• MiaAnnette

FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

Hej alla fikasugna!

Vi är några Sthlms-mammor som tycker om att fika , hitta på massa grejjer tillsammans på dagarna! Och vill gärna rekrytera lite fler till vår avslappnade mamma grupp! Vi är inga "perfekta FL mammor" som inte vågar släppa ögat från våra barn, litar på att pappan till barnet är minst lika kapabel att sköta osv.. Söker lite likasinnade med avslappnad inställning till föräldraskapet som skulle vilja träffas på dagarna och hitta på massa roligheter med bebbarna! Men vi träffas även ibland på "barnfria" middagar för att prata massa strunt och ladda mamma-batterierna!

Presentera dig gärna om det låter som nånting för dig?!

Del 1 av tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36387026.html

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯) kardemummagumma.wordpress.com/
  • Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)
  • Playing the angel

Vi får tyvärr stanna hemma imorgon. Lilleman har haft 39,5 i feber hela dagen och jag ligger väl tyvärr inte bättre till själv ... hoppas ni får det trevligt och att jag kanske iallafall kan haka på barnfria daten

• Kerplunk
    Playing the angel skrev 2009-01-06 22:54:42 följande:
    Vi får tyvärr stanna hemma imorgon. Lilleman har haft 39,5 i feber hela dagen och jag ligger väl tyvärr inte bättre till själv ... hoppas ni får det trevligt och att jag kanske iallafall kan haka på barnfria daten
    Ånej, stackars Isak. Krya på er nu!
    ♥ Lovis 080131 ♥
  • LHUF

här är det också sjukstuga, samma som de andra verkar det som, vrålförkyld och hög feber. och magen är knas så vet inte hur mkt av febernedsättnade som hjälper

Tilde 080319
  • Brooks

Men ååååh!
    Den här hade jag missat - undrade vart alla tagit vägen eftersom "gamla" tråden var stängd.

Hade varit sååå kul att ses men just idag är ju Liv sjuk så det hade ju inte fungerat ändå, men jag tänker sura lite ändå för att jag inte visste om den här tråden :-P

Ha det så kul idag!

• Brooks

Börja jobba hade jag tänkt göra nu i feb, deltid, så skulle sambon vara föräldraledig/jobba hemmifrån.
    Nu har han dock fått nytt jobb som är bra på många sätt, men de ersätter inte extra vid FL och är inte lika flexibla... Detta innebär att jag kommer vara hemma med Liv tills det är dags för dagis i sug/sep.
    HUA! Jag älskar henne över allt annat men vill verkligen göra något mer än att "bara" vara mamma.
    Så jag är väldigt mycket på en barnfri kväll, helg, vecka - you name it!

• oofje

Kikar in... vad tråkigt med alla sjuklingar men kul att ni blir så många idag. Vi stannar hemma idag, jag är såååå trött. Sofia får inte sova i vår säng längre och det tycker hon inte om . Så senaste 3 nätterna har vi inte sovit mycket men i natt fick jag i alla fall sova i gästsängen medans Peter tog hand om skriktjejen. Ser fram emot nästa fikaträff!

• Cmon baby

Hej tjejer och tack för fikat idag!

Det var jättekul att se er igen! Bebbarna växer ju så det knakar och snart är alla 1 år!! Fundersam huvva!

Emsan: Vart tog du vägen? O hur går det med sonen? Har frågat förut men du kanske inte får kommentera?Hemlis

Linjo: Välkommen!! Trodde du visste om den här tråden men bara inte orkat byta.....hursomhelst, nu är du med ialla fall

Oofje: Ni är duktiga som kämpar på för hennes självständighet! Här kämpar vi också för att Charlie ska somna själv i sin säng istället för i famnen...men det tar ju sin lilla tid. Fast jag hoppas Sofia snart kan sova själv så ni själva får lite sömn Ledsen.

• lu97jewi

Hallå alla!

Fr o m i morgon är jag tillbaka i huvudsta'n igen. Vi har haft det bra här hemma i Halmstad med många träffar med både släkt och vänner.
    Tove växer så det knakar och är väldigt social. Förhoppningsvis kan hon nu hålla sig vaken under fikatid, men var inte för säkra. ;)

Barnfritt är nog lite tidigt för min del, helammar ju än och har inte lyckats speciellt bra med att pumpa. (Ersättning är ju ett alt men föredrar att hålla mig ifrån.) Men jag bor ju också nära medis så jag kan väl kanske i och för sig kika inom en liten stund. Det hade varit super att träffa er alla igen!

• EmsanPemsan
    Cmon baby skrev 2009-01-07 21:20:55 följande:
    Hej tjejer och tack för fikat idag! Det var jättekul att se er igen! Bebbarna växer ju så det knakar och snart är alla 1 år!!  huvva!Emsan: Vart tog du vägen? O hur går det med sonen? Har frågat förut men du kanske inte får kommentera?Linjo: Välkommen!! Trodde du visste om den här tråden men bara inte orkat byta.....hursomhelst, nu är du med ialla fall Oofje: Ni är duktiga som kämpar på för hennes självständighet! Här kämpar vi också för att Charlie ska somna själv i sin säng istället för i famnen...men det tar ju sin lilla tid. Fast jag hoppas Sofia snart kan sova själv så ni själva får lite sömn .
    hej! förlåt att jag inte dök upp.. orkade inte åka iväg faktiskt har en liten kille här hemma som INTE sover särkilt bra alls!!
    jo de gick bra i rätten..tror jag de kändes så från min sida iaf medans han gjorde bort sig!
    men jag får de slutgiltiga beslutet på tisdag *NERVÖÖÖS* men de bara måste gå bra! och bli ett bra beslut!

bestämde ni nån ny träff?
Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)