• MiaAnnette

FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

Hej alla fikasugna!

Vi är några Sthlms-mammor som tycker om att fika , hitta på massa grejjer tillsammans på dagarna! Och vill gärna rekrytera lite fler till vår avslappnade mamma grupp! Vi är inga "perfekta FL mammor" som inte vågar släppa ögat från våra barn, litar på att pappan till barnet är minst lika kapabel att sköta osv.. Söker lite likasinnade med avslappnad inställning till föräldraskapet som skulle vilja träffas på dagarna och hitta på massa roligheter med bebbarna! Men vi träffas även ibland på "barnfria" middagar för att prata massa strunt och ladda mamma-batterierna!

Presentera dig gärna om det låter som nånting för dig?!

Del 1 av tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m36387026.html

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯) kardemummagumma.wordpress.com/
  • Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)
  • MiaAnnette

Hej alla, kikar in en snabbis!

Här har julen varit jätte bra också, mycket mat & dryck & godis! Emmis var konstigt nóg inte rädd för tomten, gillade att riva i paketen! favoriten blev en rosa brio skallra & en skällande hund!

Nu har vi det riktigt rörigt med 4 barn här och alla syskon! Ska spela lite "Alias" och dricka glögg!

(¯`°?.¸ ღ♥ Älskade Emmis Memmis ♥ღ¸.?°¯) kardemummagumma.wordpress.com/
  • Maja 79

Kikar in lite snabbt..
    Jag jobbade i helgen, fullt j-a ös!
    Sen drog vi till kalmar.. Å snart ska vi tillbaka till sthlm igen, vart tar tiden vägen ?!

God Jul är väl lite sent, men god fortsättning och Gott nytt år!!!

• Kerplunk

Helloj tråden!

Nu är vi hos mina föräldrar utanför gbg. Typ mitt i skogen och det är så jäkla tyst och mörkt här!

Lovis har fått fler roliga julklappar. Bla en stor bil som hon kan åka runt på och så spelar den "Old MacDonald had a farm.." om man trycker på en knapp. Och den knappen hänger hon förstås på hela tiden. Skrattande

Hoppas allt är bra med er alla!

♥ Lovis 080131 ♥
  • jenn79
    oofje skrev 2008-12-27 14:11:25 följande:
    Tack Jenn!
    vassego

Kerplunk: Härlig julklapp Som snart har icke förnybara batterier

Vi är hemma igen efter en härlig jul!
    Dotter 051211 och Son 080428
  • EmsanPemsan
    hej på er hoppas ni har haft en bra jul! det har vi också haft fram till igår kväll då Max spydde kaskader= vinterkräksjukan.. senare på kvällen fick Jimmy de imorse fick Viggo de och nu i eftermiddags fick Liam de så nu ligger alla i vinterkräksjukan utom jag *peppar* *peppar* tur e väl de för vem annars skulle torkat spyor.. usch e helt slut!
    är ett under att man inte åkt på de än så mycket man e allt.. det stinker spya i hela lägenheten *blää* men de är väl som jag sa till min mammam innan idag.. NÅN måste ju ta hand om alla och vara frisk så sen när alla blir friska åker väl jag på skiten..eller så klarar jag mig och då är jag väldigt tacksam

Får hoppas att vi alla är friska till Nyårsafton!
    Vad ska ni göra på nyår?
  • bakabakalitenkaka

God fortsättning till er alla.
    Nu är vi hemma igen efter julfirandet i Dalarna. Julafton var jättemysig, massor med paket till C förstås men han tyckte såklart pappret och snören var roligast
    På Annandan fick jag en snabbsläng av vinterkräksjukan eller nåt, fy attans. Låg i sängen mest hela tiden, eller kramade toastolen. Men nu är vi hemma och alla är friska. Och snart är nyår här. Vad hittar ni på på Nyårsafton? Vi har inga planer alls, ska bara vara hemma och mysa, äta gott och skåla vid 12slaget

ღ Colin 2007.12.21ღ
  • Kerplunk

Hej tjejer! Här var det tyst och stilla.. Har alla överlevt jul och nyår? Skrattande

Någon som kan tänka sig en fika nästa vecka?

♥ Lovis 080131 ♥
  • bakabakalitenkaka

Vi har överlevt Nyårsafton firade vi hemma i lugn och ro.
    En fika nästa vecka låter som en mycket bra idé tycker jag

ღ Colin 2007.12.21ღ
Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)