• Eliin80

Vilken maträtt har du fått mest uppskattning för?

Ge mig receptet på det du bjudit på och som du fått mest uppskattning för...Så att jag också kan få lite uppskattning!

/Elin

♥٭ Elise 080706 ٭♥
  • Svar på tråden Vilken maträtt har du fått mest uppskattning för?
  • Filurina

Eilenna78- har just bakat din efterrätt till kvällens middag- luktar helt ljuvligt! Får dock hålla mig till gästerna kommer innan jag får smaka, men smeten var god

• gittan90

Ikväll har jag bjudit på kycklingen med röd pesto creme fraiche mm. Hade även i kalamataoliver. Mycket gott och uppskattat!

• HannaS86
    Gul13 skrev 2009-04-16 10:29:41 följande:
    Detta har jag bara lagat till familjen men det är en ständigt återkommande favorit. Grymt god skulle jag säga. Ugnsbakad kryddig falukorv För 4-6 personer. Ingredienser 1 falukorv 1 burk tacosås, valfri styrka. 1 burk creme fraische tex paprika & chili. 1 dl grädde. 1 gul lök. 1 röd lök. 2 msk vitlökssås tex Heinz. Kan uteslutas. 1 msk senap tex dijon. Kan uteslutas. 1 pkt mozzarella. Skär korven i ca 1/2 cm skivor. Hacka löken grovt Blanda tacosåsen, Creme Fraische, Grädde, Vitlökssåsen & senapen. Smöra en ugnsfast form och varva korvskivorna med den hackade löken, häll slutligen över såsblandningen och gratinera mitt i ugnen i 200 grader i ca 25 minuter. Tag ut formen och skär Mozzarellan i skivor och lägg dem över blandningen, gratinera mitt i ugnen i ca 10 minuter eller tills osten har smält. Servera med kokt potatis, ris, couscous eller pasta.
    Tänker göra detta ikväll :) Vanligtvis gör jag alltid samma med falukorv; skär den nästan helt igenom med sådär 2cm mellanrum, stoppar in ost i skårorna och tar senap och ketcup på - in i ugn men det ska bli kul att prova nåt annat för en gångs skull
  • lillälva

Nu har jag lagat kycklinggratängen med röd pesto och fetaost som ngn tipsade om tidigare i tråden - fick MVG av både maken och kräsna 2,5-åringen! Tyckte själv det var riktigt gott. Får vi bjuda på när vi får gäster nästa gång!

• Anbe
    Gul13 skrev 2009-04-16 10:29:41 följande:
    Detta har jag bara lagat till familjen men det är en ständigt återkommande favorit. Grymt god skulle jag säga.Ugnsbakad kryddig falukorvFör 4-6 personer.Ingredienser1 falukorv1 burk tacosås, valfri styrka.1 burk creme fraische tex paprika & chili.1 dl grädde.1 gul lök.1 röd lök.2 msk vitlökssås tex Heinz. Kan uteslutas.1 msk senap tex dijon. Kan uteslutas.1 pkt mozzarella.Skär korven i ca 1/2 cm skivor. Hacka löken grovtBlanda tacosåsen, Creme Fraische, Grädde, Vitlökssåsen & senapen.Smöra en ugnsfast form och varva korvskivorna med den hackade löken, häll slutligen över såsblandningen och gratinera mitt i ugnen i 200 grader i ca 25 minuter. Tag ut formen och skär Mozzarellan i skivor och lägg dem över blandningen, gratinera mitt i ugnen i ca 10 minuter eller tills osten har smält.Servera med kokt potatis, ris, couscous eller pasta.
    Gjorde denna igår....kommentarerna när jag började med maten...-men ska vi ha falukorv en fredagskväll???!{#lang_emotions_wink}
    Men så uppskattad den blev när vi ätit...den ska jag absolut göra fler ggr.Tack för receptet!
  • Foodlover

Är det någon som har receptet på kyckling grantängen med röd pesto & fetaost? Hittar inte den i tråden!

• Bonanza

Två rätter har jag som folk brukar älska:

1. Smördegsinbakad kryddad kyckling med brie

Marinera kycklingfilé skuren i småbitar i olivolja, vitlök, chili och lite kryddor. Stek.
    Kavla ut smördeg till fyrkanter. Lägg på en tjock bit brieost. Häll över den stekta kycklingen på varje paket, och knyt ihop. In i ugnen. Serveras med fördel med klyftpotatis eller liknande.

2. Fetaost- och rödlökspaj.

Gör en pajdeg.
    Skiva rödlök och lägg i botten av pajen.
    Lägg över skivade tomater
    Överst lägger du en stor mängd fetaost
    På med äggstanning och riven ost

In i ugnen på typ 225 grader tills den är gojsig och god.
    Servera med tzatziki och sallad.

• MissLillan

det är inlägg 22.....

Foodlover skrev 2009-04-25 08:28:09 följande:
    Är det någon som har receptet på kyckling grantängen med röd pesto & fetaost? Hittar inte den i tråden!
  • Anbe

Här kommer ett recept på Lövbiff

400 gr lövbiff
    2 purjolökar
    1 gul paprika
    1 grön paprika
    1 röd paprika
    2 1/2 dl grädde
    1 tsk sambal olek
    1 1/2 msk kinesisk soja

Strimla köttet,purjolöken och paprikan.
    Fräs i pannan.
    Rör ihop grädde,sambal och sojan och häll över.Klart!
    Servera med ris eller pasta och en sallad

• Gul13
    Anbe skrev 2009-04-25 07:15:41 följande:
    Gjorde denna igår....kommentarerna när jag började med maten...-men ska vi ha falukorv en fredagskväll???!Men så uppskattad den blev när vi ätit...den ska jag absolut göra fler ggr.Tack för receptet!
    Kul att ni gillade den. Det gör vi med.
Svar på tråden Vilken maträtt har du fått mest uppskattning för?