Lotta71 skrev 2008-08-27 21:23:02 följande:
När jag har nått min målvikt gissar jag på att jag kommer att äta rättså strikt GI. Om man mår lika bra av det som av LCHF? Har inte provat det ännu... Saknar frukt, o tycker att jag kan äta för lite grönsaker. Konstig, men fantastisk skön känsla att inte behöva vara sugen på godis o sötsaker hela tiden! O att inte vara hungrig Vad allt har blivit mycket trevligare sen jag upptäckte detta
Och så mkt nya smaker man lär sig att uppskatta!!!!
För 4 år sen så upptäckte jag GI på riktigt (då stod det inte om det i varenda tidning

). Jag lustläste Paulun och blev frälst. Sen har jag trillat dit i mitt sockerberoende, tagit mig ur det, fått hypotyreos, ätit Reductil och fick ev känselbortfall så jag fick sluta.
Jag vill INTE äta LCHF resten av livet. Det är för krångligt för det. För mig! För det liv jag lever. Men jag hoppas orka med några månader strikt och sen köra GI.
Men jag vet va himla lätt det är att trilla dit i sockerträsket. Så snälla ni som nu säger ALDRIG mer socker, känn er inte för säkra på det. Det ÄR en kamp! Förhoppningsvis är ni inte lika "beroende" som jag är och kanske kan stå emot lättare, men det finns så mkt frestelser där ute.
Jag gick ner 25 kg med GI tänk. Inget socker, inget vitt mjöl osv. 20 kg på 4 månader. Så det funkar ju det med. Men nu måste jag sätta hårdare gränser till att börja med.
Sen tycker jag det är skitbra att folk hittar sin metod och mår bra, går ner i vikt, orkar träna, får bra värden osv. Men ma måste vara öppen och ta till sig lite av varje tror jag

Skaldeman och Dahlqvist är inte enväldiga lixom, även om dom har mkt bra att säga!
Men den här tråden handlar ju om LCHF, så jag skriver här under min LCHF period så får vi se hur länge det håller
Kram