• Tant Groda

Vänner i kristianstadområdet!

Då vår förra tråd slutade att fungera så startar jag en ny tråd för oss som var med i den gamla tråden!

Så välkomna gamla som nya kristianstadbor och andra som bor i närheten!

• Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!
  • sofflan82

Ojdå, Facebook är verkligen inte dåligt. Har även jag haft kontakt med en del gamla vänner genom den.

¤♥¤Man måste tänka positivt!¤♥¤
  • Tant Groda

Nä jag gillar facebook, just för man kan komma i kontakt med gamla vänner som tappat kontakten med.

• sofflan82

Precis, jag är däremot så dålig på att kolla runt nu för tiden.. blir kompis med en massa men har ingen kontakt med dem för det...

• Tant Groda

jag är nog där nästan varje dag. visst man är vän med några som man inte har någon kontakt med men skulle man vilja så vet man ju var de finns

• sofflan82

Jo, det är lite så jag tänker. Nu är det ju så att de flesta av dem bor i sthlm, så det är oftast svårt att träffas iaf...

• Tant Groda

ja det är ju det, kan tänka att det finns ganska många som vill träffas när du kommer hem då

• Maniok

Edvina82 skrev 2009-02-28 18:26:20 följande:

maniok: är det på "navet" som du jobbar på? hört mycket gott om den avd! haha nä ingen fara vet att inf. har många "uteliggare", en av våra läkare var där 1 år, men kom sen tyvärr tillbaka till oss
    Ja, det e på navet. Jätte bra personal. Vad var det för en läkare då? Jobbade han hos oss?

Kul att träffa på gamla kompisar! Jag har jobbat bland kräk o skit i helgen....troligtvis calici, säger bara en sak: JAG ORKAR INTE MER!!!! Blir galen på detta.
  • sofflan82

Vad trist med så mycket extra sjukdom (som jag kan tänka mig att det r när det blir extra "epedemier"??) Jag kommer ihåg en gång när jag vikarierade på förskola som 19 åring. Jag var ensam på avdelningen då det var morgonmöte och först kräktes en unge och när jag torkat upp efter honom kräktes nästa... Kändes helt sugit när man var själv! Fick kalla in kollegan och ringa hem barnen... En hade bara sprungit för mycket och hostat så han kräktes hette det senare.... jojo...

Ofta blir det ju bara en helg uppe i stockholm och då är det många man ska hinna träffa, iblad får man koncentrera besöket till släkten och ibland till kompisarna..

• Tant Groda

maniok: hon är infektionsläkare, men sa att inf hade många "uteliggare" så hon fick mest springa runt och leta reda på vara alla var. Gissar att CSK är superglada att slippa henne

such calici är inte alls kul...lider med dej

• Maniok

Edvina: ahaa, utländsk läkare eller?

Jag är så uppe i varv idag, på ett dåligt sätt. Irriterad på mkt. Känns som jag tänder till på minsta lilla. Jag är hemma med gossen idag, han har fått ögoninflammation. Under tiden som jag satt i telefonkö så rymde hunden. Hittade henne till slut efter 10 min. När jag sedan skulle köra in till stan hamnade jag bakom en förvirrad idiot som inte blev färdig till att köra ut ur den stora rondellen vid maxi. När han väl körde bytte han fil kors o tvärs. Tror inte han visste vart han skulle. Så han höll på att köra in i mig 2 ggr. Efter besöket på bvc så körde jag till Ica kvantum på Näsby för att handla innan besök på apoteket. Jag står i lugn o ro o plockar frukt. Brevid mig står en utländsk tjej i 30 års åldern kanske. Min gosse är som vanligt social och hälsar på alla som går förbi. Tjejen tappar ngra äpplen utan att bry sig om att plocka upp dessa, sedan vänder hon sig mot min pojke och väser "håll käften" ungjävel. Jag blev så paff att jag inte fick fram ngra ord. Sedan igen " käften på dig ungjävla jävel". Vad säger du?!, fick jag fram. så säger man väl inte! Jag kände hur det kokade i mig. Hon fortsatte vara otrevlig och började gå sin väg, jävla psykfall, e du inte klok?! fick jag fram. Kände bara för att slå henne på käften. När jag lämnade affären stog hon i kön i kassan och jag kunde inte låta bli att blänga argt på henne.

Säkert en psykiskt sjuk människa som man inte ska ta åt sig av, men det riktigt kokte i mig. Och så tänker man det man inte får tänka... usch! Detta blev en hel historia ju..

Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!