• Banzai

Problem med sköldkörteln? Del 9

Då var det dags för en ny tråd igen

Den gamla tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

www.thyroid.se

Många undrar vad som är rätt värden så jag skriver in det jag har fått reda på

TSH = 0,2-4,0
    T4 = 9-19
    Trak = mindre än 1

Mycket matnytigt även här
    www.karolinska.se/templates/DivisionStart____72887.aspx

Del 1 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m9133340.html
    Del 2 www.familjeliv.se/Forum-1-61/m11317459.html
    Del 3 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m14129027.html
    Del 4 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17111361.html
    Del 5 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m20302895.html
    Del 6 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m23642893.html
    Del 7 www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26671239.html
    Del 8 www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29313871.html

Denna länk är absulut inte för att skräma någon som väntar eller vill skaffa barn utan mest informations givande.

nyhetskanalen.se/1.281759/nyheter/2008/02/20/hormonbrist_kan_skada_foster

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-21 09:16
    Dags för en ny tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34631999.html

• Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9
  • kev2004

svaret på mina prover var det ena 0,02 eller 0,002 och det andra 48.
    och jag har inga symtom??

(¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Kevin & Théa ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • lunaria

hej på er!! nu sitter jag med funderingar kring mina symptom igen!!

Jag har fortfarande stora problem med min hud och magen sen jag blev sjuk och jag har börjat fundera på om det verkligen beror på giftstruman...huden är på armarna är tjock och "svullen" och magen är ständigt gasig. tror ni det beror på sjukdommen?? har ju också fruktansvärda problem med ont i lederna och eftersom mina prover var bättre sist gång så borde väl mina symptom försvinna och jag borde väl må bättre??

tacksam för alla svar!!

• Nufsan
    lunaria skrev 2008-07-04 22:07:38 följande:
    hej på er!! nu sitter jag med funderingar kring mina symptom igen!!Jag har fortfarande stora problem med min hud och magen sen jag blev sjuk och jag har börjat fundera på om det verkligen beror på giftstruman...huden är på armarna är tjock och "svullen" och magen är ständigt gasig. tror ni det beror på sjukdommen?? har ju också fruktansvärda problem med ont i lederna och eftersom mina prover var bättre sist gång så borde väl mina symptom försvinna och jag borde väl må bättre??tacksam för alla svar!!
    Jag är ju hypo så jag kan inte riktigt symtomen för hyper. Däremot så har jag ju ledbesvär och min mage är gasig, men det har den varit så länge nu att jag inte vet om det beror på hypon. Jag har mer en degig hud och torr
    De senaste dagarna har jag fått så sjukt ont i fötterna att jag har jättesvårt att gå när jag suttit eller legat still en stund. Undrar så vad det beror på??

Jag har ju ätit levaxin sen 28 mars och jag kan ff tycka att jag har en hel del symtom kvar,vilket borde ha försvunnit tycker jag, iom att mina värden är bra!
    ♥ღ♥Mamma till världens bästa tjejer: Moa 9403, Matilda 9610 och lilla Jonna 0710♥ღ♥
  • lunaria

ja nufsan, det är ju svårt att veta vad som beror på sjukdommen eller inte och speciellt när ens läkare inte ens har tid att förklara och gå igenom varje symptom grundligt. mitt hår är fortfarande risigt (tappar en del mellanåt) och jag behöver nästan ta o tvätta håret varje dag för att det ska vara bra. jag har funderat på nån allergi för huden blir ju bättre när jag tar allergimedicin så som min husläkare rekommenderade, men jag kan ju inte fortsätta med det för jag blir ju dåsig av den...

• 3barnsmor35
    Nufsan skrev 2008-07-05 08:02:46 följande:
    Jag är ju hypo så jag kan inte riktigt symtomen för hyper. Däremot så har jag ju ledbesvär och min mage är gasig, men det har den varit så länge nu att jag inte vet om det beror på hypon. Jag har mer en degig hud och torr De senaste dagarna har jag fått så sjukt ont i fötterna att jag har jättesvårt att gå när jag suttit eller legat still en stund. Undrar så vad det beror på??Jag har ju ätit levaxin sen 28 mars och jag kan ff tycka att jag har en hel del symtom kvar,vilket borde ha försvunnit tycker jag, iom att mina värden är bra!
    Så har jag haft i ett år...har fått hälsporre på ena foten, får infl i senfästet under hö fot. Gör så vansinnigt ont!
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403 och Lillan 0604
  • zezziz
    lunaria skrev 2008-07-05 09:30:19 följande:
    mitt hår är fortfarande risigt (tappar en del mellanåt) och jag behöver nästan ta o tvätta håret varje dag för att det ska vara bra.
    Jag tappar också en hel del hår, som tur är så har jag väldigt tjockt så det syns inte. Men nu undrar jag om erat hår oftare blir fett?
  • Banzai

Urs ja måste tvättas varje dag kan gå varanan men det beror på vad man gjort.

zezziz skrev 2008-07-05 18:50:31 följande:
    lunaria skrev 2008-07-05 09:30:19 följande:
    Jag tappar också en hel del hår, som tur är så har jag väldigt tjockt så det syns inte. Men nu undrar jag om erat hår oftare blir fett?
  • Loppan27

Ja dte är verkligen jättetrist att tappa hår. Mina värden ska vara bra nu så jag väntar på att det ska sluta trilla av. Så trist att fälla en massa varje gång jag tvättar håret. Man ser verkligen att håret är tunnare.
    Hoppas så att det slutar trilla snart!

• fröken freja

Jag har haft diaree nu i två månader sedan jag började med levaxin, har ej sagt till min läkare, vill ej att dem ska på mitt r*vhål, men vad ska jag göra? :(

• Pucko Buffy

Hoppla, tänk på att alla symptom man har inte nödvändigtvis behöver bero på just detta, man kan ju ha fått något annat oxå. Som jag dock har förstått det hela så är det vanligt med muskel och ledvärk, problem med magen, huden och håret. Själv blev jag av med den värsta magvärken efter fyra dagars behandling. Fattade först inte vad det var, bara att något var annorlunda tills jag kom på att "ahhh.. jag har inte ont i magen längre på det där konstiga viset" Mina största problem just nu är mina höfter. Ska ringa till doktorn idag och höra om jag kan ha råkat ut för en inflamation.. har så förbaskat ont i dem när jag står, går och sitter. Folk kollar konstigt då jag går som om jag vore 85+ t.om pensionärerna blänger surt på mig om jag går i en affär...

Lönnemåla skrev 2008-07-03 10:05:44 följande:
    Har idag tagit mig i kragen och tagit mina prover så nu väntar jag bara på provsvaren.
    Har du fått svar än?

Ne he..dags att ta tag i telefonerandet så jag får svar på om jag det beror på sköldkörteln eller kan vara en inflamation...att inget kan vara som vanligt *suck*
Svar på tråden Problem med sköldkörteln? Del 9