• MiaAnnette

FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

Hej alla fikasugna!

Vi är några Sthlms-mammor som tycker om att fika , hitta på massa grejjer tillsammans på dagarna! Och vill gärna rekrytera lite fler till vår avslappnade mamma grupp! Vi är inga "perfekta FL mammor" som inte vågar släppa ögat från våra barn, litar på att pappan till barnet är minst lika kapabel att sköta osv.. Söker lite likasinnade med avslappnad inställning till föräldraskapet som skulle vilja träffas på dagarna och hitta på massa roligheter med bebbarna! Men vi träffas även ibland på "barnfria" middagar för att prata massa strunt och ladda mamma-batterierna!

Presentera dig gärna om det låter som nånting för dig?!

Del 1 av tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36387026.html

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯) kardemummagumma.wordpress.com/
  • Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)
  • pesonen

Inte förskollärare, jobbar som barnskötare. Min son är 3 år.

• EmsanPemsan

jag kommer nog vara hemma till augusti september..men ska försöka hitta ett jobb nu så man kanske kan jobba kvällar och helger.. komma iväg lite!
    det som är jobbigt är ju att jag inte har nått jobb..så jag hoppas verkligen att man ska få nått
    men med denna krisen är de inte så lätt.. men kan kanske få vikariat inom förskolan iaf..

kom på en sak! har redan bokat in en lunch med min barndomskompis som flyttat hit till stockholm som jag inte träffat på flera år..var helt säker på att de va på tisdagen men det är på onsdag.. så jag får plocka bort mig från fikat denna gången om ni inte bestämmer er för att ses tidigare eller en annan dag!
    annars hoppas jag ni bokar in en ny tid SNART!

• Teresia78

Jag ska vara hemma till 1 mars och sen jobbar jag heltid fram till juli och Henke e pappaledig under tiden Sen är nog tanken att jag ska ha semester i juli och vara föräldraledig i augusti, efter det hoppas vi på en dagisplats till Leo och då kommer jag att jobba mellan 20 och 30h tills nästa bebis kommer (ingen på gång än så länge)

Jag jobbar också på förskola och funderar på att läsa vidare till förskollärare, vet bara inte när jag ska klämma in utbildningen mellan barn och jobb och annat....   Ser väldigt mycket fram emot att jobba även om jag älskar att vara hemma med Leo, har jobbat på mitt jobb i 10 år och trivs superbra!   Fast det är klart, man har ju alltid möjlighet till bättre löneutveckling om man byter jobb lite då och då....

....världens bästa Leo....
  • Teresia78

Åh en kompis barn som vi var hemma hos i fredags har fått vattkoppor......hoppas att Leo klarar sig.....bättre att han får det när pappa e hemma sen hehe

• Cmon baby
    Teresia78 skrev 2009-01-04 09:56:22 följande:
    Åh en kompis barn som vi var hemma hos i fredags har fått vattkoppor......hoppas att Leo klarar sig.....bättre att han får det när pappa e hemma sen hehe
    Haha så tänker jag med. En från mammagruppen hade också sin son i det och skrev att vi var välkomna dit så kunde Charlie få det överstökat......nej tack Fundersam.
  • Kerplunk

Välkommen hit pesonen! Glad

♥ Lovis 080131 ♥
  • Playing the angel

Nu är vi tillbaka i stan efter helt underbara veckor i norr. Jag har dock dragit på mig jordens förkylning nu så vi lämnar fikat öppet beroende på hur vi mår annars behöver jag verkligen det efter så mycket social kontakt som man haft senaste veckorna och nu snart jobbar alla igen buhuuu..

Kerplunk - Tanken var att jag skulle vara hemma till okt och H till jan 2010, men vi har börjat ändra oss nu. Det lutar nu åt att jag är hemma som vi sagt och att vi skolar in Isak på dagis då och att H får gå ned i tid istället.

Pesonen - Välkommen!! Vi bor nästan i dina krokar, Tullinge.

• Teresia78
    Nu är jag i stort behov av vuxentid utan barn, och gärna med er! Tänkte höra om det var någon som var intresserad av att komma över på lite bål och äta en efterföljande middag ute någon kväll? Jag bor ju nära t-banan och pendeln så tänkte att det är lätt för alla att ta sig hit Som sagt, lite drinkar/bål här och middag ute sen, kan ju vara en vardagkväll också om det passar bättre

Skriver förslag om datum sen om jag hittar någon som vill hänga på,
    come on girls!
  • Cmon baby
    Teresia78 skrev 2009-01-04 20:19:40 följande:
    Nu är jag i stort behov av vuxentid utan barn, och gärna med er! Tänkte höra om det var någon som var intresserad av att komma över på lite bål och äta en efterföljande middag ute någon kväll? Jag bor ju nära t-banan och pendeln så tänkte att det är lätt för alla att ta sig hit Som sagt, lite drinkar/bål här och middag ute sen, kan ju vara en vardagkväll också om det passar bättre Skriver förslag om datum sen om jag hittar någon som vill hänga på, come on girls!
    Jag e på!!! Langa hit datum!
  • bakabakalitenkaka
    Teresia78 skrev 2009-01-04 20:19:40 följande:
    Nu är jag i stort behov av vuxentid utan barn, och gärna med er! Tänkte höra om det var någon som var intresserad av att komma över på lite bål och äta en efterföljande middag ute någon kväll? Jag bor ju nära t-banan och pendeln så tänkte att det är lätt för alla att ta sig hit Som sagt, lite drinkar/bål här och middag ute sen, kan ju vara en vardagkväll också om det passar bättre Skriver förslag om datum sen om jag hittar någon som vill hänga på, come on girls!
    you know I want to Säg när
    ღ Colin 2007.12.21ღ
Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)