• mirakulix83

Blivande pappor 09

Hallo där ute på er blivande pappor. Nu tycker jag ni ska skriva till varandra och inte skämmas för det. Jag själv ska bli pappa i Mars 09. Det skulle vore kul om man hittar nån kille som ska bli pappa nån gång i 2009. Så kom ingen nu och skriv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 20:36
    I denna tråden följer vi varandra igenom graviditeten, pratar om allt från himmel och jord medans vi väntar på våra mirakel.

• Svar på tråden Blivande pappor 09
  • mirakulix83

Nu har vi köpt bebis säng. Den finns bland mina gallerier.

• CarlQ

Fick ett mail från en tjej ang sen avnavling. Hon ville att jag skulle ta upp frågan i pappaforumet då hon själv inte fick skriva här. Är det någon som är insatt i detta här? Låter ju som en viktig fråga.

• Ragge24

frenys1:Härligt o höra att det gick bra:)Idag har jag inte gjort så mycket, var hemma hos ena brorsan och hade lussefika med deras barn och mina föräldrar och min in o mina brorsas barndomskompis.Så det har varigt en lugn dag idag.

mirakulix83:Alt bra med dig?Haft en skön helg?

• CarlQ

Angående avnavling. Har fått reda på att det måste gå mellan 3-5 minuter innan man klampar och klipper navelsträngen. Detta för barnets bästa. Pappor och mammor stå på Er. Mycket viktigt.

• mirakulix83

Ragge24: Jo tack det är bara bra här. Jag har haft 25 års fest i Lördags. Igår köpte vi en barn säng. Jag tog foto på den finns bland mina gallerier. Hur är det med dig? Har ni haft en trevlig helg?

CarlQ: Jag är inte så insatt i de, men litar på att barnmorskorna vet var dem gör.

• CarlQ

Ja, man önskar ju att man kan lita på utbildad personal, men efter fyra år och 6 st mf har jag och min fru lärt oss att det finns allt för många barnmorskor och överläkare där ute som inte har en aning om vissa saker. Detta med avnavling är nya studier och många kör på i gamla spår. Är själv inte påläst i detta men det kanske lönar sig att kolla upp.

• mirakulix83

ja det får du göra. Jag och min sambo har försökt i ett år att skaffa barn. Hon har PCO. Det gjorde så hon inte kunde släppa äggen från äggstocken. PCO har man hela livet om man har det sen innan.

• Storkisse

Jag har läst lite om avnavling o här i växjö har de alltid kört med sen avnavling, men tyvärr får nog en tidig på grund av för tidig födsen, i lördags kväll gick vattnet o vi är bara v29+4 idag. så hon är inlagd på BB o får inte resa sig ur sängen, men har vi tur så håller barnet sig inne ett bra tag till.. bf för 090225

• Ragge24

mirakulix:Jaså,vad kul att ni hittade en barnsäng:)Blev 25 års festen lyckad?
    Det vart en lugn helg faktiskt.Vi gjorde inte så mycket. Var hos min bror och och hade lite lussefika med dom och deras barn och så träffade jag min gamla barndomskompis.

• paTrust

CarlQ: välkommen!! har för övrigt inte heller nån koll på det där med avnavlingen... men har två barn sen tidigare och dom klippte vi navelsträngen på rätt fort (eller ja andra barnet hade vi inget val med) men det är då inget fel på dom i övrigt pga av detta.

Svar på tråden Blivande pappor 09