Vilken maträtt har du fått mest uppskattning för?
Ge mig receptet på det du bjudit på och som du fått mest uppskattning för...Så att jag också kan få lite uppskattning!
/Elin
Ge mig receptet på det du bjudit på och som du fått mest uppskattning för...Så att jag också kan få lite uppskattning!
/Elin
eilenna78 skrev 2009-02-21 16:12:29 följande:
HoneyJ: Vad roligt! Blir nästan lite generad nu...
Kenzie: Det måste jag prova!
Här är en till enkel och god kycklingrätt:
1 gul lök
1 röd paprika
2-3 klyftor vitlök
Hacka och stek mjukt.
1/2 tsk sambal oelek
1/2 dl mango chutney
3 dl grädde
1 grönsaksbuljontärning
Häll i detta i stekpannan på de mjuka grönsakerna och rör om och låt stå och puttra.
Stek en fin yta på 4 kycklingfiléer och lägg i form. Peta i lite mer mango chutney mellan fileerna och häll över grönsakssåsen. In i ugnen ca 20-30 minuter och ät tillsammans mer ris och färska grönsaker. Supergott!
Glömde skriva 225 grader och salta och peppra efter smak
en enkel och jättegod laxrätt:
4 laxfiléer
2-3 dl grädde (visp eller matlagnings-)
en påse färsk babyspenat (ca 150 g)
finriven parmesanost
salt och peppar.
lägg spenaten i en form och lägg på laxen.
häll över grädden, salta och peppra och strö rejält med riven parmesan över alltihopa. gratinera i ugn, 225 grader i ca 15 minuter eller tills osten fått "fin färg".
servera tillsammans med ris och sallad.
huuur gott som helst :)
Det ska jag laga ikväll! (Har just 4 laxfiler jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Tack för tipset hoppas nu det blir gott!
Räk ala Wern, den är både lätt gjord och smakar fantastiskt!
koka 8 ägg och hacka ner i en ungssäker form
gör en räkstuvning med dill och lite caenne peppar
och häll över äggen,
tärna formfranska och häll över stuvningen
häll över lite smält smör ooch ställ in i ugnen
på 175 grader ett par minuter tills brödet har fått lite färg
garanterad succe bland räkälskare
jelina: TACK!!! Laxrätten var jättegod, min man gillade den (han tycker annars inte om min mat som faktiskt är god men ja ofta husmanskost, men han lagar mat hemma hos oss (han vill egentligen bli kock och vi har alltid värsta avancerade supergoda maträtterna men han lagar inte så mycket fisk och denna var lättlagad eller ja man lagade ju inte så mycket och det gillar jag - lätt, med goda ingredienser bara att fixa innan man går upp och lägger barnen!
Anki85-låter gott tyvärr äter inte min man ägg, nån annan med nån god lättlagad räkrätt?