Inlägg från: EmsanPemsan |Visa alla inlägg
  • EmsanPemsan

FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

hej på er nu har jag också hittat hit
    Här är de fullt upp.. håller och göra julmat som ska med till svärmor där vi ska fira med min mans släkt.. vi blir 20 pers.. aldrig nånsin firat så stor jul så de kan ju bli spännande och eeh livat
    inte mycket tid man har över till att sitta här nu 2 dar innan julafton har inte ens hunnit köpa alla julklappar.. känner mig inte alls stressad!!!!

om jag inte hinner in här innan julafton så vill jag önska er alla en riktig GOD JUL hoppas ni får fina julklappar och njuter av den underbart god julmaten

• EmsanPemsan
    hej på er hoppas ni har haft en bra jul! det har vi också haft fram till igår kväll då Max spydde kaskader= vinterkräksjukan.. senare på kvällen fick Jimmy de imorse fick Viggo de och nu i eftermiddags fick Liam de så nu ligger alla i vinterkräksjukan utom jag *peppar* *peppar* tur e väl de för vem annars skulle torkat spyor.. usch e helt slut!
    är ett under att man inte åkt på de än så mycket man e allt.. det stinker spya i hela lägenheten *blää* men de är väl som jag sa till min mammam innan idag.. NÅN måste ju ta hand om alla och vara frisk så sen när alla blir friska åker väl jag på skiten..eller så klarar jag mig och då är jag väldigt tacksam

Får hoppas att vi alla är friska till Nyårsafton!
    Vad ska ni göra på nyår?
  • EmsanPemsan
      Fika onsdagen 7:e kl 13. 

med risk för att vara originell så föreslår jag Kulturhuset (nån som varit där nån gång?)

Janet & Leo
    Nette & Emmis
    Johanna & Colin
    Claudia & Charlie
    Josefin & Lovis
      Em & Viggo
  • EmsanPemsan
    bakabakalitenkaka skrev 2009-01-02 20:42:39 följande:
    Jag skickar en vädjan till alla mammor.... Ni kanske har tyger/örngott/gardiner osv  hemma som bara tar plats? För en rimlig penning kan jag ta hand om dina tygbitar  Jag är på tygjakt
    ska skicka vad som finns.. nån speciell färg eller mönster du är ute efter?
    och om jag hittar nått så får du de
  • EmsanPemsan
    EmsanPemsan skrev 2009-01-03 10:18:44 följande:
    ska skicka vad som finns.. nån speciell färg eller mönster du är ute efter? och om jag hittar nått så får du de
    ska KIKA skulle de ju såklart stå
  • EmsanPemsan

jag kommer nog vara hemma till augusti september..men ska försöka hitta ett jobb nu så man kanske kan jobba kvällar och helger.. komma iväg lite!
    det som är jobbigt är ju att jag inte har nått jobb..så jag hoppas verkligen att man ska få nått
    men med denna krisen är de inte så lätt.. men kan kanske få vikariat inom förskolan iaf..

kom på en sak! har redan bokat in en lunch med min barndomskompis som flyttat hit till stockholm som jag inte träffat på flera år..var helt säker på att de va på tisdagen men det är på onsdag.. så jag får plocka bort mig från fikat denna gången om ni inte bestämmer er för att ses tidigare eller en annan dag!
    annars hoppas jag ni bokar in en ny tid SNART!

• EmsanPemsan
    Cmon baby skrev 2009-01-07 21:20:55 följande:
    Hej tjejer och tack för fikat idag! Det var jättekul att se er igen! Bebbarna växer ju så det knakar och snart är alla 1 år!!  huvva!Emsan: Vart tog du vägen? O hur går det med sonen? Har frågat förut men du kanske inte får kommentera?Linjo: Välkommen!! Trodde du visste om den här tråden men bara inte orkat byta.....hursomhelst, nu är du med ialla fall Oofje: Ni är duktiga som kämpar på för hennes självständighet! Här kämpar vi också för att Charlie ska somna själv i sin säng istället för i famnen...men det tar ju sin lilla tid. Fast jag hoppas Sofia snart kan sova själv så ni själva får lite sömn .
    hej! förlåt att jag inte dök upp.. orkade inte åka iväg faktiskt har en liten kille här hemma som INTE sover särkilt bra alls!!
    jo de gick bra i rätten..tror jag de kändes så från min sida iaf medans han gjorde bort sig!
    men jag får de slutgiltiga beslutet på tisdag *NERVÖÖÖS* men de bara måste gå bra! och bli ett bra beslut!

