• Anonym

Katastrof=(

Har inte testat än men min mens är en vecka sen, jag har jätteömma bröst, känner stickningar nere i magen och har haft extrema frossor senaste tiden. Både jag och min sambo är säkra på att jag är gravid=(

Jag har börjat prata om det här med barn med honom för max ett halvår sen. Nej nej, sa han, han är på tok för ung. Skulle han bli pappa nu skulle han ta livet av sig.

Igår var han ut och när han kom hem var han jättedeppig och berättade han varit så deppig på jobbet att dom till och med frågat varför han ser så hängig ut. För att han är trött har han sagt, men i själva verket är han ju jätteorolig att jag är gravid...
    Han bad verkligen om en abort inatt. Lova mig det sa han! annars tar jag livet av mig! Eller så lämnar han mig och säger jag varit otrogen och det är nån annans....

Jag vill ha kvar barnet!
    Både han och jag har fast jobb, bil, stor lägenhet på nästan 70kvm, ordnad ekonomi. Men han säger han är för ung, 20. Jag är ett halvår äldre än honom och vill ha barn nu!

vafan gör man nu? Gör abort för hans skull? Och dödar mitt hjärta?
    Jag vill inte bli ensamstående, jag vill ha han som pappa till barnet. Men varför vill man inte en sån sak?

Och vad gör man nu?
    Han är jättedeppig för jag säger "kanske" om jag kan lova en abort. Jag är minst lika deppig för att ta bort barnet=(

Vi ska nog testa mig idag eftermiddag, köpte test igår. han och jag är lediga imorn så jag slipper vara rödgråten på jobbet imorn iaf. Men hur ska jag orka jobba sen då?=(

Hur skulle ni gjort? HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!

• Svar på tråden Katastrof=(
  • Anonym (meh)
    Anonym skrev 2008-03-04 17:30:11 följande:
    är den där moderskänslan verkligen så stark att man helt och hållet kan gå emot sin sambos känslor trots att man inte vill förlora honom och älskar honom? jag bara undrar, för jag hade ALDRIG kunnat göra så mot min sambo...iof så vet jag att jag inte heller är redo för barn just nu så en abort hade inte varit några problem.Men det är rätt fascinerande vad den där modersinstinkten tydligen kan göra...
    Hur kan HAN helt och hållet gå emot hennes känslor då? Hade din sambo försökt förmå dig till att göra en abort du inte ville göra?
  • Anonym

Igår frågade han mig igen om jag kommer göra abort. Mmmm, sa jag ganska lessen, jag måste väl. Mmmm, sa han. Och där var jag på väg att börja gråta igen, men han såg det och hindrade mig och vi lekte lite med hunden.

Jag vet inte om jag kommer kunna stanna på jobbet idag, känner mig så fruktansvärt nere=(

Kommer aldrig klara av en abort! Inte nu när jag längtat så hårt efter att skaffa barn och allt. Och han var jätteglad och tossig hela dagen igår, medan jag kände jag bara kunde gå och dö=(

Vad gör man i en sån här situation?
    Vet inte hur jag ska tala om det för honom utan att han ska vända mig ryggen, bli tyst och inte vilja prata med mig=(

• Anonym (forts?)

Jag är inte på något sätt emot aborter men det skall man vara helt säker på innan man gör. Jag har svårt att tro att du skulle kunna förlåta din kille om han lyckades övertala dig till abort. Det kommer att ligga kvar och gnaga på ert förhållande för alltid, även om ni får barn senare i livet.

Du kanske kommer att bli ensam vare sig du behåller barnet eller inte.

• Anonym (Vänta!!!!)

Oj, jag hade definitivt inte varit mogen för att bli mamma vid 20.
    Är du säker på att du vet vad det innebär?
    Jag är lycklig över att jag har hunnit resa och se världen, varit ute och festat massor, pluggat, skaffat en god ekonomi, gift mig, köpt hus mm. Först efter 30 var jag redo för att bli mamma och nu har jag massor av väninnor som också fått barn, det hade jag inte haft vid 20.
    Att dessutom bli ensamstående ung mamma är en sits som jag inte hade valt frivilligt.

• Anonym (vet)

Tänker på dig TS och hoppas det ska lösa sig för dig/er...
    Min sambo har ringt för abort tid så jag ska dit nästa vecka.
    Han ska följa med så jag hoppas innerligt att han kommer at ändra sig när han får se den på VUL.

