• Keshia

Irriterande, unga föräldrar.

Ja, jag har fått höra ganska mycket och fått höra att jag är jävligt dum som skaffar barn i ung ålder. Ingenting som jag tagit åt mig av då jag vet att det är de bästa beslutet jag gjort i mitt liv. Ja, jag är en ung mamma och för det mesta är det inte jag som påpekar det utan andra.
    Tycker endå att det är en ganska fjantig sak att störa sig på, finns värre saker

• Keshia
    AtroCious skrev 2009-05-18 22:56:18 följande:
    Finns värre saker när det gäller allt, det är väl ändå inte ett hållbart argument?Jag ska fan inte gnälla om att jag är fattig, det finns barn som svälter.
    Varför gnälla om saker som egentligen inte spelar någon roll? Att folk slutar vara "stola unga mammor" får de dig att må bättre på något sätt?
  • Keshia
    Majsan1986 skrev 2009-05-18 22:59:06 följande:
    Jag håller med TS, det är så oerhört irriterande med alla dessa unga föräldrar som gör sig själva till offer. Allt är så jobbigt för dessa stackare som har hela världen emot sig, eller så är de SÅ duktiga som faktiskt lyckas ta hand om sina barn utan pappor som ställer upp eller med dålig ekonomi osv. blablabliblablabla...
    Och varför kan man inte få ge sig själv beröm och tycka att de man gör är bra?
  • Keshia
    Majsan1986 skrev 2009-05-18 23:04:22 följande:
    Det får man tycka men bespara gärna omvärlden ifrån detta. Sen är det såhär att har man valt att skaffa barn vare sig man är 16 eller 35 så får man ta hand om sitt barn, sin ekonomi, sitt hem och skaffa ett jobb istället för att leva på soc, det är en skyldighet och inget som gör en till en "ung supermorsa"
    Ja absolut är det så, det är ens skyldighet och de ska man tänka på från början. Men att bespara omvärlden från de? Då antar jag att du sytftar på folk som bloggar, de enklaste att göra då om man stör sig på det är att låta bli och läsa. Jag har iallafall aldrig träffat någon som gått omkring och sagt de till folk bara sådär.
  • Keshia
    Srandra skrev 2009-05-18 23:09:57 följande:
    Är det bara om man är stolt för att man är ung mamma som man inte får säga det till ngn (alltså bespara omvärlden) eller gäller det allt man är stolt över? tycker det verkar konstigt att man inte kan få vara stolt över att man klarat vissa saker bättre än vad kanske folk har sagt att man ska göra bara för att inte andra runt omkring ska behöva höra detta hemska.. man kan väl vara stolt för saker även om man "är tvungen" att klara av dom?
    Exakt. Och kanske är de just för att folk har varit så himla negativa om det innan (iallafall i mitt fall) som man kan få vara lite glad och visa att jag klarar det bannemig, här får du i nyllet!
  • Keshia

Men då kan du ju skriva en lista och vad man får och inte får vara stolt över du som vet. Tala om de för oss andra, snälla

• Keshia

Nej jag är inte aggresiv, aldrig. Vill bara bli lika allmänbildad som du *lite avundsjuk*

• Keshia
    Mieria skrev 2009-05-18 23:41:22 följande:
    Vem har sagt vad man får och inte får vara stolt över?? Frågan är bara varför man är stolt över att man är ung och mamma? Vem som helst som har den medicinska hälsan att skaffa barn kan bli ung mamma så det är inte så att man har åstadkommit något speciellt. Stolt är man över saker man har åstadkommit eller uppnått!!Varför ska man vara mer stolt över att vara ung mamma än gammal mamma?
    Men suck. Är den någon som har sagt att "ja, jag är så stolt över att jag är ung och inte gammal mamma". Och tack för informationen, du pratar över dig själv.
    "vem har sagt vad man får inte inte får vara stolt över??"
    *Stolt är man över saker man har åstadkommit eller uppnått!!"

Så för att svara på din första fråga, du tydligen
  • Keshia
    AtroCious skrev 2009-05-18 23:42:16 följande:
    Men gud... Sicken attityd.
    Nej nej. Jag tycker bara att de är okej att hålla på och fjanta mig. Precis som många andra i denhär tråden :)
  • Keshia
    Mieria skrev 2009-05-18 23:47:00 följande:
    Nu är det just det ts handlar om förstår du. Just stoltheten över att vara ung. Jag förklarade naturligtvis vad stolthet betyder för mig. Jag tyckte att det var underförstått att jag inte talade för alla andra. Men jag ska göra det lättare så att du förstår bättre JAG är stolt över saker som JAG har åstadkommit! JAG anser att vem som helst kan knulla och bli gravida. Om du är stolt för att du också kunde det så grattis till dig
    Ja fast jag tror inte att man är stolt just för att man kan knulla, det är väl ingen konst. Men kanske över att man har fött barn (och ja jag vet att mååånga andra har gjort de men för vissa är det en stor sak endå och absolut någonting man kan vara stolt över), eller att man alltid under alla omständigheter tar bra hand om sitt barn, och anledningen till att man är stolt är kanske för att man har fått ta emot mycket kritik och det är ett sätt att visa att man faktiskt klarat av de folk har sagt är omöjligt, tex att ta han om ett barn när man är just UNG.
  • Keshia
    Mieria skrev 2009-05-18 23:54:20 följande:
    Men då är man ju inte stolt över att man är ung mamma utan över det faktum att man har klarat av något som var stort för en och man är stolt över det faktum att man klarar sig trots de motgångar man upplever! Alltså har åldern ingenting med saken att göra aait???
    Jo det har den om man är stolt över att ha klarat av någonting som UNG som folk har talat om för en att det minsan inte går just för att man är UNG. aiit?
    Ne nu lämnar jag er. För någonting jag blir irriterad över är pantade människor.
Svar på tråden Irriterande, unga föräldrar.