• MiaAnnette

FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

Hej alla fikasugna!

Vi är några Sthlms-mammor som tycker om att fika , hitta på massa grejjer tillsammans på dagarna! Och vill gärna rekrytera lite fler till vår avslappnade mamma grupp! Vi är inga "perfekta FL mammor" som inte vågar släppa ögat från våra barn, litar på att pappan till barnet är minst lika kapabel att sköta osv.. Söker lite likasinnade med avslappnad inställning till föräldraskapet som skulle vilja träffas på dagarna och hitta på massa roligheter med bebbarna! Men vi träffas även ibland på "barnfria" middagar för att prata massa strunt och ladda mamma-batterierna!

Presentera dig gärna om det låter som nånting för dig?!

Del 1 av tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36387026.html

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯) kardemummagumma.wordpress.com/
  • Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)
  • Kerplunk
    Teresia78 skrev 2009-01-04 20:19:40 följande:
    Nu är jag i stort behov av vuxentid utan barn, och gärna med er! Tänkte höra om det var någon som var intresserad av att komma över på lite bål och äta en efterföljande middag ute någon kväll? Jag bor ju nära t-banan och pendeln så tänkte att det är lätt för alla att ta sig hit Som sagt, lite drinkar/bål här och middag ute sen, kan ju vara en vardagkväll också om det passar bättre Skriver förslag om datum sen om jag hittar någon som vill hänga på, come on girls!
    Sa nån barnfritt?! Skrattande I'll be there!
    ♥ Lovis 080131 ♥
  • MiaAnnette
    Nu är jag i stort behov av vuxentid utan barn, och gärna med er! Tänkte höra om det var någon som var intresserad av att komma över på lite bål och äta en efterföljande middag ute någon kväll? Jag bor ju nära t-banan och pendeln så tänkte att det är lätt för alla att ta sig hit Som sagt, lite drinkar/bål här och middag ute sen, kan ju vara en vardagkväll också om det passar bättre Skriver förslag om datum sen om jag hittar någon som vill hänga på, come on girls!
    say what?!?  Förvånad Bål? Drinkar? Barnfritt??!! Vart går köön!!!
  • Kerplunk

Någon mer som reagerat på kulturhusets skitiga micro och barnstolar? Idag gjorde Claudia och jag en insats för alla mammor! Skrattande

♥ Lovis 080131 ♥
  • Cmon baby
    Kerplunk skrev 2009-01-04 20:55:27 följande:
    Någon mer som reagerat på kulturhusets skitiga micro och barnstolar? Idag gjorde Claudia och jag en insats för alla mammor!
    Japp, vi rengjorde ALLA stolar, mikrovågsugn PLUS toaletterna (där vi la in klinkers).
    Vi blev lapp-maffian och lämnade små synpunkter. Läste ikväll förresten i Expressen att det är ett bra sätt att uttrycka sina åsikter offentligt (plus att man slipper bemöta problemet face-to-face)....haha.
  • Playing the angel
    JA JA JAAAA!!!
    Cmon baby skrev 2009-01-04 21:03:15 följande:
    Japp, vi rengjorde ALLA stolar, mikrovågsugn PLUS toaletterna (där vi la in klinkers). Vi blev lapp-maffian och lämnade små synpunkter. Läste ikväll förresten i Expressen att det är ett bra sätt att uttrycka sina åsikter offentligt (plus att man slipper bemöta problemet face-to-face)....haha.
    Det är ju underbart
  • MiaAnnette
    Cmon baby skrev 2009-01-04 21:03:15 följande:
    Japp, vi rengjorde ALLA stolar, mikrovågsugn PLUS toaletterna (där vi la in klinkers). Vi blev lapp-maffian och lämnade små synpunkter. Läste ikväll förresten i Expressen att det är ett bra sätt att uttrycka sina åsikter offentligt (plus att man slipper bemöta problemet face-to-face)....haha.
    bra gjort!

Jag klagade på Lidl igår om deras äckliga korgar!!!  Gjorde det dock face to face!
  • Cmon baby
    MiaAnnette skrev 2009-01-04 21:17:54 följande:
    bra gjort! Jag klagade på Lidl igår om deras äckliga korgar!!!  Gjorde det dock face to face!
    ja men du är ju inte från den här planeten
  • MiaAnnette
    Cmon baby skrev 2009-01-04 21:31:23 följande:
    ja men du är ju inte från den här planeten
    Ja just det! hade ju glömt att jag kommer från klaganen-på-allt-å ingentinginen!
  • jenn79

bra att ni säger ifrån

Jag vill oxå gå på barnfritt! Varför vill mitt barn inte äta, eller ji han vill nog, men han kräks av allt *undrar om jag kan stoppa honom i en påse frå nbolaget och låtsas att han är en flarra vin *

Mia: Var på ikea idag (behövde ny lampa, då vår gick sönder igår, en läslampa bredvid soffan) de reade ut julpyntet, 90% rabatt!

Dotter 051211 och Son 080428
  • Cmon baby
    jenn79 skrev 2009-01-04 22:05:53 följande:
    bra att ni säger ifrån Jag vill oxå gå på barnfritt! Varför vill mitt barn inte äta, eller ji han vill nog, men han kräks av allt *undrar om jag kan stoppa honom i en påse frå nbolaget och låtsas att han är en flarra vin *Mia: Var på ikea idag (behövde ny lampa, då vår gick sönder igår, en läslampa bredvid soffan) de reade ut julpyntet, 90% rabatt!
    Jag vet inte om jag kanske missat nåt, men skulle inte du helamma tills han va 10....nää, skoja....men 1 år eller nåt sånt? eller har jag blandat ihop det med nån annan?Generad
Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)