• Banzai

Problem med sköldkörteln? Del 9

Då var det dags för en ny tråd igen

Den gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

www.thyroid.se

Många undrar vad som är rätt värden så jag skriver in det jag har fått reda på

TSH = 0,2-4,0
    T4 = 9-19
    Trak = mindre än 1

Mycket matnytigt även här
    www.karolinska.se/templates/DivisionStart____72887.aspx

Del 1 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m9133340.html
    Del 2 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m11317459.html
    Del 3 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m14129027.html
    Del 4 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17111361.html
    Del 5 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m20302895.html
    Del 6 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m23642893.html
    Del 7 www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26671239.html
    Del 8 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

Denna länk är absulut inte för att skräma någon som väntar eller vill skaffa barn utan mest informations givande.

nyhetskanalen.se/1.281759/nyheter/2008/02/20/hormonbrist_kan_skada_foster

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-21 09:16
    Dags för en ny tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34631999.html

• Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9
  • Pucko Buffy
    veroniq skrev 2008-07-12 11:15:20 följande:
    hej jag är nu här blev tipsad av am zandra....tack...har inte fått det 100% fastställd ännu men ska till halmstad på måndag för undersökning av sköldkörteln....proverna visar på överproduktion....min levervärden är dåliga är det någon annan som har det problemet?kramar
    Välkommen hit. Hoppas du hittar bra info här då vi är en hel del som pratar här. Du verkar har drabbats av hypertyeros något jag inte har, så om leverns värden påverkas av det vet inte jag, men håller en tumme att du får bra svar här av någon som vet mer. Mår du mycket dåligt och hur märkte du att du inte var frisk? Hoppas att du får bra hjälp i Halmstad och bra info.

Kram PB
  • Pucko Buffy

Soffeli hur mår du och hur har det gått? Skickar styrkekramar i massor. /PB

• lunaria
    veroniq skrev 2008-07-12 11:15:20 följande:
    hej jag är nu här blev tipsad av am zandra....tack...har inte fått det 100% fastställd ännu men ska till halmstad på måndag för undersökning av sköldkörteln....proverna visar på överproduktion....min levervärden är dåliga är det någon annan som har det problemet?kramar
    Kul att du hittade hit . har inte fått reda på mina leverprover (vad jag vet ) så jag har iaf ingen aning alls om just det, men hoppas nån annan vet. kramisar!!
  • 3barnsmor35

Gud, jag är så trött igen. Har inte ätit Levaxin nu på 3 veckor och vikten bara ökar, tröttheten är jättejobbig o jag ser ut som en spetälsk i hyn *äääk*
    Bara vill att röntgen ska vara över så jag kan börja igen!

Frågar igen: Är det ngn som gjort biopsin? Nål i halsen känns läskigt, får man lugnande?

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403 och Lillan 0604
  • kev2004

I tisdags började jag att äta Thacapzol...om 2 veckor ska jag smygstarta med levaxinet oxå... nån som har erfarenhet av detta?
    Jag som knappt hade symtom av min hyper innan har fått symtom nu av dessa tabletter i form av hjärtklappning till tusen... och känner mig ännu mer stressad
    När märker man att man börja gå upp i vikt?
    Med tanke på att jag alltid har varit "smal" så ligger jag säkert normalt ganska högt inom det normala gränsen och nu är den sänkt till max eller?

(¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Kevin & Théa ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • Soffeli

Tack för alla kramar.
    Det var helt klart mf.. Var i v 9.
    Ska på ultraljud nästa vecka för att få det bekräftat och se att allt är ok.
    Hemskt ledsna! Men nu börjar vi inse fakta och fokusera på semester och sådant som kan vara lite upplyftande. Vi har även en dotter på 2,5 som behöver oss. Hon har dessutom fått borrelia och får antibiotika intravenöst. Mycket nu.

• veroniq
    Svar på #521
    Tack....jag kan må väldigt dåligt vissa dagar och sen andra dagar kan jag känna mig "överpigg" och få massor gjort och allt känns lätt men sen kommer det kanske tre-fyra dagar som jag är helt annorlunda huvudvärk,orkeslöshet ingen aptit.....fruktansvärt jobbigt eftersom jag har fyra barn....ska börja ett nytt jobb den 1 september ett drömjobb för mig....ska gifta mig den 23 augusti.....blir så j..... arg på att detta skulle komma just nu....
    Anledningen till att jag gick till läkaren var att jag känt mig konstig ett tag med plötslig feber, huvudvärk, tappat mycket hår och rasat i vikt....så efter otaliga provtagningar och sjukhus besök så blev resultatet hypertyeros inte till 100% fastställt ännu... jag ska till halmstad imorgon så då får vi se hur det blir...
    kram
    Pucko Buffy skrev 2008-07-12 17:16:18 följande:
    Välkommen hit. Hoppas du hittar bra info här då vi är en hel del som pratar här. Du verkar har drabbats av hypertyeros något jag inte har, så om leverns värden påverkas av det vet inte jag, men håller en tumme att du får bra svar här av någon som vet mer. Mår du mycket dåligt och hur märkte du att du inte var frisk? Hoppas att du får bra hjälp i Halmstad och bra info.Kram PB
  • Banzai

Jag började också med thacapzol & sen Levaxin jag kände för visso av min hjärtklappning redan innan men fick tableter mot det som hjälpte bra.
    Vikten började nog stiga igen efter 2månader eller så mins inte riktgt är ju ett tag sen.

kev2004 skrev 2008-07-12 22:01:19 följande:
    I tisdags började jag att äta Thacapzol...om 2 veckor ska jag smygstarta med levaxinet oxå... nån som har erfarenhet av detta?Jag som knappt hade symtom av min hyper innan har fått symtom nu av dessa tabletter i form av hjärtklappning till tusen... och känner mig ännu mer stressad När märker man att man börja gå upp i vikt?Med tanke på att jag alltid har varit "smal" så ligger jag säkert normalt ganska högt inom det normala gränsen och nu är den sänkt till max eller?
  • Banzai

Beklagar & skickar massor av kramar
    Även kramar till er dotter urs vad trist hoppas hon tillfrisknar snabbt

Soffeli skrev 2008-07-13 09:04:30 följande:
    Tack för alla kramar.Det var helt klart mf.. Var i v 9.Ska på ultraljud nästa vecka för att få det bekräftat och se att allt är ok. Hemskt ledsna! Men nu börjar vi inse fakta och fokusera på semester och sådant som kan vara lite upplyftande. Vi har även en dotter på 2,5 som behöver oss. Hon har dessutom fått borrelia och får antibiotika intravenöst. Mycket nu.
  • Banzai

veroniq: Låter för mig verkligen som hyper jag var lika dan vissa dagar kunde allt gå i 200 o andra dagar ville jag bara ligga kvar i sängen.Aptiten var det inge fel på åt nog 7-10 gånger på en dag för jag var ständigt hungrig.
    Du ska se att du kommer må mycket bättre så fort du fått på börjat en behandling.
    Lycka till i morgon

Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9