• Anonym

Katastrof=(

Har inte testat än men min mens är en vecka sen, jag har jätteömma bröst, känner stickningar nere i magen och har haft extrema frossor senaste tiden. Både jag och min sambo är säkra på att jag är gravid=(

Jag har börjat prata om det här med barn med honom för max ett halvår sen. Nej nej, sa han, han är på tok för ung. Skulle han bli pappa nu skulle han ta livet av sig.

Igår var han ut och när han kom hem var han jättedeppig och berättade han varit så deppig på jobbet att dom till och med frågat varför han ser så hängig ut. För att han är trött har han sagt, men i själva verket är han ju jätteorolig att jag är gravid...
    Han bad verkligen om en abort inatt. Lova mig det sa han! annars tar jag livet av mig! Eller så lämnar han mig och säger jag varit otrogen och det är nån annans....

Jag vill ha kvar barnet!
    Både han och jag har fast jobb, bil, stor lägenhet på nästan 70kvm, ordnad ekonomi. Men han säger han är för ung, 20. Jag är ett halvår äldre än honom och vill ha barn nu!

vafan gör man nu? Gör abort för hans skull? Och dödar mitt hjärta?
    Jag vill inte bli ensamstående, jag vill ha han som pappa till barnet. Men varför vill man inte en sån sak?

Och vad gör man nu?
    Han är jättedeppig för jag säger "kanske" om jag kan lova en abort. Jag är minst lika deppig för att ta bort barnet=(

Vi ska nog testa mig idag eftermiddag, köpte test igår. han och jag är lediga imorn så jag slipper vara rödgråten på jobbet imorn iaf. Men hur ska jag orka jobba sen då?=(

Hur skulle ni gjort? HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!

• Svar på tråden Katastrof=(
  • finlandssvensk

killen har ingen rätt att hota med att han tar livet av sig!Behåll du barnet,det ordnar sej!

• grodanboll85

ts vet vad du går igenom nu min sambo ville inte ha barn så tidigt men jag blev med barn trots p-piller å hade gjort en abort 4 månader tidigare blev gravid trots p-piller den gången oxå å de va min sambo som va pappan då oxå men då gjorde jag en abort men andra gången kunde jag helt enkelt inte göra en abort. jag gav honom två valmöjligheter nu kanske andra tycker att jag va självisk å bara tänkte på mej själv å inte alls lika mkt på vad han ville å inte ville. men tänkte på mej själv i första taget att gå igenom 2 aborter på mindre än 6 månader kunde jag inte ens tänka mej så mitt val var enkelt. de valmöjligheter han hade var att han skulle stanna kvar å ta sitt ansvar lr så fick han gå å avsäga sej hela ansvaret om vårt barn som låg i min mage. Han valde å stanna kvar men han förstod inte ens att han hade blivit pappa efter förlossningen de tog 2 månader innan han förstod att han blivit pappa. Å han ångrar inte för en sekund att han stannade kvar hos mej å han tackar mej än idag att jag valde å behålla vår dotter för varken han lr jag skulle kunna leva utan henne hon är vårt allt å hon blir snart 1 år=) så tänk igenom allt noga noga TS å lycka till med allt vad du än bestämmer dej för å göra så lyssna alltid till ditt eget hjärta=)

• Anonym

Uppdaterar och talar om att inget har skett.

Inte ringt BM och vi har knappt pratat mer om saken. han är dock inställd på att jag ska göra abort och frågar tyst och försynt när jag ska göra abort. Sen när jag känner mig redo har jag svarat....

Vi får se om jag känner mig redo. Just nu är min kropp helt utmattad. Känner mig verkligen magsjuk dag ut och dag in=( illamående och HELT matt i kroppen! Orkar ingenting...

Vi pratade barn idag på jobbet eftersom en tjej som hoppade in extra idag är gravid. Hon är 22 och har inte ens fast jobb. Dock lägenhet(mindre än den vi har) och en sambo som har fast jobb. En annan tjej på jobbet är ca 26 och gravid, alltså snart 3barnsmamma. Känner mig så fast besluten om att ha kvar min knodd också då! Men kan jag tvinga min sambo att bli pappa nu mot sin vilja?=(

Det visar sig...

