Inlägg från: Playing the angel |Visa alla inlägg
  • Playing the angel

FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

Nu är vi tillbaka i stan efter helt underbara veckor i norr. Jag har dock dragit på mig jordens förkylning nu så vi lämnar fikat öppet beroende på hur vi mår annars behöver jag verkligen det efter så mycket social kontakt som man haft senaste veckorna och nu snart jobbar alla igen buhuuu..

Kerplunk - Tanken var att jag skulle vara hemma till okt och H till jan 2010, men vi har börjat ändra oss nu. Det lutar nu åt att jag är hemma som vi sagt och att vi skolar in Isak på dagis då och att H får gå ned i tid istället.

Pesonen - Välkommen!! Vi bor nästan i dina krokar, Tullinge.

• Playing the angel
    Teresia78 skrev 2009-01-04 20:19:40 följande:
    Nu är jag i stort behov av vuxentid utan barn, och gärna med er! Tänkte höra om det var någon som var intresserad av att komma över på lite bål och äta en efterföljande middag ute någon kväll? Jag bor ju nära t-banan och pendeln så tänkte att det är lätt för alla att ta sig hit Som sagt, lite drinkar/bål här och middag ute sen, kan ju vara en vardagkväll också om det passar bättre Skriver förslag om datum sen om jag hittar någon som vill hänga på, come on girls!
    JA JA JAAAA!!!
    Cmon baby skrev 2009-01-04 21:03:15 följande:
    Japp, vi rengjorde ALLA stolar, mikrovågsugn PLUS toaletterna (där vi la in klinkers). Vi blev lapp-maffian och lämnade små synpunkter. Läste ikväll förresten i Expressen att det är ett bra sätt att uttrycka sina åsikter offentligt (plus att man slipper bemöta problemet face-to-face)....haha.
    Det är ju underbart
  • Playing the angel
    jenn79 skrev 2009-01-04 23:19:25 följande:
    haha tja det skulle jag med göra om jag frivillgt helammade 1 år Vi har provat hemlagade pureer dränkta i bröstmjölk, köpe pureer ( i alla de slag) småbitar att peta i sej själv, suga på STORA bitar oav. Det enda vi inte provat är välling/ersättning. Men gröt, majskrokar osv. Puré vill han INTE ha (öppnar inte munnen). Utan vill ha bitar, men fixar det inte. Han vill gärna smaka det vi äter på, men så fort han får det mot läpparna ser det ut som om vi ger honom gift
    Uj, det låter jobbigt, men jag är övertygad om att det kommer när han är redo så fortsätt försöka så lossnar det nog snart. Låt han plocka det som går i. Efter Isaks magsjuka så hade jag en kinkig en också som bara knep ihop munnen åt allt och det är verkligen inte roligt. Nu har han gått tillbaka och blivit ett matvrak igen och jag pustar ut.
  • Playing the angel
    jenn79 skrev 2009-01-05 00:01:42 följande:
    Tack Och tja, en dag så lär han ju äta. Skönt att Isak äter bra igen! Hur trivs ni föresten?
    Vi trivs jättebra med lägenheten och läget, även om det är ovant att inte ha allt kring knuten som vi hade det på Sveavägen. Har insett att bil snart kommer att vara ett måste när man bor som vi gör nu så ja kulorna rullar iväg om man säger så
  • Playing the angel

Vi får tyvärr stanna hemma imorgon. Lilleman har haft 39,5 i feber hela dagen och jag ligger väl tyvärr inte bättre till själv ... hoppas ni får det trevligt och att jag kanske iallafall kan haka på barnfria daten

• Playing the angel

Wohooo vi har också lekland här ute i Tullinge www.lekslottet.se fast som någon sa så håller vi nog oss ifrån sådana ställen så här i sjukdomstider för gud så jag är trött på att vara sjuk nu

