• MiaAnnette

FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

Hej alla fikasugna!

Vi är några Sthlms-mammor som tycker om att fika , hitta på massa grejjer tillsammans på dagarna! Och vill gärna rekrytera lite fler till vår avslappnade mamma grupp! Vi är inga "perfekta FL mammor" som inte vågar släppa ögat från våra barn, litar på att pappan till barnet är minst lika kapabel att sköta osv.. Söker lite likasinnade med avslappnad inställning till föräldraskapet som skulle vilja träffas på dagarna och hitta på massa roligheter med bebbarna! Men vi träffas även ibland på "barnfria" middagar för att prata massa strunt och ladda mamma-batterierna!

Presentera dig gärna om det låter som nånting för dig?!

Del 1 av tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36387026.html

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯) kardemummagumma.wordpress.com/
  • Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)
  • MiaAnnette
    jenn79 skrev 2009-01-04 22:05:53 följande:
    bra att ni säger ifrån Jag vill oxå gå på barnfritt! Varför vill mitt barn inte äta, eller ji han vill nog, men han kräks av allt *undrar om jag kan stoppa honom i en påse frå nbolaget och låtsas att han är en flarra vin *Mia: Var på ikea idag (behövde ny lampa, då vår gick sönder igår, en läslampa bredvid soffan) de reade ut julpyntet, 90% rabatt!
    Jasså.. hamstrade du tills nästa år!?

Verkligen jobbigt att han inte äter... Men det kanske är annorlunda med våra som fick mat introducerad redan vid 4 månader.. Har hört att de blir mer skeptiska till mat om man väntar för länge...
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯) kardemummagumma.wordpress.com/
  • Cmon baby

Men Jenn: Ta med honom på onsdag ska vi lära honom äta riktig mat!! Nu får det vara bra

• jenn79
    Cmon baby skrev 2009-01-04 22:25:36 följande:
    Jag vet inte om jag kanske missat nåt, men skulle inte du helamma tills han va 10....nää, skoja....men 1 år eller nåt sånt? eller har jag blandat ihop det med nån annan?
    varför skulle jag helamma tills han är 1 år? Men till 6 mån var det tänkt, men tja han kan ju inte svälja utan att kräkas

Mia: haha, nää :- men jag köpte en massa som jag kan ha till min scrapping Jag vet inte, mina barn gillar inte mat... Har pratat med en annan mamma om att d einte vill äta, och hon gick till en psykolog tillslut för BVc var på henne så mycket. Och psykologen så så klokt, att äta det är en färdighet de lär sig. Som att gå tex. Vissa lär sig vid 9 mån, andra vid 18 mån, och de som lär sig vid 18 mån när ju fullt normala de med Så jag fösöker tänka på det
    Dotter 051211 och Son 080428
  • Kerplunk

Ja, vissa är ju små i maten även som vuxna! Dina barn verkar ju klara sig fint ändå. Men du får ta igen all barnfri tid sen när han väl börjat käka mat. Flört

♥ Lovis 080131 ♥
  • jenn79
    Kerplunk skrev 2009-01-04 23:02:54 följande:
    Ja, vissa är ju små i maten även som vuxna! Dina barn verkar ju klara sig fint ändå. Men du får ta igen all barnfri tid sen när han väl börjat käka mat.
    skojar du Krogen nästa
  • Cmon baby
    jenn79 skrev 2009-01-04 22:59:28 följande:
    varför skulle jag helamma tills han är 1 år? Men till 6 mån var det tänkt, men tja han kan ju inte svälja utan att kräkas Mia: haha, nää :- men jag köpte en massa som jag kan ha till min scrapping Jag vet inte, mina barn gillar inte mat... Har pratat med en annan mamma om att d einte vill äta, och hon gick till en psykolog tillslut för BVc var på henne så mycket. Och psykologen så så klokt, att äta det är en färdighet de lär sig. Som att gå tex. Vissa lär sig vid 9 mån, andra vid 18 mån, och de som lär sig vid 18 mån när ju fullt normala de med Så jag fösöker tänka på det
    haha ja det undrade jag med

Men ger du bitar eller mosar du? charlie har fått mat lääänge nu och kan fortfarande inte äta bitar, väldigt små såna i så fall, utan att känna kräkreflexen.....så jag måste mosa hans mat. Kan det vara därför?
  • bakabakalitenkaka

jenn, testa att tillsätta lite matolja i hans portioner så blir inte maten så sträv och lite lättare att svälja.

Vad roligt att så många vill gå ut o käka och umgås. Nu måste vi bara välja ett datum, gärna snart och gärna flera gånger

ღ Colin 2007.12.21ღ
  • jenn79
    Cmon baby skrev 2009-01-04 23:06:17 följande:
    haha ja det undrade jag med Men ger du bitar eller mosar du? charlie har fått mat lääänge nu och kan fortfarande inte äta bitar, väldigt små såna i så fall, utan att känna kräkreflexen.....så jag måste mosa hans mat. Kan det vara därför?
    haha tja det skulle jag med göra om jag frivillgt helammade 1 år

Vi har provat hemlagade pureer dränkta i bröstmjölk, köpe pureer ( i alla de slag) småbitar att peta i sej själv, suga på STORA bitar oav. Det enda vi inte provat är välling/ersättning. Men gröt, majskrokar osv. Puré vill han INTE ha (öppnar inte munnen). Utan vill ha bitar, men fixar det inte. Han vill gärna smaka det vi äter på, men så fort han får det mot läpparna ser det ut som om vi ger honom gift Fundersam
  • jenn79
    bakabakalitenkaka skrev 2009-01-04 23:17:49 följande:
    jenn, testa att tillsätta lite matolja i hans portioner så blir inte maten så sträv och lite lättare att svälja.Vad roligt att så många vill gå ut o käka och umgås. Nu måste vi bara välja ett datum, gärna snart och gärna flera gånger
    går inte dte heller Han gapar ju inte för puréer och en hel banan har jag svårt att dränka i olja
  • Cmon baby
    jenn79 skrev 2009-01-04 23:23:10 följande:
    går inte dte heller Han gapar ju inte för puréer och en hel banan har jag svårt att dränka i olja
    fast som det ser ut kommer du få amma tills han är 1 ändå
Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)