• Anonym
    Anonym skrev 2008-03-11 21:53:58 följande:
    Uppdaterar och talar om att inget har skett.Inte ringt BM och vi har knappt pratat mer om saken. han är dock inställd på att jag ska göra abort och frågar tyst och försynt när jag ska göra abort. Sen när jag känner mig redo har jag svarat....Vi får se om jag känner mig redo. Just nu är min kropp helt utmattad. Känner mig verkligen magsjuk dag ut och dag in=( illamående och HELT matt i kroppen! Orkar ingenting...Vi pratade barn idag på jobbet eftersom en tjej som hoppade in extra idag är gravid. Hon är 22 och har inte ens fast jobb. Dock lägenhet(mindre än den vi har) och en sambo som har fast jobb. En annan tjej på jobbet är ca 26 och gravid, alltså snart 3barnsmamma. Känner mig så fast besluten om att ha kvar min knodd också då! Men kan jag tvinga min sambo att bli pappa nu mot sin vilja?=(Det visar sig...
    Du tvingar honom inte till något, han kan faktiskt skita i allt ansvar, inte "juridiskt" men känslomässigt och inte bli pappa.
    Du ska göra det du känner är bäst!
  • Frippa

Hej, Ja du det var inte en lätt sitts.
    Jag tycker först och främst att du ska säga sanningen till din kille. Han har rätt att veta vad du tänker göra. Säg precis hur du känner! Som det är nu så tror ju han att du ska göra en abort...

Tänk på framtiden. Var ärlig mot dig själv! Hur tror du att det kommer att gå? 
    Vad kommer att hända mellan dig och din kille? Fixar ni det här?

Men fram med sanningen. Du gör dig bara en otjänst genom att mörka vad du vill. 

Säg det bara. Rakt ut!

-Lycka till!

• Anonym (mia)

Jag blev gravid de året jag skulle fylla 20 och då hade jag jobbat en månad bara å hade inte fast jobb lr ngt. Jag sa till min sambo att jag behåller barnet efter som jag har gått ur skolan.. Han tog sitt ansvar och ångrar inget idag och nu är vår sessa 3 månader..

Jag hoppas du kmr fram till ett bra beslut och jag tycker du ska behålla barnet...
    Lycka till många kramar

• mirrebusan

jag var 18år när jag blev gravid jag var in och vände på abort motagningen, det ångrar jag mej inte ett dugg för, men jag blev gravid 3ggr efter det och gjorde abort i dag så känner jag stor sorg över att jag tog de besluten även om de kändes rätt just då

• Anonym (jahaja)

Om du känner att du absolut inte vill göra abort MÅSTE du säga det till din kille.

Det blir inte lättare att göra abort ju längre du väntar, utan snarare tvärtom.

Nä visst, man kan ju tycka att du inte kan/ska tvinga honom till att bli pappa. Å andra sidan varför ska han tvinga dig till att göra abort?

Tyvärr så är ditt beslut även avgörande för honom, men det är så det är.

Jag har läst mer eller mindre hela tråden, kommer inte riktigt ihåg hur ni gjorde med skydd. Avbrutet var det va?!

Om han absolut INTE ville ha barn, så skulla han ha tänkta på att skydda sig. Avbrutet samlag är inte att rekommendera!

Jag hoppas verkligen att det löser sig för er!

• Anonym (lillajag)

Hej, jag var själv 19 år då jag blev gravid, inget jobb ingen lägenhet, pappan och jag hade då varit tillsammans i tre månader det är nu 11 år sedan. Nu sitter vi här med villa vovve och två barn till, ville bara lycka till med allt och hoppas att du kommer fram till ett beslut om hur DU ska göra.Jag var själv inne på att göra abort, var till och med inne på mottagningen men ångrade mej.det är jag glad för i dag.Men visst så är allt inte roligt jämt, det är jobbigt och tufft.men du fixar det nog säkert!

Kram

Svar på tråden Katastrof=(