• Eliin80

Vilken maträtt har du fått mest uppskattning för?

Ge mig receptet på det du bjudit på och som du fått mest uppskattning för...Så att jag också kan få lite uppskattning!

/Elin

♥٭ Elise 080706 ٭♥
  • Svar på tråden Vilken maträtt har du fått mest uppskattning för?
  • hannizen

min äppelpaj kan jag lätt skryta om:D min thailänska gryta:D och mina raggplättar

• Inka
    hannizen skrev 2009-02-23 22:14:24 följande:
    min äppelpaj kan jag lätt skryta om:D min thailänska gryta:D och mina raggplättar
    ja,men fram med recepten då
  • Gul13

Denna står på menyn till torsdag.

eilenna78 skrev 2009-02-18 08:26:55 följande:
    En ganska mastig rätt, men åh så god!!! Alla som ätit den vill ha receptet och vi hade den tom på buffe'n på vårat bröllop. Cateringfirman har nu lagt in den i sin meny! Ta fram en ugnsform och häll i allt detta:1 burk Ceme fraiche1 Matlagningsgrädde1 burk röd pesto1 paket smulad fetaostSoltorkade tomater (jag brukar ta dom torkade på påse så slipper man oljan)lite salt och pepparBlanda allt ordentligtBryn kycklingfile lite snabbt i stekpannan och lägg sedan i formen med såsen.Ställ in i ugnen i ca 20-25 minuter på ca 225 grader.Serveras till potatisklyftor, hemgjorda eller köpta, lika gott med båda(kan ej rekommendera detta till ris)
  • eilenna78
    Gul13 skrev 2009-02-24 10:59:42 följande:
    Denna står på menyn till torsdag.
    Spännande!
  • Gul13

Efter alla lovord här kan jag bara inte låta bli och prova.

eilenna78 skrev 2009-02-24 11:09:45 följande:
    Spännande!
  • eilenna78
    Gul13 skrev 2009-02-24 11:12:26 följande:
    Efter alla lovord här kan jag bara inte låta bli och prova.
  • mih

kyckling favvo

4 kycklingfileer
    I pkt bacon
    1 påse fransk löksoppa (blå band)
    1 burk creme fraich (stor)
    1 pkt matlagningsgrädde(stor)

Stek bacon lätt i stekpannan och linda runt kycklingfileerna, lägg i ungform. Strö över löksoppepulvret, blanda creme fraich och matlagningsgrädde och häll över så att det täcker fileerna.  225 grader i ca 35-40 min. Servera med ris och grönsaker

• mosterYster
    Örnie skrev 2009-02-13 15:27:26 följande:
    Smaken är som baken. Ibland kan man t o m avstå från vissa sorters beröm. Som när jag gjorde ärtsoppa efter klassiskt recept och svärfar: Underbart, lika gott som på burk.
    Fast faktum är att just ärtsoppa är god från burk. Det är för att ärtsoppa blir MYCKET godare i riktigt stor sats av någon anledning, och man står ju sällan och gör 300 portioner hemma... (fatta vilken gryta man skulle behöva, och vilken spis sen! )
  • Gyllan

Min lammstek som jag gör till påsk. Tydligen så pass god att svärmor nämnde den i sitt tal på vårat bröllop

• Linsen

Gyllan: Lammsteken vill jag gärna ha receptet på! Vi äter aldrig lamm då maken tror det smakar kofta Så det vore roligt att bevisa honom fel.

Svar på tråden Vilken maträtt har du fått mest uppskattning för?