• Schnooglewookiemush

Irriterande, unga föräldrar.

Är jag den enda unga föräldern som faktiskt blir smått irriterad på många andra unga föräldrar?

Hur många gånger kliver man inte in på en 16-årings sida, full med skryt om att hon ska bli UNG mamma?
    "Mamma är ingen ålder!!!!", gud vad jag hatar det uttrycket.

Jag har svårt att förstå varför man är stolt över att man blivit med barn när man är ung, vad är det att vara stolt över?
    Nu menar jag inte att det är något fel med att vara en ung mamma, jag ses själv som en ung mamma.
    Men just det här med att vara stolt, varför?
    Jag är en stolt mamma, men inte tusan är det för att jag är ung. Jag är inte mer speciell än någon annan förälder.
    Orka starta en massa trådar om att det är så synd om mig för att alla tittar snett på mig när jag går med en barnvagn. Btw, ingen har någonsin gjort det.
    Alla mammor som är så otroligt stolta över sin unga ålder verkar ha väldigt dåliga erfarenheter av äldre föräldrar.
    ... Och det här med att det är bättre att vara en ung mamma (16 år) än att vara en gammal mamma (35 år), vad menas med det?
    Man är väl för tusan inte gammal om man är över 30! Varför skulle det vara bättre att inte ens ha gymnasieutbildning jämfört med att ha jobb (vilket många äldre har)?

*väntar på påhopp*

• Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.
  • LyckligtSlut
    AtroCious skrev 2009-05-18 23:28:25 följande:
    Vem har sagt nåt om stoltheten, läs ts vetja.
    Det var nog i dessa meningar jag läste ordet "stolt"...

Jag har svårt att förstå varför man är stolt över att man blivit med barn när man är ung, vad är det att vara stolt över?
    Nu menar jag inte att det är något fel med att vara en ung mamma, jag ses själv som en ung mamma.
    Men just det här med att vara stolt, varför
  • MammaTillNeoh
    Majsan1986 skrev 2009-05-18 23:12:34 följande:
    Men vad är det ärligt talat att vara stolt över? Ung och mamma... so what liksom!
    Jag är stolt för att jag klarat allt så himla bra trots att jag inget jobb har/haft inte gått ur skolan och är ensamstående, jag tycker det är starkt av mig att klara det och jag tycker alla andra också är starka som gör det, så klart som fan man kan vara stolt fast man är ung!
  • Schnooglewookiemush
    LyckligtSlut skrev 2009-05-18 23:30:02 följande:
    Det var nog i dessa meningar jag läste ordet "stolt"... Jag har svårt att förstå varför man är stolt över att man blivit med barn när man är ung, vad är det att vara stolt över? Nu menar jag inte att det är något fel med att vara en ung mamma, jag ses själv som en ung mamma. Men just det här med att vara stolt, varför
    Ja, vad har det med stoltheten att vara MAMMA?
    Jag är stolt över att vara MAMMA, jag är absolut inte stolt över att vara UNG mamma. Visst, jag skäms inte och jag ser inget fel med det. Men jag känner inget behov av att skryta om att jag är så hemskt ung, att jag är speciell för att jag fött barn som 17åring.
  • Schnooglewookiemush
    MammaTillNeoh skrev 2009-05-18 23:31:05 följande:
    Jag är stolt för att jag klarat allt så himla bra trots att jag inget jobb har/haft inte gått ur skolan och är ensamstående, jag tycker det är starkt av mig att klara det och jag tycker alla andra också är starka som gör det, så klart som fan man kan vara stolt fast man är ung!
    Självklart kan man vara stolt fast man är ung. Det är inte det diskussionen handlar om.

Jag börjar tro att vissa vill missuppfatta, av någon anledning...
  • Mieria

Ts jag tror att folk har lite svårt att förstå skillnaden mellan att vara stolt över åldern och att vara stolt över moderskapet

• Keshia

Men då kan du ju skriva en lista och vad man får och inte får vara stolt över du som vet. Tala om de för oss andra, snälla

• Schnooglewookiemush
    Keshia skrev 2009-05-18 23:38:51 följande:
    Men då kan du ju skriva en lista och vad man får och inte får vara stolt över du som vet. Tala om de för oss andra, snälla
    Varför så agressiv?
  • Keshia

Nej jag är inte aggresiv, aldrig. Vill bara bli lika allmänbildad som du *lite avundsjuk*

• Mieria
    Keshia skrev 2009-05-18 23:38:51 följande:
    Vem har sagt vad man får och inte får vara stolt över?? Frågan är bara varför man är stolt över att man är ung och mamma? Vem som helst som har den medicinska hälsan att skaffa barn kan bli ung mamma så det är inte så att man har åstadkommit något speciellt. Stolt är man över saker man har åstadkommit eller uppnått!!
    Varför ska man vara mer stolt över att vara ung mamma än gammal mamma?
  • Schnooglewookiemush
    Keshia skrev 2009-05-18 23:41:16 följande:
    Nej jag är inte aggresiv, aldrig. Vill bara bli lika allmänbildad som du *lite avundsjuk*
    Men gud... Sicken attityd. {#lang_emotions_sunny}
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.