• Anonym

Katastrof=(

Har inte testat än men min mens är en vecka sen, jag har jätteömma bröst, känner stickningar nere i magen och har haft extrema frossor senaste tiden. Både jag och min sambo är säkra på att jag är gravid=(

Jag har börjat prata om det här med barn med honom för max ett halvår sen. Nej nej, sa han, han är på tok för ung. Skulle han bli pappa nu skulle han ta livet av sig.

Igår var han ut och när han kom hem var han jättedeppig och berättade han varit så deppig på jobbet att dom till och med frågat varför han ser så hängig ut. För att han är trött har han sagt, men i själva verket är han ju jätteorolig att jag är gravid...
    Han bad verkligen om en abort inatt. Lova mig det sa han! annars tar jag livet av mig! Eller så lämnar han mig och säger jag varit otrogen och det är nån annans....

Jag vill ha kvar barnet!
    Både han och jag har fast jobb, bil, stor lägenhet på nästan 70kvm, ordnad ekonomi. Men han säger han är för ung, 20. Jag är ett halvår äldre än honom och vill ha barn nu!

vafan gör man nu? Gör abort för hans skull? Och dödar mitt hjärta?
    Jag vill inte bli ensamstående, jag vill ha han som pappa till barnet. Men varför vill man inte en sån sak?

Och vad gör man nu?
    Han är jättedeppig för jag säger "kanske" om jag kan lova en abort. Jag är minst lika deppig för att ta bort barnet=(

Vi ska nog testa mig idag eftermiddag, köpte test igår. han och jag är lediga imorn så jag slipper vara rödgråten på jobbet imorn iaf. Men hur ska jag orka jobba sen då?=(

Hur skulle ni gjort? HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!

• Svar på tråden Katastrof=(
  • Rosenöga
    Em00 skrev 2008-03-07 16:36:51 följande:
    Konstigt att det alltid är killen som får skuldennär en tjej blir med barn.Alltid.
    Konstigt att du ser det så.

Vem har gett honom skulden menar du? De två tillsammans är skyldiga till detta.

Men den som kan tänka sig ett barn är väl inte lika motiverad att skydda sig som den som överväger att ta livet av sig hellre än att bli far. Då är det lite märkligt att han inte ville att de skulle skydda sig.

Jungfrufödsel är ganska ovanligt. Det vanliga är att en mansperson medverkar. Han har sått ett frö som börjat gro men han har sagt nej annars hade det inte blivit någon tråd av det här.
  • Ammi82

TS, du kanske ska fundera på din killes inställning.."Jag tar livet av mig" eller "jag gör slut och säger att du har varit otrogen."? Så säger man inte till någon som man älskar, och man är inte så egoistiskt och bara tänker på hur man själv mår!

Hur mår DU?

Nya bilder i galleriet
  • Rosenöga

TS, vad sa din kille när du blev gravid och fick missfall i början av nov?

Vad en kurator säger. Tror att de försöker prata om det ur olika synvinklar och båda parter får säga sitt om vilka känslor man har inför abort resp. inte aboort. Sedan försöker de få er att hitta en lösning.

En del tycker det ger mycket och gör beslutet lättare, andra säger att det blev inget lättare. Det är i alla fall värt att försöka.

• Anonym

Jag ska ta och ringa BM på måndag eller tisdag, när jag känner jag kan. Måste ha nån att prata av mig med, någon som kan ge råd om hur jag ska göra...

Mår inte bra alls nu. Varken jag eller sambon. Vilken katastrof det blev, verkligen=( Tragiskt... Över ett nytt fint liv som är en blandning av min fina sambo och mig. Kan något bli finare? Och han vill inte ha det? Klart som fan man sörjer då...=(

• Livet hittar alltid en väg

Vilken tråkig sits ni hamnat i .. kan ändå inte låta bli att reflektera över din killes beteende som skvallrar om omognad och det är nog helt rätt att han inte är redo för att bli pappa. Om det var så viktigt för honom att du inte skulle bli gravid måste man skydda sig, likväl som det är ditt ansvar också förstås .. så upplyst måste man vara när man är 20 år. Det finns inget som heter säkra perioder vilket ni nu bittert fått erfara.

