• MiaAnnette

FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

Hej alla fikasugna!

Vi är några Sthlms-mammor som tycker om att fika , hitta på massa grejjer tillsammans på dagarna! Och vill gärna rekrytera lite fler till vår avslappnade mamma grupp! Vi är inga "perfekta FL mammor" som inte vågar släppa ögat från våra barn, litar på att pappan till barnet är minst lika kapabel att sköta osv.. Söker lite likasinnade med avslappnad inställning till föräldraskapet som skulle vilja träffas på dagarna och hitta på massa roligheter med bebbarna! Men vi träffas även ibland på "barnfria" middagar för att prata massa strunt och ladda mamma-batterierna!

Presentera dig gärna om det låter som nånting för dig?!

Del 1 av tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36387026.html

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯) kardemummagumma.wordpress.com/
  • Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)
  • bakabakalitenkaka

Om det är nån utav er mammor som syr, som har tänkt beställa tyger, hojta gärna till så kanske vi kan beställa tillsammans o dela på frakten

Colin 07.12.21
  • oofje

Tyst i traden... da far jag i allafall inte daligt samvete for att inte ha varit inne har. Vi ar i Holland sen 10 dagar och halsar pa mina foraldrar. De saknade Sofia sa mycket och erbjod sig att betala resan hit. Tack pappa & mamma :) Vi stannar 10 dgr till. Rena semestern.. nastan. Jag slipper stada, laga mat och allt det dar husarbetet man fatt pa sig. Pappa och mamma leker med Sofia nar de ar hemma och jag har fatt gratis sylektioner av mamma och sytt en jattefin klanning till lilltjejen (man kanske ska borja en blogg och visa upp den, ar sa stolt!).
    Men sa ansvarar jag for natterna sjalv och det ar lite slitsamt. Men men...
    Pa sondag ska mina foraldrar till djurparken med Sofia och jag ska halsa pa en kompis i Amsterdam. Mamma sa sjalv att jag kan vara borta till 9 pa kvallen nar Sofia ska lagga sig. Ahh... vilken lyx!!!

Hoppas det loser sig med era ungar som inte vill sova.

• Cmon baby
    oofje skrev 2009-02-13 12:13:19 följande:
    Tyst i traden... da far jag i allafall inte daligt samvete for att inte ha varit inne har. Vi ar i Holland sen 10 dagar och halsar pa mina foraldrar. De saknade Sofia sa mycket och erbjod sig att betala resan hit. Tack pappa & mamma :) Vi stannar 10 dgr till. Rena semestern.. nastan. Jag slipper stada, laga mat och allt det dar husarbetet man fatt pa sig. Pappa och mamma leker med Sofia nar de ar hemma och jag har fatt gratis sylektioner av mamma och sytt en jattefin klanning till lilltjejen (man kanske ska borja en blogg och visa upp den, ar sa stolt!).Men sa ansvarar jag for natterna sjalv och det ar lite slitsamt. Men men...Pa sondag ska mina foraldrar till djurparken med Sofia och jag ska halsa pa en kompis i Amsterdam. Mamma sa sjalv att jag kan vara borta till 9 pa kvallen nar Sofia ska lagga sig. Ahh... vilken lyx!!!Hoppas det loser sig med era ungar som inte vill sova.
    Härligt!! Ja, det var verkligen snällt av dom så du kunde "halsa" på dom Du behövde l verkligen lite semester också, vill jag minnas
    Här rullar allt på. Charlie var på "10-månaderskoll" i onsdags och det kändes lite kontigt då han är 1. Men han är tidig för att vara en prematur sa de och han ligger mest på en 1-årings nivå än en 10-månaders. Men sånt märker man ju själv som mamma också, speciellt när man är på öf eller i andra sammanhang med andra barn. Sen gillar jag verkligen inte dessa kurvor på BVC (jag gillar inte bvc överhuvudtaget, går dit för att få ad-droppar bara känns det som ) Charlie kunde ju lika gärna varit sen med allt till och med om han fötts när han skulle....så vad säger kurvorna egentligen? Nä, tanterna där kan gå o dra nåt gammalt över sig.
    Han har också varit hård i magen en längre period och de frågar "har du provat katrinplommon?" "Näää, va? kan man ge DET för att det ska bli lösare?" Nej, vi bara sitter o väntar på att det ska gå över........Jag kanske överreagerar lite, men jag tycker man oftast blir dumförklarad, man har ju lärt sig en hel del under det första året. Hursomhelst, bvc behövs ialla fall, så långt håller jag med
    Hoppas ni får en toppenhelg!
  • Teresia78
    Jag skulle hälsa från Rhu att hon opererades akut för ett utomkvedshavandeskap igår. Hon ligger på SöS och mår förhållandevis bra, och förmodligen får hon stanna kvar tills i morgon då hon har väldigt ont.

Hon ville att jag skulle skriva detta till er som (de flesta) ändå visste att hon var gravid så att hon själv slapp skriva det när hon kom hem. Har ni frågor får ni skriva till henne och fråga så småningom.

Verkligen ett tråkigt besked tycker jag, tänker på henne!
    alla har det inte så lätt med sin bebisverkstad......
  • Cmon baby
    Teresia: Gråter
    Hälsa henne såå mycket och säg att vi tänker på henne. Varför ska det vara så jäkla orättvist ibland?
  • oofje

Nej, shit vad jobbigt! Halsa fran oss ocksa.

• bakabakalitenkaka
    Påminner, och kanske fler som vill haka på?

Tjejer
    Hoppas ni inte är upptagna lördagen 21 februari, då tänkte jag öppna mitt hem för er och bjuda er på vin, mat, sällskapsspel, vin, snacks, No Kids Allowed 

Jag måste bara få iväg man och barn, så än så länge är det preliminärt, men tror att det ska gå vägen

Ja, vi kommer!
    Janet
    Joanna
    Linda
    Colin 07.12.21
  • bakabakalitenkaka

För er som kan och vill komma på lördag
    Ni är varmt välkomna hem till mig vid 17.30 tiden, kom tidigare om ni vill
    Jag funderar lite på vad jag ska bjuda på. Är det någon som har nån allergi eller tycker nåt är äckelpäckel?

Har alla min adress? Om inte, inboxa mig så får du den såklart

Vi ses på lördag
    Kram

Colin 07.12.21
  • MiaAnnette

kikar in från Suomi landet! Vi har det bra här.. Emmis hade fått feber när vi åkte hemifrån samt över 39 grader igår! Men nu är hon i full gång igen och river halva huset för mormor & morfar!
    Idag har vi shoppat lite samt fyndat lite saker på loppis! :)
    En lugn kväll med räksmörgåsar, lite tv & bastu bad väntar!

Önskar er alla en trevlig helg! Kyss

★(¯`°?.¸ ღ♥ Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯)★ kardemummagumma.wordpress.com/
Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)