• Playing the angel
    Teresia78 skrev 2009-01-12 19:49:42 följande:
    Välkommen millasmilla! Alltså, ang. fredagens drinkar och middag, som ni vet så är vi fortfarande rejält sjuka så jag undrar om vi inte ska skjuta på det till nästa vecka så att jag inte smittar ner er med influensan?? Känns så HIMLA trist eftersom jag sett så mycket fram emot det, men den här influensan är verkligen så hemsk så den önskar jag inte ens min värsta fiende........   Vad säger ni tjejer??
    Absolut, då hinner kanske vi också bli friska
  • Playing the angel
    millasmilla skrev 2009-01-12 21:28:32 följande:
    Tack för trevligt välkomnandeHar ni alla "hängt" i denna tråd länge?Verkar som alla har bebbar runt 1 år,kul!!Maya fyller ju 1 nu 2/2,inte klokt vad tiden har gått fort. Fler än vi som är sjuka ser jag.Var med Maya på vårdcentralen idag då hon dragits med en jobbig hosta i 3 veckorMen nu fick hon medicin så hoppas natten blir ok....
    Missade att välkomna dig . Tror många här hängt ihop sen graviditeten, rätt va? Men tråden är rätt ny och jag är en av nykomlingarna, har hunnit träffa några riktigt trevliga redan så här hänger du bra . Vi bor i Tullinge sedan dec då vi flyttade ut från Vasastan, har en liten kille, Isak, som blir 1 år i april.
  • Playing the angel
    EmsanPemsan skrev 2009-01-13 20:24:20 följande:
    JAAAAAA!!! Fick beskedet idag boendet gick till mig nu ska Liam äntligen få bo hos mig och slippa varannan vecka boende har aldrig vart så glad har firat och myst här hemma hela dagen! Liams pappa ringde mig förrut och kalla mig de ena och andra och sa att han inte får se Liam alls nu.. nähä varför inte de sa jag? nej jag kan inte ha varannan helg för jag har inte råd så jag ska inte ha Liam.. vill du att Liam ska vara här så får du lämna och hämta(50 mils resa) det får ligga i ditt intresse!! EHH hallå? men han e ju inte riktig nånstans och de har jag ju vetat från dag 1bryr mig inte om han nu.. njuter bara av att allt gått bra! Cmon baby: okej då tar vi de en annan gång..vi åker nog dit ändå
    Åh vad jag blir glad för din/er skull, GRATTIS!!  Trist beteende Liams pappa verkar ha
  • Playing the angel
    millasmilla skrev 2009-01-16 10:41:55 följande:
    Hej alla gladaHoppas ni mår bra.Själv har jag legat i vinterkräksjukan 2 dagar USCH!!!!!!!!!!!!!!!!Hoppas verkligen Maya och sambon slipper...Föresten har ni börjat jobba än?Annars hur länge kommer ni vara hemma?Jag har varit hemma 1 år nu och ska inte börja jobba på "riktigt" förrän i aug..bara extra....Önskar alla en riktigt härlig helg!!!
    Usch, den hade hela familjen i början på december. Lilleman var sjuk i 3 veckor så jag hoppas verkligen att Maya klarar sig för fy vad jobbigt det var. Jag ska vara hemma tills Isak är 17-18 mån (sept-okt) sen blir det jobb igen. Trevlig helg till er med!
  • Playing the angel
    MiaAnnette skrev 2009-01-20 10:48:25 följande:
    Emmis har fått den.. Inga biverkningar! Förutom att efter 3-4 veckor kom det var i såret.. Hon har ännu en upphöjning där de stack och ett ärr.. (oktober) Här är man gått och blivit förkyld! Preparerar mig med alla huskurer jag kan nu...
    Usch, krya på dig!! Vi ska till läkaren imorgon eftersom Isaks hosta inte ger med sig. På natten har han det jättejobbigt
  • Playing the angel
    LHUF skrev 2009-01-21 10:46:16 följande:
    Veronica: Hoppas det går bra hos läkaren med Isak. Stackarna har det inte lätt på nätterna. Tilde hostar också massor igen. Trots medecin.
    Nej säg inte så . Jag som nu satte mitt hopp till hostmedicinen . Det gick jättebra hos läkaren, Isak var inte skraj alls för honom och han var jättemysig så bra betyg från min sida. Nu var inte Isak särskilt rosslig just när vi var där, men naturligtvis började det så fort vi gått därifrån igen, men han borde ju hört något ändå när han lyssnade på lungorna om det hade varit något. Hostmedicinen är ju slemlösande också så vi får väl se..
  • Playing the angel
    LHUF skrev 2009-01-21 14:37:20 följande:
    Fick ni mollipect?  Det fick vi första gången men det hjälpte inte T. Men nu har hon typ astma medecin som hon andas in och det hjälper bättre men hon hostar en del på natten ändå.  
    bakabakalitenkaka skrev 2009-01-21 13:49:12 följande:
    vilken medicin fick ni? Colin har haft hosta i 5 veckor och det enda vi fick var slemlösande, eller "ge honom en kopp te, det brukar lugna halsen": hallå pappskalle, ska jag ge te=koffein till mitt barn? Nääääää!! Usch jag blir alltid så besviken på Vårdcentralen...
    Japp det var mollipect vi fick. Usch hoppas det hjälper :-/

