• Banzai

Problem med sköldkörteln? Del 9

Då var det dags för en ny tråd igen

Den gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

www.thyroid.se

Många undrar vad som är rätt värden så jag skriver in det jag har fått reda på

TSH = 0,2-4,0
    T4 = 9-19
    Trak = mindre än 1

Mycket matnytigt även här
    www.karolinska.se/templates/DivisionStart____72887.aspx

Del 1 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m9133340.html
    Del 2 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m11317459.html
    Del 3 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m14129027.html
    Del 4 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17111361.html
    Del 5 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m20302895.html
    Del 6 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m23642893.html
    Del 7 www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26671239.html
    Del 8 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

Denna länk är absulut inte för att skräma någon som väntar eller vill skaffa barn utan mest informations givande.

nyhetskanalen.se/1.281759/nyheter/2008/02/20/hormonbrist_kan_skada_foster

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-21 09:16
    Dags för en ny tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34631999.html

• Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9
  • trollet83

hej allihopa!Idag är jag såååååå trööttt..fattar inte..visserligen la jag mig sent igår men jag brukar ju vakna till efter ett tag..nu känner jag mig trött o seg i hela kroppen, har ingen lust till nåt..önskar bara sonen skulle kunna sova med så jag skulle kunna sova..sambon har jobbat natt så han vaknar inte förrän på em..hmm..känns som att tröttheten kommit tillbaka igen..var lika förra veckan..var ju mkt piggare ett tag men nu känner jag mig lika trött igen..vet inte vad jag ska ta mig till känner mig som en zombie..som försöker underhålla vår 8-månaders son..

• Pucko Buffy

skickar styrkekramar trollet, sök läkaren igen och be om sjukskrivning om du mår skrutt.. Då borde mannen kunna vara hemma och hjälpa dig med liten.

• trollet83

pucko buffy:hmm..men kan man göra det..kanske inte beror på hypon..har ju haft mens i evigheter kanske blodvärdet e dåligt också som mor min sa..ska nog söka hjälp iaf..vet inte vart dock..ska man söka vårdcentralen, diabetesläkaren eller vad..jag har ju dessutom flyttat så är ju inte samma läkare..men pratade med mor min nyss som tycker jag ska söka hjälp för att så här trött ska man inte behöva vara..hon undrar hur jag ska orka jobba heltid här framöver..jag orkar ju knappt nåt nu sen en tid tillbaka igen..o det jag gör är för att jag måste det..när vi flyttade hit för ca två månader sedan när jag började med levaxinet blev jag piggare ett tag o städade o fixade så det var fint här hemma varenda dag men nu är det kört igen är helt slut efter en diskning tillexempel..

• Pucko Buffy

Ahhh.. mens i evigheter känner jag igen, fick en cysta och blödde konstant i mer än fyra månader. När jag sökte för min trötthet trodde jag att dåligt blodvärde kunde vara en av orsakerna. Gå och kolla, det kan mycket väl vara så att du har lågt hemoglobin. Om jag inte minns fel så anses allt under 119 hos kvinnor som lågt och under 100 är allvarligt.

Precis som med hypon kan kroppen vänja sig vid lågt blodvärde och man märker inte att något är fel.

Min tärna gick ex länge med lågt blodvärde och hon vande sig. När hon tillslut sökte läkare hade hon 46 i blodvärde och det blev akut blodtransfusion med tre påsar blod och där efter medicinering och mag o tarmundersökning. Anledningen till att hon hade dåliga värden var att hon hade haft en släng av salmonella några månader tidigare, sen skötte hon inte kosthållningen ordentligt och där utöver hade hon regelbundna menstrautioner, vilket gjorde att hon tappade ännu mer blod. Att hon stod upp på benen, jobbade heltid samt red sin häst dagligen, berodde enbart på envishet och dumhet

Gå till doktorn och kolla upp det hela.. och sök gyn för blödningarna finns tabletter som stoppar det och får cykeln i fas igen.

Kraaaaaam PB

• trollet83

Pucko Buffy: Ok, men jag har ju p-stav så det är den som krånglar..men borde väl iaf söka hjälp för detta..nu grinar sonen med o jag har noll tålamod alls med det när jag är så här trött men men man måste ju..oj 46 i blodvärde det var riktigt illa..

• Pucko Buffy

Ja det är inte ovanligt att man får blödningar med p-stav i början. Blöder du mycket så är det säkert en bidragande orsak till tröttheten. Ta hand om dig och liten, även om det är jobbigt när han gnäller och tålamodet tryter.

Strykekramar i massor/PB

• trollet83

pucko buffy:tack det ska jag!han hade precis somnat i min famn o vi skulle lägga oss en stund när det ringde på dörren..rörmokarn som ska byta handfatet i badrummet...nu är han alltså vaken o gnällig igen o ingen av oss fått vila..men men snart så..

• Pucko Buffy

fröken freja skrev 2008-07-07 07:17:20 följande:

Jag har haft diaree nu i två månader sedan jag började med levaxin, har ej sagt till min läkare, vill ej att dem ska på mitt r*vhål, men vad ska jag göra? :(
    Ring till sjukvårdsupplysningen och hör vad de säger, det är inte bra att gå runt och vara kass i magen hela tiden och det behöver inte bero på levaxinet. Du kanske behöver något som stoppar upp. Visserligen kan man köpa sådant på apoteket, men det är nog viktigt att få det utrett innan man börjar med något sådant, så det inte är något allvarligt som ligger bakom problemen.

Ring så fort du kan.
  • Pucko Buffy
    trollet83 skrev 2008-07-07 12:04:10 följande:
    pucko buffy:tack det ska jag!han hade precis somnat i min famn o vi skulle lägga oss en stund när det ringde på dörren..rörmokarn som ska byta handfatet i badrummet...nu är han alltså vaken o gnällig igen o ingen av oss fått vila..men men snart så..
    Vissa dagar blir allt bara feeeeel... man får skrika lite då Hoppas liten somnar snart igen så ni får en lugn och skön stund.
  • trollet83

pucko buffy: jo det blir ju sååå ibland så..nu har rörmokarn gått, Rasmus åt lunch o somnade nu då efter det i sin säng..så nu ska jag äta lite lunch o sen vila..

Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9