• Anonym

Katastrof=(

Har inte testat än men min mens är en vecka sen, jag har jätteömma bröst, känner stickningar nere i magen och har haft extrema frossor senaste tiden. Både jag och min sambo är säkra på att jag är gravid=(

Jag har börjat prata om det här med barn med honom för max ett halvår sen. Nej nej, sa han, han är på tok för ung. Skulle han bli pappa nu skulle han ta livet av sig.

Igår var han ut och när han kom hem var han jättedeppig och berättade han varit så deppig på jobbet att dom till och med frågat varför han ser så hängig ut. För att han är trött har han sagt, men i själva verket är han ju jätteorolig att jag är gravid...
    Han bad verkligen om en abort inatt. Lova mig det sa han! annars tar jag livet av mig! Eller så lämnar han mig och säger jag varit otrogen och det är nån annans....

Jag vill ha kvar barnet!
    Både han och jag har fast jobb, bil, stor lägenhet på nästan 70kvm, ordnad ekonomi. Men han säger han är för ung, 20. Jag är ett halvår äldre än honom och vill ha barn nu!

vafan gör man nu? Gör abort för hans skull? Och dödar mitt hjärta?
    Jag vill inte bli ensamstående, jag vill ha han som pappa till barnet. Men varför vill man inte en sån sak?

Och vad gör man nu?
    Han är jättedeppig för jag säger "kanske" om jag kan lova en abort. Jag är minst lika deppig för att ta bort barnet=(

Vi ska nog testa mig idag eftermiddag, köpte test igår. han och jag är lediga imorn så jag slipper vara rödgråten på jobbet imorn iaf. Men hur ska jag orka jobba sen då?=(

Hur skulle ni gjort? HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!

• Svar på tråden Katastrof=(
  • Anonym (fina)

kvinna 86 skrev 2008-03-08 21:31:09 följande:

tsdå är det väl bättre att hitta någon annan.
    JUST va jag skrev men då va det fel sa du? hm...
  • Anonym (fina)

TS

Har du gjort gravtestet än??

• Anonym

Precis. han är bara inte redo.
    Men då tycker jag att han kan ut och leva livet om det är det han vill. Ut och festa, resa, plugga ja vad han nu vill. Men då säger han att festa är han inte så sugen på, sitter hellre hemma och myser med mig. Sen tycker han det är tråkigt att gå ut utan mig också.
    Resa känner han inget behov av mer än dom korta resorna vi gör tillsammans.
    Plugga tror han inte han kommer göra. Vill han göra det kan han ju göra det senare.

Var sitter problemet? Fan....han skulle ju bli den bästa pappan av alla, och så vill han inte=(

• Anonym

Anonym (fina) skrev 2008-03-08 21:33:38 följande:

TS Har du gjort gravtestet än??
    Ja vi testade i måndags med ett stort plus.
  • marie1973

Har hört många som hamnad i liknande situation och flertaalet av dem som gjort en aabort pga sambo/pojkvän har ångrat sig. Gör aldrig något sådant för någon annan skull utan följ ditt hjärta. Den som kräver eller hotar att man ska göra en abort är inte mycket att hänga i julgranen.

Lycka till

• Anonym (fina)
    marie1973 skrev 2008-03-08 21:39:48 följande:
    Har hört många som hamnad i liknande situation och flertaalet av dem som gjort en aabort pga sambo/pojkvän har ångrat sig. Gör aldrig något sådant för någon annan skull utan följ ditt hjärta. Den som kräver eller hotar att man ska göra en abort är inte mycket att hänga i julgranen. Lycka till
    Nä man kasnke inte ens vill ha dom som pappa till sitt barn? Och följ inte bara hjärtat, hjärnan ska vara med oxå.
  • marie1973
    Anonym (fina) skrev 2008-03-08 21:41:38 följande:
    Nä man kasnke inte ens vill ha dom som pappa till sitt barn? Och följ inte bara hjärtat, hjärnan ska vara med oxå.
    ja, hjärnan ska också vara med.
  • Anonym

Vi måste prata, det är ett som är säkert. Men det är bara så jobbigt att gråta och vara lessen och sen se honom så lessen också=(
    Vill inte, orkar inte.....men men....

• kvinna 86
    Precis. han är bara inte redo.
    Men då tycker jag att han kan ut och leva livet om det är det han vill. Ut och festa, resa, plugga ja vad han nu vill. Men då säger han att festa är han inte så sugen på, sitter hellre hemma och myser med mig. Sen tycker han det är tråkigt att gå ut utan mig också.
    Resa känner han inget behov av mer än dom korta resorna vi gör tillsammans.
    Plugga tror han inte han kommer göra. Vill han göra det kan han ju göra det senare.

Var sitter problemet? Fan....han skulle ju bli den bästa pappan av alla, och så vill han inte=(

varför tycker du han ska ut o festa o sånt bara för det? han vill väl leva livet på sitt sätt. jag föredrar också att sitta hemma framför att gå ut och festa bara för det ville jag inte skaffa barn för "att ha nått att göra". att "leva livet" har olika innerbörd för alla.
  • Anonym (Samma sits)

TS: Ta kontakt med kurator på familjerådgivningen och gå dit som ett par. Det är jättebra att reda ut sina tankar kring en så svår sak med exra öron närvarande.
    I min kommun kostar det inget att träffa kurator/familjerådgivare och det kan säkert hjälpa din sambo att reda ut sina känslor och dig att fatta ditt livs hittills viktigaste beslut!

Svar på tråden Katastrof=(