• Anonym

Katastrof=(

Har inte testat än men min mens är en vecka sen, jag har jätteömma bröst, känner stickningar nere i magen och har haft extrema frossor senaste tiden. Både jag och min sambo är säkra på att jag är gravid=(

Jag har börjat prata om det här med barn med honom för max ett halvår sen. Nej nej, sa han, han är på tok för ung. Skulle han bli pappa nu skulle han ta livet av sig.

Igår var han ut och när han kom hem var han jättedeppig och berättade han varit så deppig på jobbet att dom till och med frågat varför han ser så hängig ut. För att han är trött har han sagt, men i själva verket är han ju jätteorolig att jag är gravid...
    Han bad verkligen om en abort inatt. Lova mig det sa han! annars tar jag livet av mig! Eller så lämnar han mig och säger jag varit otrogen och det är nån annans....

Jag vill ha kvar barnet!
    Både han och jag har fast jobb, bil, stor lägenhet på nästan 70kvm, ordnad ekonomi. Men han säger han är för ung, 20. Jag är ett halvår äldre än honom och vill ha barn nu!

vafan gör man nu? Gör abort för hans skull? Och dödar mitt hjärta?
    Jag vill inte bli ensamstående, jag vill ha han som pappa till barnet. Men varför vill man inte en sån sak?

Och vad gör man nu?
    Han är jättedeppig för jag säger "kanske" om jag kan lova en abort. Jag är minst lika deppig för att ta bort barnet=(

Vi ska nog testa mig idag eftermiddag, köpte test igår. han och jag är lediga imorn så jag slipper vara rödgråten på jobbet imorn iaf. Men hur ska jag orka jobba sen då?=(

Hur skulle ni gjort? HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!

• Svar på tråden Katastrof=(
  • Anonym

kvinna 86 skrev 2008-03-08 22:04:54 följande:

varför tycker du han ska ut o festa o sånt bara för det? han vill väl leva livet på sitt sätt. jag föredrar också att sitta hemma framför att gå ut och festa bara för det ville jag inte skaffa barn för "att ha nått att göra". att "leva livet" har olika innerbörd för alla.
    Självklart vill jag ju inte skaffa barn "bara för att ha nått att göra". Menade mer att när vi ändå bara sitter hemma och nu när detta hänt kan vi väl lika gärna ha kvar det? är väl värre för dom som gillar att vara ute och festa/resa/leva livet att skaffa barn...

För mig är livet att ha familj! Så är det tyvärr inte för min sambo=(
  • Spartacus

kanske är han fortfarande väldigt chockad? ge det hela tid... kan du inte göra abort så gör inte det, men tvinga inte på honom att vara lycklig och 100% deltagande från början, ni har lång tid på er att prata, lång tid att resonera och komma fram till en lösning...

hoppas ni hittar en medelväg för er båda!

• Anonym
    Spartacus skrev 2008-03-09 18:33:43 följande:
    kanske är han fortfarande väldigt chockad? ge det hela tid... kan du inte göra abort så gör inte det, men tvinga inte på honom att vara lycklig och 100% deltagande från början, ni har lång tid på er att prata, lång tid att resonera och komma fram till en lösning...hoppas ni hittar en medelväg för er båda!
    Alltså problemet med att ta det lugnt och prata och ge det hela tid är väl att jag kommer börja svälla inom kort =S
    Och ska det inte vara kvar vill jag inte att någon får veta av det! INGEN ska veta att jag gjort en abort=(

Går in i vecka 7 nu och känner mig redan svullen. Inte för det syns än men det lär väl göra det efter ca vecka 10?
    Stress ändå=(
  • kvinna 86

det var tyvärr så jag uppfattade det. men han känner väl sig inte redo känslomässigt helt enkelt - då hjälper inte alla saker i hela världen. jag förstår att detta är hemskt jobbigt, har själv varit i liknande sits. som sagt mitt råd är att du pratar med en kurator, bättre då hon/han inte känner dig personligen. har du ringt till nån barnmorska eller till kvinnokliniken? annars gör det imorgon så du kan få nån att prata med...

• kvinna 86

många bli svullna i början men en riktig bebismage kan inte synas förrän efter vecka 13.. svullen blir man pga av att tarmarna arbetar långsammare

• Åttan

Det finns dem som har haft en riktig bebismage redan i v.10!
    kvinna 86 skrev 2008-03-09 18:45:12 följande:

många bli svullna i början men en riktig bebismage kan inte synas förrän efter vecka 13.. svullen blir man pga av att tarmarna arbetar långsammare
  • cegermyran

Tycker nog att du ska följa ditt hjärtas röst.
    Om du vill behålla barnet så ska du göra det.
    Din kille kommer att växa sig i uppgiften.
    Samtidigt som jag känner att han är omogen genom att han ska skylla din graviditet på att du har varit otrogen.
    Det får mig att undra om han verkligen älskar dig till 110%.
    För är det så då uttrycker han sig lite galet..
    Lycka till i erat beslut.

• Anonym (fina)
    Åttan skrev 2008-03-10 16:32:18 följande:
    Det finns dem som har haft en riktig bebismage redan i v.10!kvinna 86 skrev 2008-03-09 18:45:12 följande:
    Men då lär det inte vara med första barnet, 2:a syns det fortare!
  • kvinna 86

jeskan
    men det är ingen riktig bebismage, omöjligt eftersom bebisen är pytteliten. det är inte förrän i vecka 13 som livmodern tränger upp ut bäckenet därav kan man inte ha riktig bebismage innan dess

Svar på tråden Katastrof=(