stinamaria skrev 2008-06-10 10:01:46 följande:
Mytis:Hur kan du skriva så? Som att du är säker på att det blir så för alla?Hur vet du att hennes kompisar kommer lämna henne?Sen är det en del "fakta" som inte ens stämmer...Jag tycker inte att något du skriver stämmer in på hur det var när jag fick min son så jag tycker inte att du ska skriva det som att det ÄR så för det behöver inte bli så.
Jag är glad för din skull att det inte stämde på dig.. och jag fick veta nu att tex föräldrapenningen har höjts till det dubbla än när jag fick min lilla tjej... Det jag skrev är min sanning och min värklighet.. jag rekomenderar ingen att skaffa barn när man är 16 år för jag vet precis hur det var för mig... och för många andra man pratat med.. många tappar kontakten med sina vänner när de få barn (om vännerna själva inte har barn) det händer i alla åldrar men framför allt när man bara är 16 år..
vet inte vad annars du syftar på att inte stämmer i mitt inlägg..
och jag säger inte att man inte kan vara en bra förälder men att det är mycket tuffare att vara förälder när man är så ung för att man har mycket fler blickar på sig från sammhället.. vet att jag själv känner av en ständig prestationsångest så fort hon fyller år eller liknande för att jag inte kan köpa lika fina saker till min dotter som andra familjer kan.. jag kan inte ha lika stora kalas för det räcker inte min ekonomi till... osv
Men jag hoppas att andra inte har samma problem..