Man ska inte glömma bort heller att man bara får 480 dagar föräldrapenning, de delar man lika på men den ena föräldern kan överlåta max 180 dagar till den andra. (Alltså alla sina dagar utom 60 dagar)
Tar man ut 7 dagar i veckan tar dagarna slut på ca 14 månader.
Sen att leva på soc tror jag ingen vill. Och de sätter ju en del krav på en oxå, att man bor så litet och billigt de bara går och att man aktivt söker jobb varje dag och är berädd att åka på ett jobb direkt telefonen ringer.
Har man redan ett jobb har man rätt att arbeta hur man vill tom barnet fyller 8 år. Tror inte man lyckas få jobb så lätt om man på en interjuv säger att man bara tänker jobba mellan kl 9-14 
Allt går bara man vill, men man kan göra det både enklare och svårare för sig själv. Sen märkte jag att vårt förhållande ändrades när vi flyttade ihop. Och första året med ett barn är det tuffaste man kan gå igenom under sitt liv och det är många tyvärr som går skiljda vägar åt under barnets första år och jag tror det är vanligare bland unga föräldrar (läste någon undersökning av scb i nån gravid/föräldra tidning för ett tag sen)
Det finns ett bebissug som jag tror typ 99% tjejer hamnar i kring 16 års åldern. Sen avtar de när man kommer på vad mkt mer man ska fixa, jobb, körkor, plugg, eget boende osv för att sen komma tillbaka som ett barnsug.
mammascaroline skrev 2008-06-23 23:22:56 följande:
men det är inte heller mycket 180kr om dagen, tar man ut 7 dagar i veckan så blir det efter skatt någonstans mellan 4000-4500!