• Tant Groda

Vänner i kristianstadområdet!

Då vår förra tråd slutade att fungera så startar jag en ny tråd för oss som var med i den gamla tråden!

Så välkomna gamla som nya kristianstadbor och andra som bor i närheten!

• Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!
  • Sofiech78

Edvina82 skrev 2009-02-20 15:44:34 följande:

sofie: vad gör din sambo eftersom han är borta så mycket!Vi tänkte börja "försöka" igen lite lugnt, ta det lite som det kommer, dock blev min mens helt hysterisk bara vi pratade om det och blev hel knas igen...suck suck suck...vi får se hur det går
    Han jobbar i Oslo, började jobba där strax efter jag hade slutat med pillerna. Han har mycket krävande jobb som gör att han inte orkar och kan komma hem så ofta...tyvärr. Men ikväll kommer han

Jag har slutat med mina piller förr...jag gick då tre eller fyra månader mellan mensen eller ibland bara 15 dagar, mycket oregelbunden m a o. Tog lite tester som inte var bra alls och fick börja med pillerna igen. Men efter lite (mycket tjat tycker sambon) fick jag honom att inse att det kan ta tid och jag slutade med pillerna igen (ungefär ett år efter att jag hade börjat med dem igen). Och helt plötsligt blev cykeln normal...fattar ingenting, jag har nu en cykel på 28-30 dagar ÄL exakt på dag 14...tror det har att göra med mina vitamintabletter...började den dagen jag slutade med pillerna käka Vitamineral kvinna eftersom jag vill bygga upp folsyran i kroppen och helt plötsligt så har jag en normal cykel
  • Tant Groda

Det är det jag kanske borde göra, äta lite vitaminer för att mensen ska vara lite normal.
    Denna gången kom den tidigare och är en varannandag mens, det kommer lite och har noll mnesvärk. Det är så man vill gråta.
    Ska skicka sambon att köpa vitaminer nu!!!

• Solstrålen 82

Hej allihopa!
    Helt slut nu efter all packning och städning men tänkte bara sticka inom här och säga hej då så länge! I morgon sticker vi ju till Thailand men jag kikar kanske in här och då och skriver någon rad :) Tillbaka om 3 veckor. Ha det så bra så hörs vi sen :)
    Kram på er!!

• Maniok

Hej, nu är jag tillbaka efter en underbar vecka i Lofsdalen. Hur har ni det?
    Fick min mens igår, på utsatt dag....såååå triiist!!! Min gosse vill ju ha ett syskon nu juh.

• Maniok

Hej Allihop!
    Vi har haft det jättebra på resan. Rena sagolandet med all snö. Det enda som var jobbigt var att det var -11 till -16 och snöigt de flesta dagarna. Lite kallt i backarna. Isiga backar med snödrivor är inte lätta att ta sig ner för med skidorna. Men skoj hade vi iaf!

Hur har ni haft det här hemma då? Har jag missat ngt spännande?

• Sofiech78

Edvina82 skrev 2009-02-20 23:29:29 följande:

Det är det jag kanske borde göra, äta lite vitaminer för att mensen ska vara lite normal.Denna gången kom den tidigare och är en varannandag mens, det kommer lite och har noll mnesvärk. Det är så man vill gråta.Ska skicka sambon att köpa vitaminer nu!!!
    Jag vet inte om tabletterna har någon betydelse för cykeln...de har det iallafall inte enligt min gyn. Hon sa snarare att folsyra kan vara bra för äggkvaliteten, men man vet inte. Jag har att för mig att eftersom jag hade så oreglebunden mens och pärlbandsliknande äggstockar förra gången jag slutade med piller så tror jag helt klart att tabletterna har hjälpt mig. Visst äggkvaliteten har kanske gjort sitt...anledning till att jag inte fick mens innan var kanske för att äggen var så dåliga att kroppen inte ville släppa dem ifrån sig utan de bara lades på hög och inget hände. När jag sedan börjae med pillerna igen tillbakabildades de och sedan slutade jag igen och då var det så bra kvalitet att kroppen sa ok, släpp dem nu. Det rä så jag tror och tänker kring det! LÅter det inte rimligt?

Min bästa vän nu är iallafall Vitamineral Kvinna!
  • Tant Groda

sofie: Låter bra iaf värt ett försök, det kanske är tankens kraft. Om jag tror att de kommer att fungera på mej så gör dem det!!!

Maniok: Min sambo la (försöker) till dej på facebook

Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!