• MiaAnnette

FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

Hej alla fikasugna!

Vi är några Sthlms-mammor som tycker om att fika , hitta på massa grejjer tillsammans på dagarna! Och vill gärna rekrytera lite fler till vår avslappnade mamma grupp! Vi är inga "perfekta FL mammor" som inte vågar släppa ögat från våra barn, litar på att pappan till barnet är minst lika kapabel att sköta osv.. Söker lite likasinnade med avslappnad inställning till föräldraskapet som skulle vilja träffas på dagarna och hitta på massa roligheter med bebbarna! Men vi träffas även ibland på "barnfria" middagar för att prata massa strunt och ladda mamma-batterierna!

Presentera dig gärna om det låter som nånting för dig?!

Del 1 av tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36387026.html

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯) kardemummagumma.wordpress.com/
  • Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)
  • jenn79
    Cmon baby skrev 2009-01-04 22:27:15 följande:
    Men Jenn: Ta med honom på onsdag ska vi lära honom äta riktig mat!! Nu får det vara bra
    Lär du honom äta så är du min bästa vän för evigt
    Cmon baby skrev 2009-01-04 23:30:42 följande:
    fast som det ser ut kommer du få amma tills han är 1 ändå
     haha ja, men det är iaf inte frivilligt eller planerat
    Dotter 051211 och Son 080428
  • Playing the angel
    jenn79 skrev 2009-01-04 23:19:25 följande:
    haha tja det skulle jag med göra om jag frivillgt helammade 1 år Vi har provat hemlagade pureer dränkta i bröstmjölk, köpe pureer ( i alla de slag) småbitar att peta i sej själv, suga på STORA bitar oav. Det enda vi inte provat är välling/ersättning. Men gröt, majskrokar osv. Puré vill han INTE ha (öppnar inte munnen). Utan vill ha bitar, men fixar det inte. Han vill gärna smaka det vi äter på, men så fort han får det mot läpparna ser det ut som om vi ger honom gift
    Uj, det låter jobbigt, men jag är övertygad om att det kommer när han är redo så fortsätt försöka så lossnar det nog snart. Låt han plocka det som går i. Efter Isaks magsjuka så hade jag en kinkig en också som bara knep ihop munnen åt allt och det är verkligen inte roligt. Nu har han gått tillbaka och blivit ett matvrak igen och jag pustar ut.
  • jenn79
    Playing the angel skrev 2009-01-04 23:42:31 följande:
    Uj, det låter jobbigt, men jag är övertygad om att det kommer när han är redo så fortsätt försöka så lossnar det nog snart. Låt han plocka det som går i. Efter Isaks magsjuka så hade jag en kinkig en också som bara knep ihop munnen åt allt och det är verkligen inte roligt. Nu har han gått tillbaka och blivit ett matvrak igen och jag pustar ut.
    Tack Och tja, en dag så lär han ju äta. Skönt att Isak äter bra igen! Hur trivs ni föresten?
    Dotter 051211 och Son 080428
  • Playing the angel
    jenn79 skrev 2009-01-05 00:01:42 följande:
    Tack Och tja, en dag så lär han ju äta. Skönt att Isak äter bra igen! Hur trivs ni föresten?
    Vi trivs jättebra med lägenheten och läget, även om det är ovant att inte ha allt kring knuten som vi hade det på Sveavägen. Har insett att bil snart kommer att vara ett måste när man bor som vi gör nu så ja kulorna rullar iväg om man säger så
  • Maja 79
    Cmon baby skrev 2009-01-04 00:33:49 följande:
    Men herregud männscha, hur länge ska du vara ledig? Längtar inte du till att få lite vuxenkontakt snart? Eller det får man ju såklart nu också men inte på samma sätt ....... Själv skulle jag nog bli galen av att vara ledig så länge .Jag börjar i maj är det tänkt. Robert är sen hemma till dagis börjar i augusti. Kollar lite andra jobb, men det ser ju ganska mörkt ut just nu. Tur är väl att man har något att falla tillbaka på, men det vore bra om man stortrivdes också. Känner ett stort behov att ICKE jobba med barn mer, har så det räcker hemma .
    Jisses! Jag började ju jobba för lääänge sen! Ska gå upp i tid nu i feb till halvtid, orkar inte vara hemma med skrik och gnäll längre..
  • Cmon baby
    Rhu skrev 2009-01-05 09:24:32 följande:
    Jisses! Jag började ju jobba för lääänge sen! Ska gå upp i tid nu i feb till halvtid, orkar inte vara hemma med skrik och gnäll längre..

Jag håller med dig. Om jag skulle hitta annat nu skulle jag nog börja på en gång. Jag letar vidare, förhoppningsvis dyker nåt upp innan starten i maj. Fundersam

Jenn: Som du skrev förut så är ju alla barn redo för olika saker olika tider. Bara o fortsätta som du gör så kommer han ju vilja ha mat en vacker dag.

• bakabakalitenkaka

Vi kommer nog vara på kulturhuset redan vid 12.30 imorgon, tänkte försöka få mig lite lunch innan fikat

ღ Colin 2007.12.21ღ
  • MiaAnnette
    bakabakalitenkaka skrev 2009-01-05 20:47:46 följande:
    Vi kommer nog vara på kulturhuset redan vid 12.30 imorgon, tänkte försöka få mig lite lunch innan fikat
    Imorgon? Det är ju på onsdag?
    (¯`°?.¸ ღ♥ Älskade Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯) kardemummagumma.wordpress.com/
Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)