• mirakulix83

Blivande pappor 09

Hallo där ute på er blivande pappor. Nu tycker jag ni ska skriva till varandra och inte skämmas för det. Jag själv ska bli pappa i Mars 09. Det skulle vore kul om man hittar nån kille som ska bli pappa nån gång i 2009. Så kom ingen nu och skriv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 20:36
    I denna tråden följer vi varandra igenom graviditeten, pratar om allt från himmel och jord medans vi väntar på våra mirakel.

• Svar på tråden Blivande pappor 09
  • paTrust

Ragge24 skrev 2008-12-04 18:08:35 följande:

Jag brukar vara uppe i Dalarna på sommrarna vid sommarstugan. Ska kanske upp dit i mellandagarna och hälsa på kusinerna. Tack,jag ska göra mitt bästa i målet på matchen.
    Jasså? vart i dalarna brukar du hålla till då?
  • paTrust

Daniel75 skrev 2008-12-05 16:45:34 följande:

Jo men det känns toppen, tack. Är det första barnet för er andra oxå?
    Tjena å grattis... tredje barnen för mig, men inte mindre välkommet och efterlängtat för det.
  • Ragge24

2barnspappan:Jag brukar hålla til på sommarstället mellan Leksand och Rättvik.Mina föräldrar är där uppifrån. Har massa släktingar lite överallt i Dalarna. Jag ska försöka att åka upp i mellandagarna och hälsa på.Vart håller du till i Dalarna då?

• Ragge24

TeddyRobert:Tack så mycket. Ja jag hoppas att vi lyckas vinna med:). Allt bra med dig/er? Vad kan bli värre?

• mirakulix83

Tjena Grabbar. Vad har ni gjort i helgen?

• paTrust

Ragge24: håller till i Gustafs nu för tiden... men e från borlänge (ornäs) från början.

mirakulix83: inte mycket, mest jobbat, ätit för mycket godis och haft en magsjuk dotter idag. tror jag iaf...hon har en tendens till att alltid kräkas en del dagen efter hon har varit hos min bror och hans son.

• mirakulix83

2barnspappan: Det låter inte alls kul att er dotter har blivit sjuk. Det är kanske dem som har smittat henne.

• paTrust

mirakulix: ja, frågan är ju om hon BLEV magsjuk eller inte. Min bror o hans sambo har en lite "annorlunda" metod att uppfostra sin son. så fort han blir dryg eller jobbig på nåt vis så får han godis, glass, frukt eller nåt annat för att vara "lugn" så det är den metoden dom kör med hela tiden, vilket leder till att deras son äter mer eller mindre konstant. Vår dotter var där över dagen (ensam utan oss) och det blev både godis, glass, massor av mat, frukt å bullar typ.

Deras son är lite mer "van" med det intaget, plus att vår dotter inte tål mjölk och dom fick glass med mjölk i.
    så förra gången hon var där ensam så blev det likadant, fast då senare samma kväll... nu spydde hon på natten/morgonen efter att hon varit där. så det kan vara "bara" det... men hon är ju dagisbarn så det kan lika gärna vara magsjuka.

• mirakulix83

2barnspappan: Det är ju helt fel att uppfostra ett barn så. Då är nog mjölken hon inte tåler. Min mamma var lika dan när hon var liten. Och hon tåler inte i häller mjölk. Men man vet aldrig vad som går nu för sjukdomar på dagis i häller. Hoppas att hon blir bättre snart.

• Israeli2000

lyssnar en del på cosma, astrix, alien project mm, har dock lite idé torka när det gäller nya att lyssna på, tar tacksamt emot tips.
    Nej visst är det så, är en helt fantastisk känsla när man ser det lilla livet röra på sig där inne.

Svar på tråden Blivande pappor 09