• Srandra

Irriterande, unga föräldrar.

Majsan1986 skrev 2009-05-18 23:04:22 följande:
    Det får man tycka men bespara gärna omvärlden ifrån detta. Sen är det såhär att har man valt att skaffa barn vare sig man är 16 eller 35 så får man ta hand om sitt barn, sin ekonomi, sitt hem och skaffa ett jobb istället för att leva på soc, det är en skyldighet och inget som gör en till en "ung supermorsa"
    Är det bara om man är stolt för att man är ung mamma som man inte får säga det till ngn (alltså bespara omvärlden) eller gäller det allt man är stolt över? tycker det verkar konstigt att man inte kan få vara stolt över att man klarat vissa saker bättre än vad kanske folk har sagt att man ska göra bara för att inte andra runt omkring ska behöva höra detta hemska..

man kan väl vara stolt för saker även om man "är tvungen" att klara av dom?
  • Srandra

Jag tycker att det är en mänsklig rättighet att få lov att vara stolt för det man vill vara stolt över.. mig gör det inte så mkt om ngn är stolt över att ha ätit 40 korvar på mindre än fem minuter eller om ngn är stolt över att ha klarat av en tenta.. Jag blir glad när folk klarar av saker och känner sig stolta :) Det mår man ju bra av..

Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.