oofje skrev 2009-02-13 12:13:19 följande:
Tyst i traden... da far jag i allafall inte daligt samvete for att inte ha varit inne har. Vi ar i Holland sen 10 dagar och halsar pa mina foraldrar. De saknade Sofia sa mycket och erbjod sig att betala resan hit. Tack pappa & mamma :) Vi stannar 10 dgr till. Rena semestern.. nastan. Jag slipper stada, laga mat och allt det dar husarbetet man fatt pa sig. Pappa och mamma leker med Sofia nar de ar hemma och jag har fatt gratis sylektioner av mamma och sytt en jattefin klanning till lilltjejen (man kanske ska borja en blogg och visa upp den, ar sa stolt!).Men sa ansvarar jag for natterna sjalv och det ar lite slitsamt. Men men...Pa sondag ska mina foraldrar till djurparken med Sofia och jag ska halsa pa en kompis i Amsterdam. Mamma sa sjalv att jag kan vara borta till 9 pa kvallen nar Sofia ska lagga sig. Ahh... vilken lyx!!!Hoppas det loser sig med era ungar som inte vill sova.
Härligt!! Ja, det var verkligen snällt av dom så du kunde "halsa" på dom

Du behövde l verkligen lite semester också, vill jag minnas
Här rullar allt på. Charlie var på "10-månaderskoll" i onsdags och det kändes lite kontigt då han är 1. Men han är tidig för att vara en prematur sa de och han ligger mest på en 1-årings nivå än en 10-månaders. Men sånt märker man ju själv som mamma också, speciellt när man är på öf eller i andra sammanhang med andra barn. Sen gillar jag verkligen inte dessa kurvor på BVC (jag gillar inte bvc överhuvudtaget, går dit för att få ad-droppar bara känns det som

) Charlie kunde ju lika gärna varit sen med allt till och med om han fötts när han skulle....så vad säger kurvorna egentligen?

Nä, tanterna där kan gå o dra nåt gammalt över sig.
Han har också varit hård i magen en längre period och de frågar "har du provat katrinplommon?" "Näää, va? kan man ge DET för att det ska bli lösare?" Nej, vi bara sitter o väntar på att det ska gå över........Jag kanske överreagerar lite, men jag tycker man oftast blir dumförklarad, man har ju lärt sig en hel del under det första året. Hursomhelst, bvc behövs ialla fall, så långt håller jag med
Hoppas ni får en toppenhelg!