• Tant Groda

Vänner i kristianstadområdet!

Då vår förra tråd slutade att fungera så startar jag en ny tråd för oss som var med i den gamla tråden!

Så välkomna gamla som nya kristianstadbor och andra som bor i närheten!

• Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!
  • sofflan82

Det var härligt ridväder idag! Trots att jag inte trodde det först. Efter det har jag bara suttit och tagit det lugnt. Svärfar och sambons bror var här och fika så vi diskuterade tillbyggnad (som alltid just nu..) och nu är alla papper för klyvningen av tomten ifyllda och klara. Ska fylla i papprena för bygglovet och rita allt till det. Sen ska jag inte göra mer alls i helgen! Ikväll blir det god middag med sambons bästa kompis som ska åka till Norge och jobba.. Ska bli trevligt!

¤♥¤Man måste tänka positivt!¤♥¤
  • Mikah

Ja vi brukar också köra på natten. Var vart det ni skulle?

Vi ahr också haft. har precis upptäckt att vår poolvärmepump har blivit stulen. Antagligen när vi var borta. Den är lite undanskymdfrån huset och eftersom vi inte har varit ute i trädgården så mkt nu på vintern så märkte vi inget förrän idag.

Maniok skrev 2009-02-06 21:56:58 följande:
    Hej allihopa, hoppas allt är bra med er! jag har lockat hem ett virus på min dator därav min frånvaro. Så jag dyker väl upp när det e fixat. (är hos svärföräldrarna nu) Sedan har bilen gått i sönder ikväll, generatorn pajade när jag körde...det känns som att fredagen den 13 redan har drabbat mig :( Hoppas vi hinner laga bilen nu i helgen så man kommer till jobbet och så vi kan åka i väg på vår skidsemester. Åker ju på fredag 13/2...fast på natten...så då kan man väl säga den 14/2 (låter lite trevligare). Ha det så bra så länge. kramar
  • Tant Groda

Här var det tyst idag!

Har haft en riktig slappedag, vaknade inte fören 12, så sent brukar jag aldrig vakna om jag inte jobbar natt vill säga men det kan ju bero på att jag sovit jättedåligt i veckan!

• Solstrålen 82

Idag har vi börjat städa källaren så vi får undan så vi kan lägga golv. Sorterade kartonger med saker och va mycket skit man kan hitta då... Får nog ta ett släp och köra till soptippen med snart :) Man kan samla på sig hur mycket som helst men det blir så skönt när allt är klart :)
    Sen lagade vi en suveränt god söndagsstek som vi åt, mums!

Va skönt Edvina, har du sovit dåligt innan så behövdes det säkert. Blir sällan att jag sover så länge fast jag vill men antingen är sambon vaken eller så är lillkillen det :) Men antar att man får börja vänja sig...

• sofflan82

Har också haft en slappar dag.. Ritade planritningar till bygglovet idag och kom på en ännu bättre planlösning till huset. Har lagt upp nya bilder i galleriet..

• Tant Groda

Solstrålen: jag vet inte när jag sov så länge sist heller, brukar aldrig sova så länge, man får nästan dåligt samvete, men det ska jag inte ha...var rätt skönt att få sova ut!

• Solstrålen 82

Det behöver man ibland, så man kan samla krafter. Så länge det var skönt så :)

Haha ni verkar ha fullt upp sofflan :) Men det är kul när det händer grejer!

• sofflan82

Det har varit en del pill med att rita allt skalenligt och se till att det blir rätt med innerväggar osv.. Man vill ju inte behöva göra om ritningen.

Vad roligt endå att städa undan och sortera, man brukar verkligen hitta massor med saker man glömt bort. Vad ska det bli för golv då? Vad gott med stek, vi gjorde "sondagssteken" igår, idag blev det kebabpizza, imorgon ska mitt nya liv börja... {#lang_emotions_innocent}

• Solstrålen 82

Haha det ska mitt med :) Tänkte göra mig lite "slimmad" inför resan nu om 2 veckor men jag har svårt att hålla mig ifrån godiset :) Ja det är hur kul som helst och superkul när det är klart. Vi ska lägga ett svartgrått laminatgolv och sen måla väggarna ljusgråa och taket vitt. Sen kanske om jag får lust sätter jag upp några snygga gardiner där nere, inte för att nån ser det men jag gör :)

• sofflan82

Det är ju viktigt att man själv trivs också, så själklart ska du sätta upp gardiner om du gillar det!

Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!