• Dame72

LCHF tråden 3

Cactuz skrev 2008-09-05 22:36:06 följande:
    Hmm, jag vill ju bara gå ner max 5 kg, är ju ganska smal. Jag gillar ju o festa ibland och tycker mycket om öl då..Kan man köra lchf utan att vara i "ketos". Vill ju kunna festa till det också utan att må mer kasst än vanlig bakfylla
    Jag tror du behöver läsa på lite grunder innan du ger dig in i det här. Varför man äter som man gör, vad som händer i kroppen osv.
    **Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Dame72
    Bobbenn skrev 2008-09-06 10:58:04 följande:
    Måste hålla med där. Bara kört 9 dagar och vill INTE äta godis och strunt igen. Däremot kommer jag börja äta frukt igen när jag börjar träna och jobba.En fråga: Hur funkar LCHF vid nattjobb? Jag jobbar nämligen konstant heltid natt och då rekomenderar dom ju bara frukt och ev yoghurt eftersom förbränningen är på noll typ
    Men det är ju samma som rekommenderar yoghurt på natten som rekommenderar 6-8 brödskivor per dag....
    Så mao lyssna inte på dom direktiven.
    Du ställer om din kropp, mao äter du frukost när du vaknar, lunch innan du går till jobbet, nåt under natten och nåt innan du somnar. Lätt som en plätt tycker jag!
  • Dame72
    Cactuz skrev 2008-09-06 11:59:21 följande:
    drömhus>Okej, så alltid köpa det fetaste och minimera ris/speghetti/potatis/bröd etc.Men man går inte upp i vikt då om man både äter så mycket fett och kolhydreter, för det vill jag ju inte.
    Du ska väl äta det fetaste av det du äter, men du ska INTE lägga till fett! Du väljer mjölk i kaffet, inte grädde. Du steker i en liten klick smör eller olja, inte i mkt osv.
    Du ska med andra ord äta LITE MER KOLHYDRATER OCH LITE MINDRE FETT i förhållande till LCHF
    Välj rätt fetter och rätt kolhydrater (långsamma).
  • Dame72
    Dame72 skrev 2008-09-06 13:48:13 följande:
    Du ska väl äta det fetaste av det du äter, men du ska INTE lägga till fett! Du väljer mjölk i kaffet, inte grädde. Du steker i en liten klick smör eller olja, inte i mkt osv. Du ska med andra ord äta LITE MER KOLHYDRATER OCH LITE MINDRE FETT i förhållande till LCHFVälj rätt fetter och rätt kolhydrater (långsamma).
    Tillägg: Du måste själv hitta vad som passar dig, för min kropp funkar inte som din. Om jag talar om vad jag äter och går ner i vikt av kommer säkert vissa att storkna, för dom äter hälften och går inte ner (hmmm kanske äter för lite då iof )
  • Dame72

Idag blev det 30 min på crosstrainern och lite styrka för nacke och armar. Har ont och är stel så jag måste göra nåt. Allt FÖRE frukost Men jag hade varit vaken några timmar, var inte hungrig (åt en stor kebabsallad sent i går kväll). Men efter att jag tränat sög det i magen. Håll i er men det blev äggröra på FEM ägg och ½ dl grädde samt Mozarella ost. Ja jag kan ju inte påstå att jag lider under min viktnedgång Dessutom 1 liter vatten före, dels med C-vitamin i dels med äpplecidervinäger (är det kolhydrater i det?).
    Är precis premens just nu och känner mig så svullen och pluffsig. Så idag ska jag hinka vatten tänkte jag. Det brukar hjälpa mig att känna mig lite fräschare.
    Taccopaj ikväll har jag planerat. Men nu är jag så mätt så det blir nog inte så mkt mer mellan det. Kanske en ostbit till kaffet.

• Dame72
    Muminski skrev 2008-09-06 17:01:25 följande:
    Alltså... jag PALLAR inte med fler ägg har ju varit så dålig i magen några dagar och gjort uppehåll. Har druckit närinsdrycker och ätit yogurt. Idag började jag med linfrön och imorgon tänkte jag starta om igen. Har ju hållit på i 4 veckor men magens maskineri stannade av helt och jag var verkligen så himla sjuk!!Nu måste jag hitta ett alternativ till dessa ägg... det bär mig emot att äta alls men nånstans måste man ju börja. Om jag äter a-fil ska jag ha lite grädde i den för att få upp fetthalten?
    Turkisk yoghurt? Kan inte det vara nåt istället för fil?
  • Dame72
    Maddisen80 skrev 2008-09-06 17:44:16 följande:
    hmm har du ingen frukt eller grönsaker?
    Nu är du där med frukten igen....
  • Dame72
    Muminski skrev 2008-09-06 17:40:06 följande:
    Ohh jag tycker inte att det är så gott... men jag kan prova.
    Jag tycker det ÄR gott, med hallon i, som smoothie.
    Och jag TÅL den. Självklart äter man väl inte saker man inte tål.
  • Dame72
    Maddisen80 skrev 2008-09-06 17:53:20 följande:
    jag sa inget med frukt ,synd va? Jag sa broccoli är gott
    Inlägg 1696. Synd va....
  • Dame72
    Bobbenn skrev 2008-09-06 17:42:57 följande:
    Bläää jag är så godissugen Har inga altenativ hemma och sur dotter
    Borsta tänderna
Svar på tråden LCHF tråden 3