• Anonym

Katastrof=(

Har inte testat än men min mens är en vecka sen, jag har jätteömma bröst, känner stickningar nere i magen och har haft extrema frossor senaste tiden. Både jag och min sambo är säkra på att jag är gravid=(

Jag har börjat prata om det här med barn med honom för max ett halvår sen. Nej nej, sa han, han är på tok för ung. Skulle han bli pappa nu skulle han ta livet av sig.

Igår var han ut och när han kom hem var han jättedeppig och berättade han varit så deppig på jobbet att dom till och med frågat varför han ser så hängig ut. För att han är trött har han sagt, men i själva verket är han ju jätteorolig att jag är gravid...
    Han bad verkligen om en abort inatt. Lova mig det sa han! annars tar jag livet av mig! Eller så lämnar han mig och säger jag varit otrogen och det är nån annans....

Jag vill ha kvar barnet!
    Både han och jag har fast jobb, bil, stor lägenhet på nästan 70kvm, ordnad ekonomi. Men han säger han är för ung, 20. Jag är ett halvår äldre än honom och vill ha barn nu!

vafan gör man nu? Gör abort för hans skull? Och dödar mitt hjärta?
    Jag vill inte bli ensamstående, jag vill ha han som pappa till barnet. Men varför vill man inte en sån sak?

Och vad gör man nu?
    Han är jättedeppig för jag säger "kanske" om jag kan lova en abort. Jag är minst lika deppig för att ta bort barnet=(

Vi ska nog testa mig idag eftermiddag, köpte test igår. han och jag är lediga imorn så jag slipper vara rödgråten på jobbet imorn iaf. Men hur ska jag orka jobba sen då?=(

Hur skulle ni gjort? HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!

• Svar på tråden Katastrof=(
  • Anonym
    SilentStar skrev 2008-03-08 11:46:39 följande:
    Ingen som ger killen "skulden", me nhan har haft sex oskyddat och varit medveten om "risken" att bli med barn. Men nu när det blivit ett plus så vill han att tjejen ska göra abort, vem haar rätt i denna situation, han eller hon? *Arg*
    ja men hon har ju varit lika medveten om risken som honom?? då kunde man ju sagt "bara så du vet så behåller jag om jag blir med barn nu"...o vägrar han fortfarande ha kondom då, så är det sin sak...men då har hon ju gjort allt hon kan iallafall. Tycker det där e en sak man får göra upp om med sin partner...jag har använt p-piller i mina förhållanden, och sagt att "OM jag trots det skulle bli gravid skulle jag göra abort", så är vi på det klara med det o så behöver ingen bli "lurad" eller få nån skuld.
    hade jag däremot sagt att "om jag blir gravid trots mina p-piller så kommer jag behålla" och han ändå inte velat använda kondom, då hade han ju fått ta konsekvensen. Problemet tror jag är, att många killar tar för givet att deras tjej skulle göra abort om hon blev gravid, utan att fråga om saken först...antingen kan ju han fråga eller så kan hon upplysa honom. bådas ansvar, bådas beslut.
  • SilentStar

Absolut, men tjejen är ju villig att ta sitt ansvar nu, vilket killen INTE är (i detta fallet alltså). Därför ser jag till tjejens fördel i denna tråden.

Jag tycker också det är dumt att killar automatiskt tror att man ska göra abort om man skulle bli gravid, det är nåt jag upplyst alla mina sexpartners om..blir det ett plus så blir det ingen abort!

Anonym skrev 2008-03-08 13:10:47 följande:
    ja men hon har ju varit lika medveten om risken som honom?? då kunde man ju sagt "bara så du vet så behåller jag om jag blir med barn nu"...o vägrar han fortfarande ha kondom då, så är det sin sak...men då har hon ju gjort allt hon kan iallafall. Tycker det där e en sak man får göra upp om med sin partner...jag har använt p-piller i mina förhållanden, och sagt att "OM jag trots det skulle bli gravid skulle jag göra abort", så är vi på det klara med det o så behöver ingen bli "lurad" eller få nån skuld. hade jag däremot sagt att "om jag blir gravid trots mina p-piller så kommer jag behålla" och han ändå inte velat använda kondom, då hade han ju fått ta konsekvensen. Problemet tror jag är, att många killar tar för givet att deras tjej skulle göra abort om hon blev gravid, utan att fråga om saken först...antingen kan ju han fråga eller så kan hon upplysa honom. bådas ansvar, bådas beslut.
  • mjukisvicki

trött jag blir. tänk dig så här är du villig att spendera resten av ditt liv att leva ensam med en barn som har en pappa som inte älskar den? vill du spendera ditt liv med att trösta ditt barn för att det inte vill åka till pappa för att de inte känner sig älskat där?

hade jag vetat när jag var 19 hur mitt liv skulle bli så hade jag gjort abort. du kan alltid *göra* ett nytt barn. men men en kille som älskar dig och blir glad över att få ett barn med dig och ja man kan ångra ett barn.

