• Dame72

LCHF tråden 3

Bye the way.
    Nyfikna jag var tvungen att stilla mig.
    Sökte övervikt + träning på Kif
    tre träffar, en relevant.

http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?MessageId=027a7f8c-02e9-443e-aedc-7e61b8e45e5a

Ja inte var det då nån som övertygade mig om att det var skadligt för feta att träna, eller att det var neg för kroppen att träna vid viktnedgång.

Bara ett litet utdrag ur tråden:

Så här skriver Annica.D i sitt kostprogram: 

Fysisk träning är bra för att främja hälsa, kraft, välmående och viktnedgång. Dessutom får kroppen signal att den inte får bryta ner muskulatur, utan bara ta energi från fettdepåerna.

Men en överviktig person har mycket svårt att gå ner i vikt enbart med fysisk träning om den fortsätter att äta hög andel kolhydrater.

Det går mycket lättare att träna när man går ner i vikt.

**Skaffa PLUS om du ska tävla**
  • Dame72
    lärjunge skrev 2008-09-01 20:03:05 följande:
    Jag tycker ALLA ska träna oavsett kostplan. Kraftig överviktiga som mig och smala. Leslie Sansone i USA säger hela tiden i sina dvds (Walk Away The Pounds): "Your body was made to move - your bones and muscles feel better when you move."Jag tycker inte 10 kg är dåligt att gå ner per månad. Jag hoppas på 8-10 kg per månad faktiskt. Har gått ner 8 kg i augusti och hoppas det igen för september. Jag hoppas jag är 100 kg vid nyårsdagen!KramHeather128/120/75 kg(start/nu/mål)
    Hon menar inte dåligt på det viset, utan att en FÖR snabb viktnedgång inte heller är spec nyttigt för kroppen. Bla hinner inte skinnet med att dra ihop sig.
    Men beroende på vilka förutsättningar man har kan ju det skilja sig från person till person.
  • Dame72

Dom där pannkakorna med fiberhusk och linfrön!
    Åh, dom kan jag döda för
    Wow att kunna äta sig mätt på pannkakor. Inget vräkande utan bara gott och mättande.
    Hade grädde och hallon och blåbär till.
    Gjorde dubbelstas, tog 3 ägg, mjölk istället för vatten (vårt vatten var avstängt precis då jag lagade mat). Ganska mkt extra mjölk faktiskt.
    Så har ni inte testat, gör det!

• Dame72
    Svartöga skrev 2008-09-02 12:44:45 följande:
    Hej!Hoppas någon vill /kan svara: Är det någon som vet hur/om man kan äta LCHF under graviditet? Jag började med denna sorts kosthållning i februari-08 och gick snabbt ner i vikt. Är överviktig, på gräns till fet. Tappade 5 kilo och var mätt, nöjd och glad! I slutet på februari blev jag gravid igen (jippi!) och mådde från början väldigt illa, tills jag började äta kolhydrater igen. Då försvann illamåendet och efter det har jag sakta med säkert förvandlats till godisråtta igen... Har nu tagit tag i maten och äter LCHF igen. Sockersuget har såklart försvunnit. Och inte mår jag illa längre heller.Inte borde det väl finnas någon risk med att äta LCHF när man är gravid? Jag är ju inte inne på att gå ner i vikt nu under graviditeten utan vill ju bara slippa känna godissuget vareviga dag!Tacksam för synpunkter!/ Elin
    http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=ef80550a-e666-44e6-b727-be32d7ee98bb&GroupId=0535c4df-5859-4d4e-89ba-15ed8005ba1a&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

Kolla här.
  • Dame72
    Maddisen80 skrev 2008-09-04 20:45:27 följande:
    Svar på #1570leeende guldbruna, finns mörk choklad utan socker, sen kan du äta fruktsallad med vispgrädde
    Hur kan man tipsa om fruktsallad i en LCHF tråd?
  • Dame72

Min mage var tidigare helt knäpp. Typ varje gång jag kissade kom det även nr 2. Bubblig, uppblåst, knip av och till. Så nu funkar min mage kanon, även om jag kan känna mig åt det hårda hållet ibland.
    Mkt vatten! Linfrö ska ju vara bra, häll det i allt du lagar. Alt köp nåt på apoteket. Mår du bra för övrigt ska du inte sluta. Kan du lägga till ännu mer fett förresten?

• Dame72
    Kattmor skrev 2008-09-05 11:42:09 följande:
    Det jag hört folk säga är att hela kan hjälpa till att stoppa upp i stället för att det blir så mycket på en gång, det blir som en klump av linfröna i stället!
    Jag har hört att man tar bättre upp omega 3 om linfröna är krossade. Kroppen lyckas inte bryta ner linfröna utan dom kommer ut hela.
  • Dame72

Jag har nu frågat på KiF

• Dame72
    Cactuz skrev 2008-09-05 21:46:14 följande:
    Alltså, jag är inte så skeptisk, jag vill bara veta allt, haha Tycker nämligen detta verkar bra.Men vad gör man om man vill äta en chokladkaka, dricka lite öl, äta en pizza någon gång.. Funkar det då?? Har läst att folk mår dåligt o så?kan man festa på en lördag tex med massa öl??
    Kan och kan...du går ur ketosen och för vissa är det riktigt jobbigt att komma i den igen. Mar mår piss...
    Men som andra skriver, du är inte spec sugen så du lär tänka dig för både en och två gånger.
    Det är ju lixom vad som är värt mest. Att gå ner i vikt eller äta en pizza. Valet är bara ditt!
Svar på tråden LCHF tråden 3