• MiaAnnette

FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

Hej alla fikasugna!

Vi är några Sthlms-mammor som tycker om att fika , hitta på massa grejjer tillsammans på dagarna! Och vill gärna rekrytera lite fler till vår avslappnade mamma grupp! Vi är inga "perfekta FL mammor" som inte vågar släppa ögat från våra barn, litar på att pappan till barnet är minst lika kapabel att sköta osv.. Söker lite likasinnade med avslappnad inställning till föräldraskapet som skulle vilja träffas på dagarna och hitta på massa roligheter med bebbarna! Men vi träffas även ibland på "barnfria" middagar för att prata massa strunt och ladda mamma-batterierna!

Presentera dig gärna om det låter som nånting för dig?!

Del 1 av tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36387026.html

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯) kardemummagumma.wordpress.com/
  • Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)
  • bakabakalitenkaka
    Cmon baby skrev 2009-01-09 22:39:17 följande:
    Hörni jag undrar om vi skulle kanske ta o ses nån dag där barnen kan vara mer aktiva? Jag har varit lite sugen på att se ett ställe som heter Lekplatsen i Bromma, där de har lek för stora och små. En kompis var där o tyckte det var helt ok.Det skulle vara kul att ha bebbarna på golvet o leka (o inte bara charlie ). Så slipper vi jaga barnstolar och kan ta en latte ialla fall  Hursomhelst, ni kan ju fundera på det.www.lekplatsen.nu/
    Ja vi hänger på, alla gånger   Släpp vildarna loss
    ღColin 2007.12.21ღ litenpumla.blogspot.com/
  • EmsanPemsan

Jag hängerna gääärna med då kan Liam åka leka och han älskar att vara där
    men om jag får tillägga nått så tycker jag att http://www.lekhuset.com är mycket bättre än lekplatsen.. på lekhuset är det god och fräsch mat också! det är ett plus i kanten om vi ska äta lunch

• Cmon baby
    EmsanPemsan skrev 2009-01-10 10:03:50 följande:
    Jag hängerna gääärna med då kan Liam åka leka och han älskar att vara där men om jag får tillägga nått så tycker jag att www.lekhuset.com är mycket bättre än lekplatsen.. på lekhuset är det god och fräsch mat också! det är ett plus i kanten om vi ska äta lunch
    Vad bra, för jag har inte varit på nåt av dom, så vi kör såklart på det bästa
    Vad sägs om torsdag nästa vecka?
     Lekhuset Bromma Torsdag 15/1 kl 12?

Claudia & Charlie
  • Kerplunk

Åh det låter kul, men tror vi avstår. Verkade långt och krångligt att ta sig till utan bil. Fundersam

♥ Lovis 080131 ♥
  • LHUF

Låter skojigt för barnen. Men tror vi hoppar över, har varit ganska mkt sjuka nu och det känns som ett sådant ställe bäddar för nya sjukdomar .. Men åker gärna dit ngn gång senare i vår.

Tilde 080319
  • oofje
    Svar på #163
    Vi avstår också, ska hälsa på en kompis och hennes barn.
    Barnfri kvällen vill jag vara med på men vet inte om jag kan. Igår fick vi veta att en vän till min man har dött och han ska begravas i Serbien nästa vecka så kanske min man åker ner, då kommer jag vara själv hemma i några dagar.

Måste bara berätta att i natt så har Sofia sovit bättre än på länge. Jag tror hon har vant sig nu vid att ligga kvar i sin egen säng och så har vi kört med tass-metoden de senaste dagarna. Nån som hört talas om det? Ni kanske redan gör det utan att veta om att det är en utvecklad metod. Det finns ett inlägg om det på FL:
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m29293259.html
  • MiaAnnette
    oofje skrev 2009-01-10 12:01:49 följande:
    Svar på #163Vi avstår också, ska hälsa på en kompis och hennes barn.Barnfri kvällen vill jag vara med på men vet inte om jag kan. Igår fick vi veta att en vän till min man har dött och han ska begravas i Serbien nästa vecka så kanske min man åker ner, då kommer jag vara själv hemma i några dagar.Måste bara berätta att i natt så har Sofia sovit bättre än på länge. Jag tror hon har vant sig nu vid att ligga kvar i sin egen säng och så har vi kört med tass-metoden de senaste dagarna. Nån som hört talas om det? Ni kanske redan gör det utan att veta om att det är en utvecklad metod. Det finns ett inlägg om det på www.familjeliv.se/Forum-3-23/m29293259.html
    Den metoden kör vi också då hon vaknar, (om hon inte är bara törstig förståss). En stadig hand på magen och håller kvar tills hon kommit till ro igen... Ingen 5 minuters-skrik-metod här inte! ,

Oofje: Tråkigt med kompisen!

Ang leklandet vet jag inte om vi kommer heller... Tar lite långtid med byten dit ifrån Haninge... Ev om vi skulle ta bilen, men vi får se!
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯)★ kardemummagumma.wordpress.com/
  • Cmon baby

Kom på att det finns en i Sickla också väl? Andys va? Dit kan vi ta oss nån gång, no problem

• Brooks
    Cmon baby skrev 2009-01-10 15:34:07 följande:
    Kom på att det finns en i Sickla också väl? Andys va? Dit kan vi ta oss nån gång, no problem
    Japp, jag har varit där och den är helt ok!
    Barnhörnan är dessutom gratis

Lättpendlat är det också.
Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)