• MiaAnnette

FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

Hej alla fikasugna!

Vi är några Sthlms-mammor som tycker om att fika , hitta på massa grejjer tillsammans på dagarna! Och vill gärna rekrytera lite fler till vår avslappnade mamma grupp! Vi är inga "perfekta FL mammor" som inte vågar släppa ögat från våra barn, litar på att pappan till barnet är minst lika kapabel att sköta osv.. Söker lite likasinnade med avslappnad inställning till föräldraskapet som skulle vilja träffas på dagarna och hitta på massa roligheter med bebbarna! Men vi träffas även ibland på "barnfria" middagar för att prata massa strunt och ladda mamma-batterierna!

Presentera dig gärna om det låter som nånting för dig?!

Del 1 av tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36387026.html

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯) kardemummagumma.wordpress.com/
  • Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)
  • Cmon baby

Usch va jobbigt! Men det blir ju fler dejter of course, vi har inte bokat in nån ny fika än Åh vi håller tummarna då för att allt ska gå bra!

• bakabakalitenkaka

Colin har blivit bananoman. Han är helt gaaaaalen i banan. Vi kan inte ens säga ordet högt för då förvandlas han till en galen unge, han springer till köksbordet (där fruktskålen står) och skriker för att vi ska ge honom en banan. Om det inte ger reaktion kan han lägga sig under köksbordet och låtsasgråta. HELT GALET!
    Men idag (alldeles nyss) när vi hade ätit lunch så fick han en banan efter maten. När bananen är slut så måste man visa det tomma skalet så han ser att det är slut. Och jag säger alltid "slut banan". Idag svarade han med "tut nan" slut banan och så slår han ut armarna för slut. Å vad mitt hjärta log, så himla sött.

ღColin 2007.12.21ღ litenpumla.blogspot.com/
  • Teresia78
    Cmon baby: Man får anmäla sig precis var man vill
     Barnfri middag nästa fre 16/1

Drinkar/bål hemma hos mig innan för de som vill (bor vid Medis btw)//Teresia78

Johanna
    ....världens bästa Leo....
  • MiaAnnette
    Har inte frågat sambon, men jag tror ja kommer! (Om han jobbar i Sthlm den dagen)

Johanna
    Nette
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯) kardemummagumma.wordpress.com/
  • Teresia78
    (ni som skrivit upp er, skulle ni kunna på torsdag också?)

Johanna
    Nette
    ....världens bästa Leo....
  • Cmon baby
    (ni som skrivit upp er, skulle ni kunna på torsdag också?)

Johanna
    Nette
    Claudia
  • Cmon baby

Hörni jag undrar om vi skulle kanske ta o ses nån dag där barnen kan vara mer aktiva? Jag har varit lite sugen på att se ett ställe som heter Lekplatsen i Bromma, där de har lek för stora och små. En kompis var där o tyckte det var helt ok.
    Det skulle vara kul att ha bebbarna på golvet o leka (o inte bara charlie ). Så slipper vi jaga barnstolar och kan ta en latte ialla fall
     Hursomhelst, ni kan ju fundera på det.

http://www.lekplatsen.nu/

• jenn79
    Cmon baby skrev 2009-01-09 22:39:17 följande:
    Hörni jag undrar om vi skulle kanske ta o ses nån dag där barnen kan vara mer aktiva? Jag har varit lite sugen på att se ett ställe som heter Lekplatsen i Bromma, där de har lek för stora och små. En kompis var där o tyckte det var helt ok.Det skulle vara kul att ha bebbarna på golvet o leka (o inte bara charlie ). Så slipper vi jaga barnstolar och kan ta en latte ialla fall  Hursomhelst, ni kan ju fundera på det.www.lekplatsen.nu/
    Det är jättebra där!! Även det andra lekstället i bromma (och jag kan ta med Emmsan oxå) HURRA!
    Dotter 051211 och Son 080428
  • MiaAnnette
    Cmon baby skrev 2009-01-09 22:39:17 följande:
    Hörni jag undrar om vi skulle kanske ta o ses nån dag där barnen kan vara mer aktiva? Jag har varit lite sugen på att se ett ställe som heter Lekplatsen i Bromma, där de har lek för stora och små. En kompis var där o tyckte det var helt ok.Det skulle vara kul att ha bebbarna på golvet o leka (o inte bara charlie ). Så slipper vi jaga barnstolar och kan ta en latte ialla fall  Hursomhelst, ni kan ju fundera på det.www.lekplatsen.nu/
    Låter kul! Mer aktivitet åt bebbarna!
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯)★ kardemummagumma.wordpress.com/
Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)