingen ålder!!!!", gud vad jag hatar det uttrycket.

Jag har svårt att förstå varför man är stolt över att man blivit med barn när man är ung, vad är det att vara stolt över?
    Nu menar jag inte att det är något fel med att vara en ung mamma, jag ses själv som en ung mamma.
    Men just det här med att vara stolt, varför?
    Jag är en stolt mamma, men inte tusan är det för att jag är ung. Jag är inte mer speciell än någon annan förälder.
    Orka starta en massa trådar om att det är så synd om mig för att alla tittar snett på mig när jag går med en barnvagn. Btw, ingen har någonsin gjort det.
    Alla mammor som är så otroligt stolta över sin unga ålder verkar ha väldigt dåliga erfarenheter av äldre föräldrar.
    ... Och det här med att det är bättre att vara en ung mamma (16 år) än att vara en gammal mamma (35 år), vad menas med det?
    Man är väl för tusan inte gammal om man är över 30! Varför skulle det vara bättre att inte ens ha gymnasieutbildning jämfört med att ha jobb (vilket många äldre har)?

*väntar på påhopp*

• Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.
  • BlommyNess12
    Mieria skrev 2009-05-18 22:27:32 följande:
    Haha människor som ni är otroliga. Om det finns på internet är det sant. Sök nu upp snubben vars ben är träd!!
    Ja om honom såg jag på en dokumentär på 4:an för ett halvår sen ungefär..
    Fast det är inte riktigt trä, det är en sorts svamp som har samma egenskaper som trä.
  • Mieria
    BlommyNess12 skrev 2009-05-18 22:28:56 följande:
    Ja om honom såg jag på en dokumentär på 4:an för ett halvår sen ungefär..Fast det är inte riktigt trä, det är en sorts svamp som har samma egenskaper som trä.
    Men... det står ju på ggole att det är trä då MÅSTE det vara sant??
  • Matillin
    Mieria skrev 2009-05-18 22:27:32 följande:
    Haha människor som ni är otroliga. Om det finns på internet är det sant. Sök nu upp snubben vars ben är träd!!
    Varför det, jag tyckte också det lät otroligt?
    Men googla på 5 årig peuran gravid så hittar du en del länkar som verkar helt genuina.
    Det syndromet hon har existerar i verkligeheten, man ger idag barn som får det hormoner för att dom inte ska få mens så tidigt.
    Såg en dokumentär om det för något år sedan minns jag nu
  • Sanni

Sen är ju frågan vad man anser vara ungt och gammalt. Vissa tycker att man är "ung mamma" bara genom att vara under 30 nu för tiden. Men gammal över 30... så när ä'r man egentligen "bara mamma"?

Skit i begreppen, är man mamma så är man. Resten är vad man gör det till.

• ToKar
    Mieria skrev 2009-05-18 22:30:50 följande:
    Men... det står ju på ggole att det är trä då MÅSTE det vara sant??
    Men det är väl inte på google man läser? Det finns flera hundra källor plus att det är allmänbildning, den yngsta människan som fått barn genom tiderna!

Finns hundratals bilder och artiklar på alla möjliga språk, omg!
  • Loco Madre
    WhiteAngels skrev 2009-05-18 21:42:18 följande:
    Ja me..jag ville verklige bli mamma tidigt..hade jag inte haft barn innan 30 skulle jag inte ha några
    Varför?
  • Pinje

5-årings diskussionen är väl ganska utanför TS ämne?
    Nu finns det däremot mycket man inte vet, men jag har en vän vars dotter fick mens vid 1 års ålder, på grund av en sjukdom. Det stoppades på något sätt med mediciner men hon måste få tillväxthormoner så hon växer. Tjejen är snart i tonåren. Detta är i Sverige och nej, jag tänker inte namnge henne. Det är mycket som kan hända, men skall jag tro på att en tjej har fått barn vid 5 års ålder behöver jag få en bra trovärdig referens.

• 3 barns mamma84

Världens yngsta mamma
    Lina Medina var bara fem år gammal när hon födde sitt första barn. Detta på grund av brådmogen pubertet.
    Lina Medina föddes år 1933 som ett av nio syskon i byn Antacancha, Peru. Hon fick sin första mens då hon endast var åtta månader gammal (eller vid två och ett halvt års ålder - uppgifterna varierar). Vid fyra års ålder var Linas kropp nästan färdigutvecklad. Detta på grund av något som kallas brådmogen pubertet.

Då flickan fyllt fem hade hennes mage börjat växa. Shamanerna i byn trodde att det bodde en orm däri och gjorde sitt bästa för att driva ut den. Detta till trots fortsatte magen att växa.

Föräldrarna blev oroliga och flickans far beslöt sig för att ta med Lina på en rundresa på jakt efter en läkare. De fann en i staden Pisco och denne dr Lozada gick med på att ta sig an Lina.

På grund av hennes ringa ålder trodde läkaren först att det rörde sig om en tumör. Döm om doktorns förvåning när det, efter flera tester visade sig vara ett långt gånget foster!

Pappan blev anklagad för incest och arresterades. Inget kunde dock bevisas, varpå han släpptes igen.

Den 14 maj 1939 blev Lina förlöst med kejsarsnitt då hennes bäcken var för litet. Sonen vägde 2,7 kg och fick namnet Gerardo efter doktor Lorenzo.

Gerardo växte upp i tron om att Lina var hans storasyster. Dock fick han reda på de verkliga omständigheterna när han var tio år. Han dog vid 40 års ålder av en benmärgssjukdom. Detta hade dock inget med hans mamma eller hans märkvärdiga födsel att göra.

Lina avslöjade aldrig vem barnets far var eller omständigheterna kring graviditeten. En utav doktorerna trodde att Lina kanske inte visste själv då hon inte kunde ge några precisa svar.

Medina gifte sig senare med Raúl Jurado som blev far till hennes andra son år 1972. De bodde så sent som 2002 i ett fattigt distrikt i Lima som heter Chicago Chico (Lilla Chicago).

Doktor Lorenzo såg senare till att Lina fick en utbildning och gav henne så småningom jobb som sekreterare på sin klinik i Lima. Han såg också till Gerardo och hjälpte honom på liknande sätt.

• 3 barns mamma84

Nå vad var det jag sa haha 5år gravid o mamma det är sant!

Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.