Inlägg från: MammaTillNeoh |Visa alla inlägg
  • MammaTillNeoh

Irriterande, unga föräldrar.

Jag var 17 när jag fick min son,, jag är jättestolt över mig själv som klarat allt så himla bra trots att jag inte gått ur skolan, inte har någon pojkvän utan har tagit hand om min son helt själv sedan dag ett, och heller inte har det speciellt bra ekonomiskt.

Jag är väldigt stolt att jag klarar det så bra trots min ålder, men jag går inte runt och säger att jag är UNG mamma, utan pratar jag med någon så säger jag att jag är mamma. För det är ju just det jag är.

Jag förstår dig i det du skriver, nästan alla mamma-bloggar jag varit inne på där mammorna är unga så står det antingen i rubriken eller i info texten att hon är "ung mamma".. Förstår inte riktigt varför man måste skriva det över allt,, en tjejs blogg jag var inne på för ett tag sedan avslutade alltid sina inlägg med "/ung mamma", det var riktigt irriterande.

Visst sjutton är det något att vara stolt över! Att klara något sådant stort när man är ung, men samma förutsättningar som man har när man är ung kan en del ha lika gärna när de är över 30,, så det är ju inte direkt något att skriva överallt.

Men, vill de så låt de. De verkar lite som att de måste bevisa något hela tiden, men jag tror det beror på just alla fördomar många får, inte alla, men många yngre föräldrar får faktiskt mycket prat omkring sig och många har fördomar,,, så jag tror helt enkelt att det beror mycket på det. Att de vill bevisa att ingen kan trycka ner dom, och att dom kan lika bra som alla andra och är stolta över sina barn..

Något sånt...

• MammaTillNeoh
    ToKar skrev 2009-05-18 22:22:51 följande:
    Hon var fem år och åtta månader när hon födde sin dotter, hon är peruan. det är hur sant som helst!
    dotter? hon födde en son, eller så finns det två 5åringar. har sett bilder på det och läst om det hur mycket som helst. sonen trodde ända tills hans blev vuxen att hon var hans syter.
  • MammaTillNeoh
    Majsan1986 skrev 2009-05-18 23:12:34 följande:
    Men vad är det ärligt talat att vara stolt över? Ung och mamma... so what liksom!
    Jag är stolt för att jag klarat allt så himla bra trots att jag inget jobb har/haft inte gått ur skolan och är ensamstående, jag tycker det är starkt av mig att klara det och jag tycker alla andra också är starka som gör det, så klart som fan man kan vara stolt fast man är ung!
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.