• MiaAnnette

FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

Hej alla fikasugna!

Vi är några Sthlms-mammor som tycker om att fika , hitta på massa grejjer tillsammans på dagarna! Och vill gärna rekrytera lite fler till vår avslappnade mamma grupp! Vi är inga "perfekta FL mammor" som inte vågar släppa ögat från våra barn, litar på att pappan till barnet är minst lika kapabel att sköta osv.. Söker lite likasinnade med avslappnad inställning till föräldraskapet som skulle vilja träffas på dagarna och hitta på massa roligheter med bebbarna! Men vi träffas även ibland på "barnfria" middagar för att prata massa strunt och ladda mamma-batterierna!

Presentera dig gärna om det låter som nånting för dig?!

Del 1 av tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36387026.html

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯) kardemummagumma.wordpress.com/
  • Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)
  • jenn79
    MiaAnnette skrev 2009-02-20 17:57:10 följande:
    kikar in från Suomi landet! Vi har det bra här.. Emmis hade fått feber när vi åkte hemifrån samt över 39 grader igår! Men nu är hon i full gång igen och river halva huset för mormor & morfar!Idag har vi shoppat lite samt fyndat lite saker på loppis! :)En lugn kväll med räksmörgåsar, lite tv & bastu bad väntar!Önskar er alla en trevlig helg!

åh bastu!!! Krya på henne!

Simpan har simmat idag. Och dyker som en kung   Sen simma jag med Emma 4h senare, och hon var riktigt busig!

Sen vill jag klaga på min gåendes icke ätandes bebis (eller bebis och bebis ) Fan vad jobbigt att han inte äter! *morr*

Dotter 051211 och Son 080428
  • Cmon baby

Hallå i tråden!! Usch vad dålig man är på att skriva här.

Lilja och tjejerna: Hoppas ni hade supertrevligt!

Vi var på en födelsedagsfest i Vallentuna och det var jättetrevligt. Ja, medelåldern var sisådär 50 men

Nu tycker jag att det är dags att ses! Så jag bokar in en dag denna vecka så hoppas jag de flesta kan. Eftersom Kulturhuset fortfarande är bästa alternativet när vi är många så kan vi väl ta det, eller nåt annat om vi skulle bli få. Vid lunch är det ju så mkt folk där så vi kanske kan ta lite senare?

Nu är det dags!! Kulturhuset torsdag 26/2 kl 14?

Claudia & Charlie
    the sweeit is not as sweet without the sour
  • Chipotle

Ja denna tråden har då verkligen dött ut. Jag är väl iofs också en bidragande faktor till det. Skrattande
    Bra iniativ Cmon! Vi kommer bara vi är friska och inget oväntat dyker upp.

Ja just det, jag är en "gammal" medlem med nytt användarnamn. Ni vet säkert vem jag är. Flört

• oofje

Hehe, jag kanner igen det dar glada ansiktet. Men, Chipotle, forklara namnet. Det later lite mexikanskt.

Harligt med fikatraff igen men jag ar inte helt saker om vi kan. Peter ar ledig da och det ar dagen efter vi kommer tillbaka fran Holland, han kanske vil mysa med Sofia hela dan.

Claudia & Charlie
    Ofelia & Sofia (ev.)

• jenn79

Jag hinner inte alls kl 14. Hämtar Emma kl 15, så det blir bara in och vända.

kl 13?

• bakabakalitenkaka

Vi skulle gärna hänga med på fika, men mina grabbar är i Leksand och kommer hem på onsdag och har då med sig mina svärföräldrar, så jag misstänker att vi kommer umgås med dom några dagar. Men nästa gång hänger vi absolut med, promise

Välkommen Chipotle

Colin 07.12.21
  • Cmon baby
    jenn79 skrev 2009-02-23 20:19:03 följande:
    Nä Jag hinner inte alls kl 14. Hämtar Emma kl 15, så det blir bara in och vända.kl 13?
    Jag tycker det är så jobbigt när det är så mkt folk och man ska jaga stol, 13 är det ju fortfarande många som har lunchFundersam
    the sweeit is not as sweet without the sour
  • jenn79
    Cmon baby skrev 2009-02-23 21:11:08 följande:
    Jag tycker det är så jobbigt när det är så mkt folk och man ska jaga stol, 13 är det ju fortfarande många som har lunch
    ok
  • Chipotle

Chipotle är väl nån slags...chili tror jag. Hot Chipotle ost har de ju pratat om i nån hamburgerreklam ett tag. Skrattande Men jag brukar kalla Lovis Chipotle.

Håller med ang kulturhuset. Det är ju HYSTERISK att va där vid 13. Man får ju köa för att ens få en sittplats. Sen ska det hittas massa barnstolar också. Men det kanske finns nåt annat ställe...?

• Teresia78

Claudia & Charlie
    Janet & Leo
    Tjenare brudar! Vi kommer gärna på fikat och kl.14 blir perfa när alla luncher brukar vara över (vill man köpa dagens lunch kan man ju vara där precis före 14 då de slutar med lunchen kl.14) Cool

Vi har varit i Suomi en vecka och haft de väldigt skönt!
    Nu är det sista veckan hemma med bebisen innan 15st 1-åringar väntar på mig på jobbet, ska bli roligt att börja jobba igen tycker jag fast lite separationsångest får man ju när man inte får träffa Leo lika mycket..... Ledsen Tur att han har lärt sig att säga Heeeeej Mamma så att jag kan prata med honom i telefonen om längtan blir för stor!

Nu blir det till att packa väskan inför ännu en skön dag på ÖF, men ha en bra dag allihop!  med massa sol och snö!
    Min älskade Leo...
Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)