• MiaAnnette

FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

Hej alla fikasugna!

Vi är några Sthlms-mammor som tycker om att fika , hitta på massa grejjer tillsammans på dagarna! Och vill gärna rekrytera lite fler till vår avslappnade mamma grupp! Vi är inga "perfekta FL mammor" som inte vågar släppa ögat från våra barn, litar på att pappan till barnet är minst lika kapabel att sköta osv.. Söker lite likasinnade med avslappnad inställning till föräldraskapet som skulle vilja träffas på dagarna och hitta på massa roligheter med bebbarna! Men vi träffas även ibland på "barnfria" middagar för att prata massa strunt och ladda mamma-batterierna!

Presentera dig gärna om det låter som nånting för dig?!

Del 1 av tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36387026.html

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯) kardemummagumma.wordpress.com/
  • Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)
  • bakabakalitenkaka

Jag börjar jobba 6e april, kommer jobba ons-fre skitskönt att inte släppa helt på föräldraledigheten. Kör 100% jobb när inskolningen på dagis är avklarad i september.

ღ Colin 2007.12.21ღ
  • jenn79
    Kerplunk skrev 2009-01-03 20:18:55 följande:
    Just det. Hur länge ska ni andra va mammalediga? Jag är hemma tills dagisstarten som troligtvis blir i aug.

Till maj 2010 Men då tänker bebis nummer 3 komma

Men jag vill ju oxå fika

Dotter 051211 och Son 080428
  • Cmon baby
    jenn79 skrev 2009-01-04 00:00:05 följande:
    Till maj 2010 Men då tänker bebis nummer 3 komma Men jag vill ju oxå fika
    Men herregud männscha, hur länge ska du vara ledig? Längtar inte du till att få lite vuxenkontakt snart? Eller det får man ju såklart nu också men inte på samma sätt ....... Själv skulle jag nog bli galen av att vara ledig så länge Fundersam.
    Jag börjar i maj är det tänkt. Robert är sen hemma till dagis börjar i augusti. Kollar lite andra jobb, men det ser ju ganska mörkt ut just nu. Tur är väl att man har något att falla tillbaka på, men det vore bra om man stortrivdes ocksåLedsen. Känner ett stort behov att ICKE jobba med barn mer, har så det räcker hemma .
  • pesonen

Det här låter som en supertrevlig tråd jö Får man vara med? Vart i Sthlm bor ni? Jag bor i Huddinge.

• pesonen

Jag är inte mammaledig nu, utan jobbar heltid fr.o.m. onsdag. Har en son på 3 år.

• jenn79
    Cmon baby skrev 2009-01-04 00:33:49 följande:
    Men herregud männscha, hur länge ska du vara ledig? Längtar inte du till att få lite vuxenkontakt snart? Eller det får man ju såklart nu också men inte på samma sätt ....... Själv skulle jag nog bli galen av att vara ledig så länge .Jag börjar i maj är det tänkt. Robert är sen hemma till dagis börjar i augusti. Kollar lite andra jobb, men det ser ju ganska mörkt ut just nu. Tur är väl att man har något att falla tillbaka på, men det vore bra om man stortrivdes också. Känner ett stort behov att ICKE jobba med barn mer, har så det räcker hemma .
    haha, Jo visst kan jag längta efter lite annan social kontakt Det kan jag verkligen! Men efetrsom jag jobbar på fsk vill jag hellre ta hand om mina barn just nu, än andras Det kommer jag ju hinna med ändå.

välkomen pesonen!
  • pesonen

Tack! Kan vara kul att lära känna några mammor. Inte så många av kompisarna som skaffar barn eftersom de satsar stenhårt på karriären (jag håller på just nu)

Jag jobbar förresten också på förskola =)

• jenn79
    pesonen skrev 2009-01-04 00:56:48 följande:
    Tack! Kan vara kul att lära känna några mammor. Inte så många av kompisarna som skaffar barn eftersom de satsar stenhårt på karriären (jag håller på just nu) Jag jobbar förresten också på förskola =)
    trevligt Är du oxå förskollärare med andra ord? Hur gamla är dina (ditt) barn? Mina är 3 år och så lilleman på 8 mån
Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)