• Dame72

Gosh vilka härliga minus ni rapporterar!
    Kanske ska våga mig upp på vågen på säg lördag...

**Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Dame72
    lärjunge skrev 2008-09-09 20:43:41 följande:
    Jag hade en sån där innan den D60'n
    Gillar den och räcker gott. Men jag vill ha mer objektiv.
  • Dame72
    Bobbenn skrev 2008-09-10 10:51:22 följande:
    vad är ketos
    Ett mkt grundläggande begrepp inom LCHF.
    Googla så får du nog bästa svaret, alltså du läser dig till det själv så du förstår hela grejen.
  • Dame72
    Bobbenn skrev 2008-09-10 10:58:35 följande:
    har så svårt att läsa långa texter på datorn tyvärr, ser så dåligt men tror jag fattar. läste här www.giviktkoll.se/default.aspx jag är orolig för är att kroppen utsöndrar för mkt gifter med tanke på att jag ammar Hur vet jag att jag har kommit i ketos?När din kropp försatts i ketos kan omgivningen börja klaga. Din kropp utsöndrar en doft av ammoniak, din andedräkt lika så. Din urin kan bli mörkare än vanligt
    Ammar du?
    Alltså jag är inte insatt i att äta LCHF vid amning, men jag skulle nog se till att äta betydligt mer än av du gör nu.
    Eller kanske vänta med en sån här grej tills du har bättre med tid för dig själv och du kan planera mer.
    Alla gör självklart som dom vill, på kolhydrater i fokus (länk finns i TS) finns det info för dom som ammar, tror nån här i tråden ammar men hon lägger till kolhydrater (rätt sort).
  • Dame72
    JewelGirl skrev 2008-09-10 11:17:22 följande:
    Tror ändå att det inte är bra att lägga om sin kost under amningsperioden.
    Det beror väl på hur man lägger om den.
    Men att äta LCHF med med extra grönsaker till exempel. Och mkt fett. Noga att man verkligen äter och inte hamnar i att man glömmer äta för man blir lättare mätt. Då är man fel ute.
    Men jag kan inget om LCHF och amning eg, men kan ju köpa att det låter bättre att äta mkt LCHF mat än att slarva och leva på fika och smörgås hela dagarna som det lätt blir (been there done that, men så vägde jag 117 kg också när dottern var ett år)
  • Dame72

Ett tips. Ställ er inte och baka kladdchokladmuffins en vanlig onsdagkväll. Har jag inte sakerna nära mig så är det inga som helst problem, men att stå med näsan i det...hua. Dottern ska ha med och bjuda på dagisutflykt i morgon. Vet inte vart jag fick den iden ifrån...men bara för att bli av med skiten fick hon nu bjuda in grannbarnen så allt tar slut på en gång

• Dame72
    Bobbenn skrev 2008-09-10 19:28:05 följande:
    Gjorde fiberhusk pannkakorna. FU BUBBLAN vad vidriga dom var  höll på att py. Blev ju som slemm
    ??? Hur gjorde du då?
    Mina är precis som vanliga, fast godare, enligt barnen
  • Dame72
    Tristanya skrev 2008-09-10 21:38:58 följande:
    är sugen på o testa pannkakorna ni skriver om i tråden.. ska se om vi lyckas med dom eller inte.. skulle va gott med pannkakor med mycket vispgrädde på, smaksens!
    Var bara beredd på att smeten blir jättekletig. Du får inte ut stora pannkakor utan ganska små, bara en liten klick i stekpannan som du sen petar ut med stekspaden. Så den blir tunn.
    Funderar på om den kanske funkar bättre i våffeljärn.
  • Dame72
    Lotta71 skrev 2008-09-10 23:09:27 följande:
    Detta (ö)kända pannkaksrecept är det jag som har kommit på Hade bara gjort det en gång när jag skrev det till er. Tycker nu när jag gjort det fler ggr att det ska till mer vätska, ca 1dl till. Välj själv om det ska vara grädde lr mjölk. Eller vatten, men d blir tunnare i smaken då. Det är som att grädda vanliga pannkakor, o vi alla tycker att de smakar som vanliga oxå.Ta lite mindre fiberhusk o lite mer linfrön om ni vill, det är fiberhusken som sväller o blir tjock.Lycka till
    Ja man får mixtra lite.
    När jag gjorde till hela familjen gjorde jag så här:
    5 ägg
    4 msk fiberhusk
    5 msk linfrö
    3 dl grädde
    3 dl vatten
    lite salt

Men ta kanske 1 dl vatten till och 3,5 msk fiberhusk till att börja med. Som sagt, det sväller, men jag tycker ändå det gick helt ok att steka dom, bara man tog en liten klick, petade ut den med stekspaden och hade ganska mkt smör i.
    Och dom är supergoda!!!!
Svar på tråden LCHF tråden 3