Claudia - Här har vi inte det problemet alls utan Isak går under namnet storskitaren (x antal gånger per dag!), men jag tycker du ska ta ett snack med en läkare och sedan beroende på vad de säger ge laktulos. Du har ju verkligen försökt allt möjligt! Försöker tänka om jag vet några mera tips, men jag tror faktiskt inte det..
  • Playing the angel
    jenn79 skrev 2009-01-21 20:36:12 följande:
    cmon: jobbigt med magen på charlie! Hoppas det löser sig! Mat ja... räknas det att suga på mjukt bröd
    Haha, ja då behöver jag inte känna mig stressad av att Isak helst äter puré än
  • Playing the angel
    jenn79 skrev 2009-01-21 22:04:30 följande:
    joho DEt MÅSTE du!! För simon äter ju bröd, det är INTE puré *asg*teresia: Stör inte min illusion om storätaren cmon: jadu! EN  dag, en dag så äter han!
    Haha, ja men lite bröd med leverpastej kan han trycka ned också, men där går banne mig gränsen
    solstrålen80 skrev 2009-01-21 21:55:25 följande:
    såg att ni prata om mat...vad gav ni till era barn när dom var 6 månader??
    Han åt det mesta i puré form precis som nu. Började precis som Nette införa kött till grönsakerna då.
  • Playing the angel
    solstrålen80 skrev 2009-01-21 22:22:35 följande:
    jag har givit: torsk,potatis,morötter,majs,köttbullar,frukter,grö t,välling,majskrokar,tomat...i pureform eller mosform...och olika juicer som dricka...men finns de något man ska akta sig för att ge mer än honung och mangold?kan jag börja ge våran mat och göra i prueform till honom om jag ej kryddar den?när kan man börja ge bröd på riktit?små bittar med smör till frukost när vi äter de....så dom ej får i halsen....han älskar att sita o tuga/suga på majskrokarna ...dom försvinner som bara den...
    Det är ju så olika de små. Jag t ex törs fortfarande inte ge Isak hela mackan själv för han är så glupsk så då trycker han in allt på en gång helst så jag får dela i mindre bitar än och då är han 9 mån haha. Vad jag har hört så ska man passa sig lite för för mycket spenat också, samt saltad mat, men det vet du säkert.
  • Playing the angel
    solstrålen80 skrev 2009-01-21 22:36:18 följande:
    ok, de ska jag tänka på...filen allså ska testa i morron me smörgås en liten tuga o se... äppeljuice som är gjord på bara äpplen...morotsjuice och svartvinbärssaft (hemmagjord)nån som ska till stan i morron?ja tänkte ta en sväng dit efter lämning vid 9-tiden åker jag nog (tar nog bil) e lat hehe)....me måste vara hemma till 13,45 igen o hämta den stora på dagis...
    Det hade ju varit trevlig med en stansväng, men jag tror jag ska ta mig en sväng till Kurvan imorgon..
  • Playing the angel

Har missat att kika in här ett tag nu, missade ju att gratta Lovis. Så här kommer ett jättegrattis i efterskott istället . Helt galet att våra små snart alla är 1 år

MiaAnnette skrev 2009-02-02 12:51:28 följande:
    Den leken har fröken här kommit på också.. *suck* och är det inte den leken så leker hon "tömma alla köksskåp & lådor" leken.. Lagom kul!Nu har hon börjat ta sig upp och grejja med ugns knapparna!  Vrider å vrider, igår hade hon den inställd på 250 grader, men som tur var inte "startat" ugnen...Som sagt, bebisarna är borta och nu har vi barn.. VILDA BARN!!!   
    Det är samma visa här med. Mindre kul för stackars grannarna när Isak börjar slamra klockan 6 på morgonen. Idag kom han på hur man öppnar ugnen också, herregud..
    Anna 3 skrev 2009-02-02 15:57:02 följande:
    Hehe, ja själv har jag både bebis och vild 1,5-åring... Lite svårt ibland att jaga vildingen sammtidigt som man försöker amma bebben
    Ojojoj, jag som tycker det är fullt upp med bara en
  • Playing the angel

Åh nu ska jag åka ut på en shoppingdag alldeles allena och gud så skönt det ska bli. Har min egna dag idag utan man och barn

oofje skrev 2009-02-03 11:00:43 följande:
    MiaAnnette skrev 2009-02-02 12:51:28 följande: Har de något telepatiskt avtal att nu ska vi jävlas med föräldrarna och stöka till det hemma? Lilltjejen har också börjat med det. Kökslådor, bokhyllan... ingenting är save längre.Kan inte låta bli att länka till en film på henne:
    " target="_blank">

Hihi, sötisen!!
  • Playing the angel
    MiaAnnette skrev 2009-02-05 10:45:27 följande:
    Cmon: Fy sjutton va jobbigt! Man blir så less då man inte får sova på natten... Hoppas det avtar snart så du får sova uut!Här fick man sig ett gott skratt i morse.. Brukar sätta Emmis på pottan efter frukost så gör hon dubbelnummer där . Idag gick ja som vanligt ut i köket medan hon satt och filosoferade där inne, rätt var det är sitter hon jämnte mig i köket. På mattan!!! Kan säga det blev att städa upp spåret ifrån toa in till köket efter den lilla huliganen sen..  Så ifortsättningen blir det jag som sitter jämnte henne!
    Haha, fick dagens skratt nu
Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)