Annars får vi ta det därifrån. *suck*

Kan du inte ringa någon kurator eller liknande och bolla lite tankar med? De kanske kan hjälpa dig i ditt beslut

Kram på dig!

• Anonym

Du MÅSTE verkligen berätta för din kille att du håller på att dö inombords om du måste göra en abort!

Han måste veta att du absolut inte vill.

Tänk om du faktiskt inte kommer över det? Risken finns att du inte orkar vara kvar i förhållandet.

Finns det nån möjlighet att han ångrar sig om han står inför fullbordat faktum att bli pappa? Att han faktiskt kommer att tycka att det blir roligt?

• Anonym

Känn efter hos dig själv,ingen kan tvinga en kvinna till abort,så är det bara.Och att din sambo hotar med självmord det tror jag faktist är bara ett hot.
    Boka tid hos en terapeut och gå dit båda två och diskutera tillsammans.Kanske han bara är rädd för att bli pappa,att inte räcka till.

Gör för allt i världen inte abort om du själv vill behålla ert barn,du kommer att ångra dig resten av ditt liv.Och att livet är förbi när man fått barn(enligt vissa)det är bara prat.Det är egentligen då livet börjar.Man är definitivt inte för ung att få barn när man är 20 år,jag var själv 19 och det var inga som helst problem.

• Anonym

Anonym (meh) skrev 2008-03-04 18:59:23 följande:

Hur kan HAN helt och hållet gå emot hennes känslor då? Hade din sambo försökt förmå dig till att göra en abort du inte ville göra?
    För att han vet att i längden spelar det ingen roll vad han vill, det är ju hon som väljer. Om hans vilja är att inte bli förälder måste han ju ha rätt att uttrycka den, precis som hon har rätt att uttrycka om hon vill behålla. Men det går inte ens att jämföra...för i praktiken finns det inte ett skit en kille kan göra om tjejen vill behålla. Jag tror att den maktlösheten gör många killar desperata..
    Men för barnets skull hade jag hellre gjort abort än gå emot min sambo..jag vill att mitt barn skall vara lika önskat av oss båda!
  • miniliten
    Anonym (Vänta!!!!) skrev 2008-03-05 07:55:53 följande:
    Oj, jag hade definitivt inte varit mogen för att bli mamma vid 20.Är du säker på att du vet vad det innebär?Jag är lycklig över att jag har hunnit resa och se världen, varit ute och festat massor, pluggat, skaffat en god ekonomi, gift mig, köpt hus mm. Först efter 30 var jag redo för att bli mamma och nu har jag massor av väninnor som också fått barn, det hade jag inte haft vid 20.Att dessutom bli ensamstående ung mamma är en sits som jag inte hade valt frivilligt.

det där med ålder behövs knappt tas upp i detta fall tycker jag.... TS skriver ju själv att hon ä o vill bli mamma vid sin ålder som nu är 20!!!

jag blev oxå mamma vid ålder 20........ och ä nu trebarnsmamma vid 23 och jag kan säga att det ä det bästa som hänt mej.... jag har aldrig känt mej mer redo som mamma än vad jag gjorde då....

vi har precis som TS oxå fast jobb, bra lägenhet och bil. allt finns ju där för att det ska funka med ett barn...

TS tänker på dej o jag skrev tidigare i tråden att jag hade en vän som gjorde abort pga sin sambo för typ 3 år sen... och hon kunde aldrig släppa det.... hon ville ha det barnet så innerligt precis om det låter som om du vill ha TS.
    hon klarade inte att leva ihop med den mannen som gjorde att hon fick t abort livet honhade i magen.... hon tänkte hela tiden tbx på hur det skulle varit....osv!!!  hon älskade honom lika mycket som du gör din sambo men det var för stort ändå... hon lever soms agt inet ihop med honom idag!!

DU MÅSTE beräta hur du känner o försöka få honom o förstår att livet tar faktiskt inet slut för att man blir pappa. han kan hitta på grejer med kompisar trots det, di kan ha hand om barnet just då men att du ser att han ska finnas där o vara för dej (och barnet) att du älskar honom så men även detta barn...

tänker på dej ts kraaaaaaaaaaaaaaam

• Anonym (tjoppa)

Du ska absolut inte göra abort för hans skull, du måste tänka på dig själv också. Annars kommer du att ångra ditt beslut resten av ditt liv.

Svar på tråden Katastrof=(