kvinna 86 skrev 2008-03-08 21:08:40 följande:
anonym (fina)vaddå vettigare kille? han tycker detta är lika jobbigt som ts fast på ett annat sätt. han har rätt att känna så!! och vaddå "kan inte ens glädjas med ts"?? enkelt, han vill inte ha barn nu drf är han inte glad. jag försvarar INTE att han inte skyddade sig men den gjorde inte heller ts. och vad jag har förstått så visste hon att han absolut inte ville ha barn nu. de gjorde båda misstaget att inte skydda sig och nu är situationen som den är. det är inte lönt att anklaga någon av dem, för det är som det är!ts jag vet inte riktigt vad jag ska ge dig för råd då detta är ett högst personligt val. kan bara av egen erfarenhet säga att om man vill göra abort så klarar man sig igenom det, vill man inte och ändå gör det, ja då klarar man sig kanske inte lika bra. alla tar oika hårt på en ofrivillig (och frivillig abort) därav kan ingen säga hur just du ska göra. det finns inte heller nått rätt eller fel då ni inte är överens utan du får nog fundera på om det är värt att vara ensam om du nu behåller barnet. är det värt att förlora din kille? men hur känns det om du gör abort tror du, kommer det förstöra förhållandet? inget går att säga exakt i förväg... mitt bästa tips är nog att prata med en kurator, det gjorde jag. pratade med en på kvinnokliniken och tyckte det var jättebra. framförallt för att de är opartiska och de känner inte dig personligen så inga personliga värderingar läggs in vilket är bra. kram!!
Är en kille som ska ta livet av sig om han får barn vettig?