• MiaAnnette

FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

Hej alla fikasugna!

Vi är några Sthlms-mammor som tycker om att fika , hitta på massa grejjer tillsammans på dagarna! Och vill gärna rekrytera lite fler till vår avslappnade mamma grupp! Vi är inga "perfekta FL mammor" som inte vågar släppa ögat från våra barn, litar på att pappan till barnet är minst lika kapabel att sköta osv.. Söker lite likasinnade med avslappnad inställning till föräldraskapet som skulle vilja träffas på dagarna och hitta på massa roligheter med bebbarna! Men vi träffas även ibland på "barnfria" middagar för att prata massa strunt och ladda mamma-batterierna!

Presentera dig gärna om det låter som nånting för dig?!

Del 1 av tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36387026.html

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯) kardemummagumma.wordpress.com/
  • Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)
  • bakabakalitenkaka

Jg har fått ett nytt jobb. Jag ville inte ha nytt jobb. Inte bättre betalt, inga förmåner, jag vill inte ha detta jobb!
    Jag har blivit husmor här i hushållet. Jag diskar, tvättar, städar, gör mat, plockar undan efter mat, städar upp efter troll som ätit mat, bakar, hänger tvätt, möter mannen med ett leende vid dörren när han kommer hem, nattar troll som behöver sova, byter en miljarders bajsblöjor utan att grina illa, leker lekar och läser böcker med litet troll som stojjar... osv osv osv.
    Mannen: väcker oss alla när han ska gå till jobbet, försvinner som en fis och kommer tillbaka efter ett gäng timmar, hungrig och trött. Maten serveras efter en stund sen sitter han i soffan och smälter maten. leker lite med troll och säger sedan godnatt när husmor nattar troll. Samtalar lite med husmor när hon nattat troll. Sitter vid datorn när husmor måste lägga sig för natten (för hon vill ju hinna sova lite grann innan trollet vaknar). Puss och god natt.

Jag vill inte ha nytt jobb!!!
    Vad var det för fel på mamma/pappa delar lika??

Colin 07.12.21
  • MiaAnnette
    Lilja: Jaa, jag tror bestämmt jag fått ett mkt liknande jobb! Funderar på att säga upp mig faktist..

Här fortsätter klagomuren! Skrikandes

Jag är så jäkla TRÖTT! 2 nätter i rad nu har E sovit så jäkla dåligt, igår somnade hon typ kl 23.. Vaknade upp igen kl 1 och grina tills klockan var 03.30.. Har ingen aning om vad som är fel, försökte mata, ge vatten, byta blöja, massera magen, sjunga, lyssna på en cd, titta i en bok.. bara GRIIIN! Förvånad Till slut somnade hon av utmattning... kl 07.00 var det väckning! Känner mig som en zombie idag.. Hemlis

BAJSUNGE!!!

Dagens positiva: Det är SOL!  Ser framemot en promenad med vagnen & full laddad IPOD..
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯)★ kardemummagumma.wordpress.com/
  • Kerplunk

Oh, när ändå klagolinjen är öppen så ska även jag passa på.

Vår lilla juvel har sovit i stort sett perfekt hela tiden fram tills för kanske 2 månader sen. Nu är det strul minst 6 nätter i veckan. Nu för tiden vaknar hon varje natt vid 3-5 och håller sig vaken 1-3 timmar. Ledsen Det börjar bli ganska tröttsamt. Även fast jag vet att de finns dom som har det mycket värre, men vi har ju blivit så bortskämda med bra nätter ju.

För övrigt håller jag med ang plocka, tvätta, natta, bada, laga mat, trösta, underhålla, mata, torka, byta blöja osv osv osv. Dagarna är fylld av arbetsuppgifter.Skrattande

♥ Lovis 080131 ♥
  • Kerplunk
    bakabakalitenkaka skrev 2009-02-10 12:11:34 följande:
    Är det någon här som har Spotify som vill invita mig?
    Fixat! Glad
    ♥ Lovis 080131 ♥
  • bakabakalitenkaka

Nån som använder Pampers som vill ha en rabattcheck? 30:- rabatt gäller vid köp av ett valfritt ekonomipaket pampers easy up blöjor

Colin 07.12.21
  • jenn79

jag vill oxå ha spotify

Och fika med!

Jag har tandis och lönesamtal de dagar Emma går länge nästa vecka *mutter* Men fika MED henne kan jag mån + ons

Dotter 051211 och Son 080428
Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)