• Anonym

jag tycker också att många killar tycker att tjejen ska automatisk göra abort om hon blir oplanerat gravid. så enkelt är det inte, om det vore så enkelt så skulle abort räknas som preventiv medel. men det gör det inte och vill man absolut inte ha barn ska man köra med p-piller och kondomer. då är det omöjligt att bli gravid.
    ts, du är i en knivig sits och vad än du väljer kommer det att bli tufft. en abort mot ens vilja är fruktansvärd, men den kan vara också jobbig att bli ensam med en bebis.
    hoppas killen ändrar sig.

• Anonym

Tack igen för allas svar!

Igår och idag har vi mestadels varit glada just för att vi inte ens antytt till att att prata om katastrofen=(

All min energi har dött. Har extrem ångest att gå till jobbet på måndag där man måste vara social nu när jag har så mycket att tänka på. Har heller inte haft ork att göra något här hemma eller ut och motionera häst eller hund ordentligt nu när jag har möjlighet. Finns ingen glädje i någonting=(

Jag vet inte vad jag ska göra längre. Skriva med er här? Prata med min sambo? Prata med någon annan?
    Jag orkar inte bry mig mer känns det som. Det blir ju bara fel=(

Jag önskar bara han förstod att han dör inte när han blir pappa (som han sa att det skulle kännas som) utan han kan fortfarande leva på som förut. Men nej, han skulle gjort abort om han var jag! Det är han helt säker på.

Kommer jag ens orka prata om det här mer?

• Anonym (fina)
    Anonym skrev 2008-03-08 19:53:19 följande:
    Tack igen för allas svar!Igår och idag har vi mestadels varit glada just för att vi inte ens antytt till att att prata om katastrofen=(All min energi har dött. Har extrem ångest att gå till jobbet på måndag där man måste vara social nu när jag har så mycket att tänka på. Har heller inte haft ork att göra något här hemma eller ut och motionera häst eller hund ordentligt nu när jag har möjlighet. Finns ingen glädje i någonting=(Jag vet inte vad jag ska göra längre. Skriva med er här? Prata med min sambo? Prata med någon annan?Jag orkar inte bry mig mer känns det som. Det blir ju bara fel=(Jag önskar bara han förstod att han dör inte när han blir pappa (som han sa att det skulle kännas som) utan han kan fortfarande leva på som förut. Men nej, han skulle gjort abort om han var jag! Det är han helt säker på.Kommer jag ens orka prata om det här mer?
    Hur kan du leva ett normalt liv med honom när han ens inte kan glädjas med dig? Redan nu kallar du barnen för katastrof
  • Anonym

Allt blev katastrof nu när jag vill ha kvar barnet och han vill ta bort det=(
    Vi vill inte samma sak och det går inte att komma överens. Hur gör man då?

• Anonym (fina)
    Anonym skrev 2008-03-08 20:55:23 följande:
    Allt blev katastrof nu när jag vill ha kvar barnet och han vill ta bort det=(Vi vill inte samma sak och det går inte att komma överens. Hur gör man då?
    ja du man kanske gör abort och skaffar sig en vettigare kille???
  • Anonym

Han är vettig, inga fel på honom. Bara hans inställning till barn....=(

• Åttan

Jag har inte läst hela tråden endast denna sidan. Men jag tycker att han verklar väldigt omogen och innerst inne verkar det inte som om han älskar dig, hårt att höra kan jag tänka mig men det är vad jag tror. En person som säger att livet tar slut för att ett barn kommer till världen eller att personen tänker ta livet av sig om inte partnen gör abort skulle inte jag se någon framtid med! Om du gör abort mot din vilja så tror jag att du kommer att ångra dig resten av livet. Även fast du kanske har din sambo kvar vid din sida och barnet är borta så kanske du kommer att anklaga honom i din tysthet att han fick dig att ta beslutet om abort.

Svar på tråden Katastrof=(