Det finns egentligen ingen som kan råda dig. Du måste besluta om du ska behålla barnet och därmed får du nog ställa in dig på att vara den som tar ansvaret för barnet .. klart pappan kan komma på bättre tankar när barnet väl finns .. vad vet jag .. man kan väl hoppas på det. Om du beslutar dig för abort så finns det så klart en risk för att det sätter spår i er relation eftersom du egentligen vill behålla barnet. Så hur du än gör blir det väl kanske inte 100% som du vill tyvärr

Eftersom jag själv snart är mor till 3 barn, och vet hur otroligt mycket arbete det är med att ha barn .. skulle jag inte, vis av erfarenhet, sätta mig i en situation där jag riskerar att bli ensam med ett barn, men det är min högst personliga åsikt. Att du klarar det är jag helt övertygad om men det är inte lätt att stå där med alla beslut själv. Att skaffa barn är man två om och det ska vara något som båda står bakom. Sedan finns det inga garantier för att man lever ihop resten av livet men just då när man skaffade barn så hade men det som utgångspunkt. Mitt första barn levde jag med själv i många år så jag vet vad jag pratar om.

Jag hoppas verkligen det löser på bästa sätt .. bara du vet vad som är bäst för dig ...

Kram och lycka till

• 820723
    Maorie skrev 2008-03-07 11:40:32 följande:
    820723: Håller med? _Jag_ tycker inte så alltså. Eller vem är det du håller med ?
    Sorry, läste för snabbt med alldeles för trötta ögon!

Svaret är alltså jag det tycker jag! Alla pratar om ett önskat barn men är det det till 100%
  • Anonym (fina)
    Anonym skrev 2008-03-07 19:24:23 följande:
    Över ett nytt fint liv som är en blandning av min fina sambo och mig. Kan något bli finare? Och han vill inte ha det? Klart som fan man sörjer då...=(
    Du ser bara det fina när det gäller din sambo verkar det som? Det är ju han som ser till att du mår som du gör just nu?
  • SilentStar

Ingen som ger killen "skulden", me nhan har haft sex oskyddat och varit medveten om "risken" att bli med barn. Men nu när det blivit ett plus så vill han att tjejen ska göra abort, vem haar rätt i denna situation, han eller hon? *Arg*

Em00 skrev 2008-03-07 16:36:51 följande:
    Konstigt att det alltid är killen som får skuldennär en tjej blir med barn.Alltid.
  • SilentStar

Varför ser du bara det "fina" hos din sambo i allt detta?
    Vad är det för fint med att han försöker pressa dig till en abort du inte vill göra? Ta dig i kragen TS och gör det som är rätt FÖR DIG, inte för honom!

Anonym skrev 2008-03-07 19:24:23 följande:
    Jag ska ta och ringa BM på måndag eller tisdag, när jag känner jag kan. Måste ha nån att prata av mig med, någon som kan ge råd om hur jag ska göra...Mår inte bra alls nu. Varken jag eller sambon. Vilken katastrof det blev, verkligen=( Tragiskt... Över ett nytt fint liv som är en blandning av min fina sambo och mig. Kan något bli finare? Och han vill inte ha det? Klart som fan man sörjer då...=(
  • Anonym (mamma3)

Ja de stämmer nog då.Jag tror ju att även din kille kommer att gilla barnet när de väl är ute,ta med honom på tidigt ultraljud men inte sånt som man får göra när man ska göra abort,för då brukar man få se hjärtat ;( jag har fått sett de när jag gjorde abort så.tyvärr vart ja lurad att ja inte kunde få flera barn men vart ju gravid iallafall så jag hade ej skyddat mig o vart gravid efter 5 månader med min kille,men nu har vi en liten på 8 månader som var planerad,killen vart JÄTTE orolig fast denna gång var de han som ville ha.de var hans första barn.Han avgudar sitt barn nu,Även mina andra två barn.Jag skulle gärna skaffa ett till om ett tag.
    Jag tycker det låter bra att ni knappt festar låter som oss annars fast utan hund ;)
    Det är jobbigt att ta såna beslut eftersom de är nåt dom flesta tjejer längtar efter. Jag hoppas att du går själv till en psykolog o sen även tar med honom,men ju längre tiden går ju jobbigare är de att göra en enkel abort oxå.
    Hör av dig gärna här sen så vi får höra hur de gått. Jag förstår att du tänker på din kille ,de gjorde ja när ja gjorde aborten. Lycka till.kramar

Anonym skrev 2008-03-07 14:56:17 följande:
    Om jag skulle säga: jag väljer barnet, du får gå, skulle han inte gå. Jag tror han skulle vara kvar ändå men vääääääldigt lessen. han sa själv att han "nog inte kommer tycka om barnet". Okej....Allt hänger på mig, det är det som är så jobbigt! jag ringer nog BM på måndag eller så, nu orkar jag inte=(Stämmer graviditetsuträknaren här på FL? I så fall är jag i vecka 6 nu, 5+5, rätt? Vecka 7 på söndag...
Svar på tråden Katastrof=(