• zagolik

Pladderbebisarna Del 7

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}

♥ Emil 080327♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7
  • MagdaA

morrn!

sitter här och surar. katten har inte varit hemma på en par dagar. igår kväll tog jag bilen bort till tanten där han brukar vara, han brukar komma direkt när jag lockar på honom, men inte igår, LOVAR att hon släppt in han å gett han mat igen, han ligger säkert å sover på soffan i köket... {#lang_emotions_yell}

Lättja: i morgon...

zago: kylen tror jag...

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MrsMurphy
    lurksmulan skrev 2009-03-26 07:51:26 följande:
    *klappar snällt*Vad händer härnäst då?
    Imorgon är det hinnsvepning. Hela 10 minuter avsätter läkare och man skulle vara beredd på lång väntetid. Känns hur kul som helst, hur sur som helst nu. Förra måndagen var sista mvc besöket. Inga tester eller kontroller sen dess med andra ord och på ul i måndags hänvisade dom enbart till spec mödravården som då blir imorgon. Med hela 10 minuter avsatta för en...
    Allt är såååååååå naturligt så...
  • lurksmulan
    Magda: Hoppas inte hon har gjort så igen! Då skulle jag bli jättearg!

Lättja: Fy vad dåligt, måste jag säga! När Polly skulle födas var jag på i förväg inbokad överburenhetskontroll på dag 8, sen om hon inte hade kommit hade jag haft en tid på förlossningen för undersökning och bokning av igångsättning (undersökning på dag 13 och igångsättning på dag 15 eftersom det var helg). Du bara hänger i luften känns det som!
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • MagdaA

lurkan: ja jag ÄR arg, än fast jag inte vet om hon gjort det eller inte. stötte ihop med henne på affären igår å då sa hon "sakna du oscar? ja han är ju hos oss för jämnan..." vet inte om hon menade att det skulle låta spydigt, men jag visade nog ganska tydligt att jag inte gillade det, sa bara "ja han kommer å går" å sen tog jag mitt sockerpaket å gick.

• MagdaA

orkar inte klä på Alex och åka dit nu, får gå förbi där sen när han ska sova.

• numberone

Gu va olika det är med igångsättningarna och kontroller... man tycker ju att det borde vara lika över landet...

Jag fick min första kontroll efter mvc v. 41+6 om jag inte minns fel och då töjde läkarn en aning i tappen eftersom jag var öppen 2 cm... sen blev det igångssättning ordentligt v. 42+3

Hoppas att hinnsvepningen hjälper för dig Lättja!!!

• MrsMurphy

Lurkan: Jo, det är nog det som är mest frustrerande för det känns som om det inte är en kotte som egentligen pratar med en. Utan det är führer maneér så man förpassas nån annanstans utan att nån egentligen pratar med en. Det är säkert inget fel på att saker sker på dessa dagar etc men just detta att ingen faktiskt pratar med en. Utan det enda bemötandet jag haft under dessa snart 2 veckor är just att jag skulle vara tacksam för en tid och hos nästa person blev jag bara näääeee, du får höra med dom på spec. Tycker detta är hur illa som helst faktiskt.

Men min granne har ju värsta strulgraviditeten och hon har fått rakt i ansiktet att dom faktiskt inte har resurser att ta hand om henne. Dom har konstaterat problemet och nu får typ en vårdcentral sköta resten. (Blodtrycket åt skogen)
     Hon skulle bla göra en sockerbelastning och dom sa till henne att ringa vårdcentralen för det. Hon ringde, våran gör inte sånt. Hon ringde nästa, dom hade tid om typ en vecka och tillslut på 3:e stället så kunde dom ta emot. Jag tycker att det äår skitilla att man ska behöva styra upp sånt här själv.

Allt är såååååååå naturligt så...
  • lurksmulan
    Lättja: Instämmer till fullo! Det jag tyckte var skönt var just att känna att det fanns en plan. Att de inte skulle glömma bort en och komma på 12 veckor senare att man fortfarande var gravid.
    En stor kuk är en klen tröst i ett fattigt hem
  • numberone

Usch jag har ingen matlust idag.... Ska på läkarbesök på hab idag, eftersom det blev fel med tiden sist så vi missade det och idag är det en ny läkare som ska kolla på ellen och det är alltid lite extra jobbigt... En ny som ska säga allt på sitt sätt, hoppas att hon är mild och inte gör att vi känner oss knäckta sen...

Sen i em är det dags för besök på mvc för mig.... Fick lite problem med synen å kunde typ inte se med vänster öga igår så idag blir det lite extra koll så det inte finns risk för havandeskapsförgiftning....Skulle ju bara vara min vanliga tur om jag nu drabbats av det... Förhoppningsvis blev det så bara för att jag var trött och har lite lågt blodvärde...

• snöstjärna

Hej tjejer! Här är jag!
    Jobbar 2 timmar idag bara .. tagit ut arbetstidsförkortning 2 timmar.
    Maken är hemma å VABar. Lokalen ringde igår å sa att Jordan hade feber.
    Men ingen feber direkt .. han låg lite över 37 bara ... snorig är han dock, och har hostat ... men han får vara hemma idag, å så får vi se hur han är i morgon om han stannar hemma då med kanske för att återhämta sig. Å så kör vi nya tag igen på måndag.

Det tråkiga är att idag skulle vi haft 18månadersvaccionationen å hepatitspruta nr2. Men ja det blir ju inte så nu då. Undrar hur många gånger vi bokat om 18mån sprutan nu =)

---

Hanna:
    Jobbigt med elen =(

Angiee:
    Grattis! Vad skoj! Detta fixar ni!

Lättja:
    Jag lider med dig, kan inte vara roligt. Å vilken dålig organisation. Man ska inte behöva känna så  =(( Hemskt!  Hoppas det hoppar igång av sig själv snart ...

Magda:
    Hmm, jobbigt med "sånna" grannar =(  Hoppas kissen kommer tillbaka av sig självt ...

Zago:
    Jag har alltid fått rekommendationerna att stoppa det i en påse å sen i kylskåpet tills man ska åka hemifrån.

♡(¯`°?.¸ ღ ♥ Nu är Jordan här! 070822 - snostjarna.blogspot.com ♥ღ ¸.?°´¯)♡
Svar på tråden Pladderbebisarna Del 7