bestämde ni nån ny träff?
  • EmsanPemsan

Jag hängerna gääärna med då kan Liam åka leka och han älskar att vara där
    men om jag får tillägga nått så tycker jag att http://www.lekhuset.com är mycket bättre än lekplatsen.. på lekhuset är det god och fräsch mat också! det är ett plus i kanten om vi ska äta lunch

• EmsanPemsan
    millasmilla skrev 2009-01-12 15:56:49 följande:
    Hej hej...Såg denna tråd av en händelseJag är en 32 årig tjej som bor i Johanneshov med min dotter Maya 11 månader och min sambo Mattias...Hoppar gärna in i denna tråd och babblar litekram
    Välkommen hit
    Cmon baby skrev 2009-01-12 09:39:41 följande:
    ja men då gör vi det! Vi går också gärna dit
    Va kul
  • EmsanPemsan

JAAAAAA!!!
    Fick beskedet idag boendet gick till mig nu ska Liam äntligen få bo hos mig och slippa varannan vecka boende har aldrig vart så glad har firat och myst här hemma hela dagen!
    Liams pappa ringde mig förrut och kalla mig de ena och andra och sa att han inte får se Liam alls nu.. nähä varför inte de sa jag? nej jag kan inte ha varannan helg för jag har inte råd så jag ska inte ha Liam.. vill du att Liam ska vara här så får du lämna och hämta(50 mils resa) det får ligga i ditt intresse!! EHH hallå?
    men han e ju inte riktig nånstans och de har jag ju vetat från dag 1
    bryr mig inte om han nu.. njuter bara av att allt gått bra!

Cmon baby: okej då tar vi de en annan gång..vi åker nog dit ändå

• EmsanPemsan

tack för alla gratulationer känns så bra!!
    Tråkigt bara att hans pappa beter sig som han gör!!

jenn79: ja jag får se hur jag gör imon för Liam e inte riktigt bra jättehes och feber så jag tror att jag får hoppa över att åka dit
    men om vi inte åker till Lysekil nästa vecka kanske vi kan ta leklandet då?!

• EmsanPemsan
    Playing the angel skrev 2009-01-14 20:52:44 följande:
    Åh vad jag blir glad för din/er skull, GRATTIS!!  Trist beteende Liams pappa verkar ha
    TACK ja de är tragiskt faktiskt.. förstår inte hur man e funtad när man inte gör allt som står i sin makt för att träffa och vara med sin son
    han gjorde ju bara detta(stämningen) för att trycka ner mig och få mig att må dåligt och att jag skulle packa mina grejjer och flytta tillbaka till Lysekil..
    Han är inte riktigt klok förstår inte hur man kan använda ett barn SITT EGNA BARN som en jäkla spelpjäs.. usch arg jag blir och har varit!!
  • EmsanPemsan

God kväll i stugan(systugan verkar de vara )
    Hur har eran dag varit?
    Här är de vart fullt upp med 3 galna barn hemma men underbart också såklart!
    nu sover 2 av 3 barn Viggo vägrar somna den lilla piggelinen.. vet inte vad jag ska göra med han riktigt.. han somnar sent och sover dåligt på nätterna inte kul alls!!

lilja78: ååhh va kul att ni ska Gifta er Grattis
    Fick lite flashbacks nu när jag gick in och kolla på eran sida vi hade också en sida på weddingannouncer

• EmsanPemsan

ååhh jag älskar Ullared bodde ju 20 min därifrån för några årsedan då åkte man dit jämt
    nu blir de kanske 1 gång om året men jag åker gääärna dit är så kul ju

• EmsanPemsan
    bakabakalitenkaka skrev 2009-01-27 19:47:20 följande:
    Tankar som snurrar centrifug i mitt huvud just nu:*Jippie, jag ska bli moster*Shit, kyrkan är ju as-stor, vad löjligt det blir med "bara" 20 gäster*Hur ska jag hinna tappa en storlek till bröllopet*Gud vad skönt det är när danne nattar colin*ska jag verkligen köpa en till vagn, att ha i luleå, men ändå*när blir nästa tjejträff*varför får man inte mer pengar när man är mammaledig?*åh jag vill köpa tyger*Undrar om semlan har nått rätt ät-temperatur än*blä, orkar inte plocka mer leksaker ikväll*hmm, soffan har fått mitt röv-mönster, jag kanske borde sitta i fåtöljen mer*å nej jag måste hänga tvätten*nu har jag ont i ryggen, jag sitter i soffan o surfar
    Hahaha du förgyllde helt klart min kväll
    men tänk ändå sånna här tankar har ju man ju var och varenda dag fast man aldrig får fram de
Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)