Inlägg från: Loco Madre |Visa alla inlägg
  • Loco Madre

Irriterande, unga föräldrar.

WhiteAngels skrev 2009-05-18 21:42:18 följande:
    Ja me..jag ville verklige bli mamma tidigt..hade jag inte haft barn innan 30 skulle jag inte ha några
    Varför?
  • Loco Madre
    Bonanza skrev 2009-05-18 22:50:19 följande:
    3 barns mamma84 skrev 2009-05-18 22:49:08 följande: En sån som jag? Nåja, för att återgå till TS tycker jag att hela den här diskussionen bevisar mitt första påstående otroligt bra.
    Japp det kan man säga att det gjorde
  • Loco Madre

Jag håller med TS, det är så oerhört irriterande med alla dessa unga föräldrar som gör sig själva till offer. Allt är så jobbigt för dessa stackare som har hela världen emot sig, eller så är de SÅ duktiga som faktiskt lyckas ta hand om sina barn utan pappor som ställer upp eller med dålig ekonomi osv. blablabliblablabla...

• Loco Madre
    Keshia skrev 2009-05-18 23:01:34 följande:
    Och varför kan man inte få ge sig själv beröm och tycka att de man gör är bra?
    Det får man tycka men bespara gärna omvärlden ifrån detta. Sen är det såhär att har man valt att skaffa barn vare sig man är 16 eller 35 så får man ta hand om sitt barn, sin ekonomi, sitt hem och skaffa ett jobb istället för att leva på soc, det är en skyldighet och inget som gör en till en "ung supermorsa"
  • Loco Madre
    Keshia skrev 2009-05-18 23:07:54 följande:
    Ja absolut är det så, det är ens skyldighet och de ska man tänka på från början. Men att bespara omvärlden från de? Då antar jag att du sytftar på folk som bloggar, de enklaste att göra då om man stör sig på det är att låta bli och läsa. Jag har iallafall aldrig träffat någon som gått omkring och sagt de till folk bara sådär.
    Bloggar, trådar whatever, det krävs ju ändå att man ska gå in och läsa en gång för att veta vad skribenten skriver om, eller hur?
  • Loco Madre
    Srandra skrev 2009-05-18 23:09:57 följande:
    Är det bara om man är stolt för att man är ung mamma som man inte får säga det till ngn (alltså bespara omvärlden) eller gäller det allt man är stolt över? tycker det verkar konstigt att man inte kan få vara stolt över att man klarat vissa saker bättre än vad kanske folk har sagt att man ska göra bara för att inte andra runt omkring ska behöva höra detta hemska.. man kan väl vara stolt för saker även om man "är tvungen" att klara av dom?
    Men vad är det ärligt talat att vara stolt över? Ung och mamma... so what liksom!
  • Loco Madre
    MammaTillNeoh skrev 2009-05-18 23:31:05 följande:
    Jag är stolt för att jag klarat allt så himla bra trots att jag inget jobb har/haft inte gått ur skolan och är ensamstående, jag tycker det är starkt av mig att klara det och jag tycker alla andra också är starka som gör det, så klart som fan man kan vara stolt fast man är ung!
    Jag skriver som jag skrev tidigare, det är inget att vara stolt över, det är din skyldighet eftersom att du har valt att skaffa barn och hur ung du är spelar ingen roll, detta är något som vi alla får göra, inget konstigt!
  • Loco Madre
    Juhanna skrev 2009-05-19 13:13:41 följande:
    Kanske inte men de är ju inte de utgör ju inte den största gruppen av bidragstagare i sverige
    Vilka gör det då?
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.