Vänner i kristianstadområdet!
Då vår förra tråd slutade att fungera så startar jag en ny tråd för oss som var med i den gamla tråden!
Så välkomna gamla som nya kristianstadbor och andra som bor i närheten!
Då vår förra tråd slutade att fungera så startar jag en ny tråd för oss som var med i den gamla tråden!
Så välkomna gamla som nya kristianstadbor och andra som bor i närheten!
Mycket snö?? Hehehe, jag tycker inte att det är så farligt.. ;) men jag är ju från norr också.. Jag har vart lite ockuperad av barntankar denna veckan... (som alltid tycker jag nog..) För första gången i mitt liv var mensen två dagar sen... Snacka om att förhoppningarna steg! men inte denna gång..
HEJ på er! Här är det oxå mkt snö. Har skottat hela uppfarten idag. Nu är bilen fixad så det känns skönt.
sofflan82: Usch vad trist, själv ska jag ha mensen nästa veckan när vi åker skidor. hoppas inte.
Vad skönt att ni fått bilen fixad! Håller tummarna för att din mens håller sig borta ett bra tag nu! ;)
sofflan82: nä är man från norr tycker man inte detta är mycke och mycke är det egentligen inte heller bara för oss skåningar som är ovana vid snö
Tycker det är härligt, det som var mindre härligt var att pulsa 3 km till bussen idag i en halvmeter snö. Bara det kan få ligga kvar ett tag oxå nu...
Maniok: härligt att bilen är fixad
Förstår det. tror att ni har lite mer snö än oss också. Jag tycker att det är superhärligt att det kommer så mycket nu! Och det verkar ju få ligga kvar eftersom att det ska bli rejäla minusgrader (åtminstonde på nätterna) nu till helgen. :)
Edvina82: Är det så mkt snö i Tollarp?
Här i Önnestad har vi 10-15 cm snö. Gossen var ute och lekte på lekplatsen från det att vi kom hem igår tills klockan sex på kvällen. Sedan åt han utan tjat från oss (brukar vara tradig med maten) och sa självmant vid kl sju att han ville höra saga och gå o lägga sig. Hehe, det borde vara snö lite oftare. =)
Hur har ni andra det idag då? Själv ska jag jobba ikväll.
Igår var jag och sambon ute och hade snöbollskrig :) Kan tänka mig att grannarna tycker vi var urlöjliga men vi hade kul i alla fall... Tills sambon välte mig i snön så jag låg på rygg på gräsmattan i bara jeans... Brr inget och rekommendera :) Vi som bara skulle ut och skotta uppfarten, haha!
Idag sitter jag på jobbet men ska hem sen i eftermiddag och förbereda maten tills ikväll. Kanske fortsätta städa lite och tvätta, tyvärr gör den inte det av sig själv :)
Maniok: Vi har nog mellan 25-30 cm och det snöar fortfarande!
Solstrålen: åh snöbollskrig vill jag oxå ha med sambon och man måste vara "urlöjlig" ibland. Sist vi hade snö så gjorde vi en massa snöänglar på tomten
Här snöar det inte så mycket längre.
Ja vi hade superkul så det var värt lite snö innanför kläderna :) Man får ju passa på när vi har snö...
solstrålen: jag precis
Vi ska vara hundvakt åt mamma och pappas hund i slutet av månaden...ska bli spännade!