• MiaAnnette

FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

Hej alla fikasugna!

Vi är några Sthlms-mammor som tycker om att fika , hitta på massa grejjer tillsammans på dagarna! Och vill gärna rekrytera lite fler till vår avslappnade mamma grupp! Vi är inga "perfekta FL mammor" som inte vågar släppa ögat från våra barn, litar på att pappan till barnet är minst lika kapabel att sköta osv.. Söker lite likasinnade med avslappnad inställning till föräldraskapet som skulle vilja träffas på dagarna och hitta på massa roligheter med bebbarna! Men vi träffas även ibland på "barnfria" middagar för att prata massa strunt och ladda mamma-batterierna!

Presentera dig gärna om det låter som nånting för dig?!

Del 1 av tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36387026.html

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯) kardemummagumma.wordpress.com/
  • Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)
  • Playing the angel
    MiaAnnette skrev 2009-02-05 10:45:27 följande:
    Cmon: Fy sjutton va jobbigt! Man blir så less då man inte får sova på natten... Hoppas det avtar snart så du får sova uut!Här fick man sig ett gott skratt i morse.. Brukar sätta Emmis på pottan efter frukost så gör hon dubbelnummer där . Idag gick ja som vanligt ut i köket medan hon satt och filosoferade där inne, rätt var det är sitter hon jämnte mig i köket. På mattan!!! Kan säga det blev att städa upp spåret ifrån toa in till köket efter den lilla huliganen sen..  Så ifortsättningen blir det jag som sitter jämnte henne!
    Haha, fick dagens skratt nu
  • MiaAnnette

Vart är alla? Finns det ett liv utanför FL också? Förvånad

Här sitter vi å tar det lilla lugna ikväll, Emmis leker med 2 nappflaskor med vatten så golvet är blött! Men verkar va väldigt underhållande!

En vinare & lite snack går ner i väntan på ngn bra film! Vad gör alla andra då?

★(¯`°?.¸ ღ♥ Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯)★ kardemummagumma.wordpress.com/
  • bakabakalitenkaka
    Cmon baby skrev 2009-02-05 08:53:47 följande:
     Angående den 21a med tjejkväll så är det ju typiskt att vi igår fick en inbjudan till en födelsedagsfest hos en kusin till Robert den dan.
    Men rackarns då, men hoppas du får en trevlig kväll iallafall
    MiaAnnette skrev 2009-02-06 19:45:26 följande:
    Vart är alla? Finns det ett liv utanför FL också? Här sitter vi å tar det lilla lugna ikväll, Emmis leker med 2 nappflaskor med vatten så golvet är blött! Men verkar va väldigt underhållande!En vinare & lite snack går ner i väntan på ngn bra film! Vad gör alla andra då?
    Det måste vara så Själv är jag ensam, eller Colin ligger o sover, gubben är iväg på nå jobbjippo. Vad gör man själv hemma en fredagkväll? Surfar, klipper mönster, äter en bit kladdkaka som jag skulle delat med Linjo men dom fick förhinder. Slappfredag!
    ღColin 2007.12.21ღ litenpumla.blogspot.com/
  • Kerplunk

Jaa lite liv utanför fl har jag. Men bara lite. Skrattande Här är det tv, dator, varma mackor och naturgodis.

Som alla andra kvällar har jag lovat mig själv att jag ska sova tidigt. Men...så lär det ju inte bli ikväll heller. Skrattande

♥ Lovis 080131 ♥
  • bakabakalitenkaka
    Kerplunk skrev 2009-02-06 20:28:17 följande:
    Jaa lite liv utanför fl har jag. Men bara lite.  Här är det tv, dator, varma mackor och naturgodis. Som alla andra kvällar har jag lovat mig själv att jag ska sova tidigt. Men...så lär det ju inte bli ikväll heller.
    varma mackor här med. Lite trist fredagsmiddag men det är gottast
    Hihi, sova tidigt, så länge det är innan midnatt eller
    ღColin 2007.12.21ღ litenpumla.blogspot.com/
  • Teresia78
     GRATTIS PÅ 1-ÅRSDAGEN CHARLIE!!!!!  

Åh hoppas att det blir bättre och att du får sova snart Cmon man känner sig knappt levande när man inte får sova......peppar peppar sover Leo bra nästan alla nätter, men när han inte gör det så är jag helt slut! Fundersam  Å synd att du inte kunde hänga på tjejkvällen, men då har vi ju en god ursäkt för att ha tjejkvällar fler gånger sörrö

Ja, vad gjorde vi igår....njöt av lite lasagne, vin och glass med datorerna avstängda och Leo sovandes. Det enda som är tråkigt på helgerna är att det aldrig finns något bra att kolla på på tv:n Visserligen har man ju alltid filmer man kan titta på, men ibland vill man bara ligga och slökolla på tv:n en stund och då finns det aldrig något vettigt att se på fast man betalar för 748457845579 kanaler......Skrikandes 
    Vad ska ni alla hitta på i helgen då? 
    lördag lördag lördag
  • Kerplunk
    Grattis Charlie!
    ♥ Lovis 080131 ♥
  • MiaAnnette
     Grattis Charlie killen

Här var det lugna gatan som vanligt!

Idag hamnade vi på barnadiset igen, kan samanfatta det med ett ord- K A O S!
    2 kalas höll på samt massa barn som rumla runt i hög fart... Emmis som annars varit en riktig Grin-Bella på sistone satt lugnt och lekte i ett hörn med sin kompis! Förvånad

Ikväll är det lite mys framför tv.n, lite slösurf & snacks...
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯)★ kardemummagumma.wordpress.com/
  • bakabakalitenkaka
     Grattis Charlie

Idag har jag sytt sytt sytt sytt sytt, 12st haklappar Är så trött och har så ont i ryggen nu, passande att det är melodifestival ikväll, blir till att parkera i fotöljen med ett glas vin och lite snacks
    Colin 07.12.21
  • Cmon baby

Hej alla och tack för hälsningarna. Som Charlie säger "tatta"

Vi hade kalas fredag och lördag, fredan för polarna och lördan för hela tjocka släkten och fy fasiken vad trött man är nu.
    Charlie är ialla fall en riktig underhållare och ger sig inte förrän ALLA skrattar åt hans små shower, sen kan man inte föra en konversation för han ska lägga sig i och prata som bara den. Ja, riktigt kul är det ju, men man undrar hur kommande tillställningar kommer bli när han har lite mer kött på benen ....jag tror det blir utmattande.

Hoppas ni haft en bra helg!!

Lilja: Du är duktig du som syr!

Melodifestivalen är inte alls min grej men sambon kollar så man kan ju inte undvika att höra. Kanske kommer nån bra låt i år?

Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)