• Tant Groda

Vänner i kristianstadområdet!

Då vår förra tråd slutade att fungera så startar jag en ny tråd för oss som var med i den gamla tråden!

Så välkomna gamla som nya kristianstadbor och andra som bor i närheten!

• Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!
  • sofflan82

Jo, dagen har vart lugn. Det är ju skollov så flera av barnen på jobbet har vart lediga.. Idag hade vi 7 av 24 barn på plats... hehehe, riktigt skönt! Har tyvärr ingen komp att ta ut så blir till att jobba hela veckan trots färre barn.

¤♥¤Man måste tänka positivt!¤♥¤
  • Tant Groda

sofiech78: välkommen!
    Var bor du nu då?

Sofflan: låte ju härligt! var är du och jobbar?

• Sofiech78

Edvina82: Tack så mycket! Jag bor i Halmstad, flyttade hit pga jobb uppvuxen i Öllsjö. Men sambon och jag diskuterar att någon gång kommer vi nog hem igen, eller jag kommer hem, han är från småland.

• Tant Groda

Sofie: okej! Jag hade nog aldrig trivs utanför skåne, inte en längre period iaf...men det är jag det. Halmstad är väl en rätt fin stad?

• sofflan82

Jag som håller på att vänja mig vid skåne... hehe. Nää, men det är fint att bo här, det är bara så långt till familjen och vännerna!

• Sofiech78

Edvina82 skrev 2009-02-16 21:20:38 följande:

Sofie: okej! Jag hade nog aldrig trivs utanför skåne, inte en längre period iaf...men det är jag det. Halmstad är väl en rätt fin stad?
    Jag trodde samma sak innan, Skåne är ju bäst. Men jag trivs faktiskt rätt så bra här uppe. Tycker emellertid att det är lite väl långt hem til föräldrarna. Men skåning som man är så har jag behållt tandläkare och bank i Kristianstad och jobbar faktiskt i skåne, Båstad.
    Halmstad är fint men det är lite svårt att komma i kontakt med människorna här. Av de vänner jag har här är enbart en från Halmstad resten är inflyttade....men vi håller ihop, vi inflyttade.
  • sofflan82

jag jobbar förresten i Vinslöv på förskola.

• Sofiech78

sofflan82 skrev 2009-02-16 21:26:35 följande:

Jag som håller på att vänja mig vid skåne... hehe. Nää, men det är fint att bo här, det är bara så långt till familjen och vännerna!
    Ja...så kan det vara Men hemma är ju alltid bäst eller hur? Spelar ju ingen roll varifrån man kommer så är hemstaden oftast det bästa.
Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!