• MiaAnnette

FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

Hej alla fikasugna!

Vi är några Sthlms-mammor som tycker om att fika , hitta på massa grejjer tillsammans på dagarna! Och vill gärna rekrytera lite fler till vår avslappnade mamma grupp! Vi är inga "perfekta FL mammor" som inte vågar släppa ögat från våra barn, litar på att pappan till barnet är minst lika kapabel att sköta osv.. Söker lite likasinnade med avslappnad inställning till föräldraskapet som skulle vilja träffas på dagarna och hitta på massa roligheter med bebbarna! Men vi träffas även ibland på "barnfria" middagar för att prata massa strunt och ladda mamma-batterierna!

Presentera dig gärna om det låter som nånting för dig?!

Del 1 av tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36387026.html

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯) kardemummagumma.wordpress.com/
  • Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)
  • Cmon baby

Tjejer
    Hoppas ni inte är upptagna lördagen 21 februari, då tänkte jag öppna mitt hem för er och bjuda er på vin, mat, sällskapsspel, vin, snacks, No Kids Allowed 

Jag måste bara få iväg man och barn, så än så länge är det preliminärt, men tror att det ska gå vägen

(om det absolut inte skulle funka hos dig Johanna så kan vi alltid vara här/Janet)

Ja, vi kommer!
    Janet
    Claudia

Joanna

Linjo

• bakabakalitenkaka

Tjejer
    Hoppas ni inte är upptagna lördagen 21 februari, då tänkte jag öppna mitt hem för er och bjuda er på vin, mat, sällskapsspel, vin, snacks, No Kids Allowed 

Jag måste bara få iväg man och barn, så än så länge är det preliminärt, men tror att det ska gå vägen

Ja, vi kommer!
    Janet
    Claudia
    Joanna
    Linda
    ღColin 2007.12.21ღ litenpumla.blogspot.com/
  • Teresia78

Tjejer

Ja, vi kommer!
    Janet
    Claudia
    Joanna
    Linda
    Kajsa
    L E O
  • Cmon baby

Tack tack.

Jag hoppas ni andra har någorlunda bra nätter med era bebisar för här är det minsann en väldigt frustrerande period som lille herrn har. Han vaknar så ofta att man undrar om det är nån idé att lägga sig på nätterna. Sen får han för sig ganska ofta att vara vaken ca 2 timmar och är inte hungrig, bara grinig och piggSkrikandes. Nu har det hållit på rätt länge och det börjar kännas riktigt ledsamt. Jag kan ju sova nån timme på dan när han gör det, men det vore trevligt att sova flera timmar i sträck på natten istället......vet inte vad det är för period, han är väldigt känslig och mammig, men jag antar att det är ganska normalt, har läst lite om det.

Anyway, han blir 1 år på lördag så det är bara att bita ihop och orka dona och baka idag hm.... Fundersam

Angående den 21a med tjejkväll så är det ju typiskt att vi igår fick en inbjudan till en födelsedagsfest hos en kusin till Robert den dan.Ledsen

• MiaAnnette

Cmon: Fy sjutton va jobbigt! Man blir så less då man inte får sova på natten... Hoppas det avtar snart så du får sova uut!

Här fick man sig ett gott skratt i morse.. Brukar sätta Emmis på pottan efter frukost så gör hon dubbelnummer där . Idag gick ja som vanligt ut i köket medan hon satt och filosoferade där inne, rätt var det är sitter hon jämnte mig i köket. På mattan!!! Kan säga det blev att städa upp spåret ifrån toa in till köket efter den lilla huliganen sen..  Så ifortsättningen blir det jag som sitter jämnte henne!

★(¯`°?.¸ ღ♥ Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯)★ kardemummagumma.wordpress.com/
Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)