• Tant Groda

Vänner i kristianstadområdet!

Då vår förra tråd slutade att fungera så startar jag en ny tråd för oss som var med i den gamla tråden!

Så välkomna gamla som nya kristianstadbor och andra som bor i närheten!

• Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!
  • sofflan82

Vad roligt att vara hundvakt!

Jag har ju bara jobbat idag. Vart ju magsjuk och gick hem tidigt i fredags och sen har jag vart hemma för att komma förbi smittotiden tills idag då det var dax att jobba... Men jag började dagen med en skön massage iaf! Och igår var jag och klippte mig! Fick världens skönaste hårbottenmassage! Och en snygg frisyr.

¤♥¤Man måste tänka positivt!¤♥¤
  • Mikah

Åhh Vad mysigt sofflan. Var får man det? Eller du har någon privat frisör?

• sofflan82

Går på Myran & Malcom i stan, relativt dyrt, men alltid underbar hårmassage!

• Tant Groda

Sofflan: ah hårbottsmassage är det bästa som finns, det fick jag oxå förra veckan, riktigt härligt.

Ja det ska bli jättekul att ha vovven här, det är mamma och pappas hund som avgudar min sambo (och sambon avgudar honom)

• Mikah

Edvina.. du som bor i Tollarp. Vet du om någon av frisörerna där är bra. När barnen ska klippas är det skönt om man slipper krångla inne i stan.

• Tant Groda

Mikah: Nu har jag bara bott i tollarp sen i september, men det kryllar ju av frisörer här. Jag klippte mej på GLORIAS (tror jag det heter) och där blev jag iaf väldigt nöjd och det var helt ok priser oxå.

Nu är jag hemma efter en fruktansvärd dag på jobbet, fick bedriva akutvård på hög nivå, en högre nivå än vår avd ska ha. GRR och detta enbart för att IVA är rädd för en ev calisi (DE HAR ISOLERINGSRUM PÅ IVA)

• Maniok

Edvina: usch, jag känner igen det där. Vi har ofta patienter som vi inte ska ha, med kontroller var 30:e min (vilket det inte riktigt finns tid för på en avdelning som våran)för att inte tala om alla inf-, kirurg- och ortopedpatienter.
    Har ni oxå haft mkt calisi nu? Tycker vi har det hela tiden, tröttsamt tycker jag!!!
    Vad är det för hund som dina föräldrar har?

Ngn som ska hitta på ngt roligt i helgen då? Själv ska jag jobba.

• Tant Groda

maiok: haha där fick jag en liten känga infpat (jobbar på inf ju) vilken avd är du på nu?
    Nä det har börjat avta ganska rejält, men ett tag hade vi nog alla rum isolerade, men det är ju klart det ska ju vara hos oss när de är isolerade. Vi har ganska ofta pat som har kontroller 30 min fast, då brukar man ifrågasätta fortsatt vård...bara för någon vecka sen hada vi kontroller var 15 min, men det blev avskrivet väldigt snabbt, när läkaren insåg att det inte var hållbart. Det jag mest blir ARG är det bristande samarbetet mellan avd och avd, som i detta falla kunde kostat liv.

Mina föräldrar har en blandning av Border collie och en Golden retriver, han ser ut som en svart golden, fast med collie ansikte.

• Mikah

Edvina, Jisses vad söt hunden lät. Jag har en vansinnigt bortskämd Golden här.

• sofflan82

Vilken mysig hund det måste vara!

Här blir det nog en lugn helg, har inget planerat. Vad jag kommer ihåg just nu iaf.... Ikväll blir det Lasange, Let's dance, morötter med dipp och ett glas eller två med vin!

Svar på tråden Vänner i kristianstadområdet!